SG.hu
Oracle adatbázison a Vatera
A Vatera.hu üzleti növekedését informatikai fejlesztésekkel támogatja. Magyarország legsikeresebb online aukciós portálja közel félmillió felhasználót szolgál ki.
A Vatera.hu Kft. Magyarország legnagyobb aukciós piactere, regisztrált felhasználóinak száma meghaladja a 470 000-et, míg az elmúlt évben a weboldal átmenő forgalma elérte a 6,9 milliárd forintot. A dinamikus üzleti növekedés azonban egyre nagyobb kihívás elé állította a cég informatikai infrastruktúráját is, így a Vatera nemrégiben új hardverek beszerzése mellett az adatbáziskezelő bővítése és magasabb kategóriájú szoftver- licencek vásárlása mellett döntött.
A Vatera.hu 2000-ben azért jött létre, hogy eladók és vevők egymásra találását segítse az interneten keresztül, ma már a napi egyedi látogatóinak száma tartósan 105 000 felett van. Így a legfontosabb szempontok a további üzleti növekedés informatikai támogatása, a nagy volumenű kereskedelmet bonyolító portál stabilitásának, üzletmenet-folytonosságának biztosítása volt.
Ennek érdekében a Vatera Oracle Database Standard Edition adatbáziskezelő licenceket vásárolt, melyekkel a jelentősen megnövekedett adatbázisukat biztonságosan ki tudják szolgálni, valamint további fejlesztésekre is lehetőségük nyílik. Az Oracle adatbáziskezelő ezen verziója ugyanis adatbázis-fürtözési (Real Application Cluster, RAC) megoldást is tartalmaz, mely nagy rendelkezésre állást, illetve rugalmasságot és méretezhetőséget biztosít felhasználói számára.
A Vaterának így további fejlesztései során lehetősége nyílik RAC környezet kialakítására. Az Oracle RAC megoldás lényege, hogy több szerveren futó adatbázis-kezelő példánnyal érhető el ugyanaz az adatbázis. Az egy nagy szervert alkalmazó megoldással szemben a fürtözött architektúrában gyorsabban futnak az alkalmazások, és egy szerver meghibásodása esetén a fürt többi eleme átveszi annak feladatait és a rendszer zavartalanul működhet tovább. A RAC-os környezetben a rendszer bővítése is lényegesen egyszerűbb és olcsóbb, hiszen a későbbiek során kisebb egységekkel beállításával igény szerint növelhető a kapacitás, mindez anélkül, hogy a felhasználóknak félbe kellene szakítani munkájukat.
Az üzleti növekedés rugalmas támogatása és a költséghatékony megoldások megtalálása a növekedésben lévő kis- és középvállalatok számára különösen fontos. Az Oracle adatbáziskezelő bevezetéssel a Vatera olyan technológiához jutott, mely világszerte nagyvállalatok körében bizonyított, így az Oracle ügyfelei közé tartoznak az e-kereskedelmi iparág legnagyobb nemzetközi cégei is, például az Amazon.com, a Yahoo, az eBay, valamint Magyarországon Oracle ügyfelek közé tartozik a Vodafone és az iwiw is. A Medián Webaudit mérése alapján a Vatera.hu hazánk leglátogatottabb e-kereskedelemmel foglalkozó oldal. Napi egyedi látogatóinak száma meghaladja a 105000-et, a napi oldalletöltések száma megközelíti az 5 milliót. Az oldalon regisztrált felhasználók száma 2008. februárjában meghaladja a 470 000-et, az egyedi aukciók száma pedig az 1 milliót. Az oldalra naponta átlagban több mint 120 000 terméket töltenek fel, 22 fő kategóriában. A Google (Zeitgeist) szerint 2007-ben a legfeltörekvőbb (előző évhez képest legdinamikusan növekvő) magyar keresőkifejezések listáján a vatera az előkelő 4. helyen szerepel.
A Vatera.hu Kft. Magyarország legnagyobb aukciós piactere, regisztrált felhasználóinak száma meghaladja a 470 000-et, míg az elmúlt évben a weboldal átmenő forgalma elérte a 6,9 milliárd forintot. A dinamikus üzleti növekedés azonban egyre nagyobb kihívás elé állította a cég informatikai infrastruktúráját is, így a Vatera nemrégiben új hardverek beszerzése mellett az adatbáziskezelő bővítése és magasabb kategóriájú szoftver- licencek vásárlása mellett döntött.
A Vatera.hu 2000-ben azért jött létre, hogy eladók és vevők egymásra találását segítse az interneten keresztül, ma már a napi egyedi látogatóinak száma tartósan 105 000 felett van. Így a legfontosabb szempontok a további üzleti növekedés informatikai támogatása, a nagy volumenű kereskedelmet bonyolító portál stabilitásának, üzletmenet-folytonosságának biztosítása volt.
Ennek érdekében a Vatera Oracle Database Standard Edition adatbáziskezelő licenceket vásárolt, melyekkel a jelentősen megnövekedett adatbázisukat biztonságosan ki tudják szolgálni, valamint további fejlesztésekre is lehetőségük nyílik. Az Oracle adatbáziskezelő ezen verziója ugyanis adatbázis-fürtözési (Real Application Cluster, RAC) megoldást is tartalmaz, mely nagy rendelkezésre állást, illetve rugalmasságot és méretezhetőséget biztosít felhasználói számára.
A Vaterának így további fejlesztései során lehetősége nyílik RAC környezet kialakítására. Az Oracle RAC megoldás lényege, hogy több szerveren futó adatbázis-kezelő példánnyal érhető el ugyanaz az adatbázis. Az egy nagy szervert alkalmazó megoldással szemben a fürtözött architektúrában gyorsabban futnak az alkalmazások, és egy szerver meghibásodása esetén a fürt többi eleme átveszi annak feladatait és a rendszer zavartalanul működhet tovább. A RAC-os környezetben a rendszer bővítése is lényegesen egyszerűbb és olcsóbb, hiszen a későbbiek során kisebb egységekkel beállításával igény szerint növelhető a kapacitás, mindez anélkül, hogy a felhasználóknak félbe kellene szakítani munkájukat.
Az üzleti növekedés rugalmas támogatása és a költséghatékony megoldások megtalálása a növekedésben lévő kis- és középvállalatok számára különösen fontos. Az Oracle adatbáziskezelő bevezetéssel a Vatera olyan technológiához jutott, mely világszerte nagyvállalatok körében bizonyított, így az Oracle ügyfelei közé tartoznak az e-kereskedelmi iparág legnagyobb nemzetközi cégei is, például az Amazon.com, a Yahoo, az eBay, valamint Magyarországon Oracle ügyfelek közé tartozik a Vodafone és az iwiw is. A Medián Webaudit mérése alapján a Vatera.hu hazánk leglátogatottabb e-kereskedelemmel foglalkozó oldal. Napi egyedi látogatóinak száma meghaladja a 105000-et, a napi oldalletöltések száma megközelíti az 5 milliót. Az oldalon regisztrált felhasználók száma 2008. februárjában meghaladja a 470 000-et, az egyedi aukciók száma pedig az 1 milliót. Az oldalra naponta átlagban több mint 120 000 terméket töltenek fel, 22 fő kategóriában. A Google (Zeitgeist) szerint 2007-ben a legfeltörekvőbb (előző évhez képest legdinamikusan növekvő) magyar keresőkifejezések listáján a vatera az előkelő 4. helyen szerepel.