SG.hu
Vevők lennénk egy hálózati médiaszerverre
A Cisco kutatása szerint az európai szélessávú internet-felhasználók kilencven százaléka felkészült a "hálózati életmódra".
A Cisco internetes üzleti megoldásokkal foglalkozó csoportjának (IBSG) kutatási eredményei szerint a nyugat-európai szélessávú internetfelhasználók talán még az amerikai vásárlóknál is jobban érdeklődnek az otthoni hálózatok nyújtotta lehetőségek iránt, és sokan hajlandóak megfizetni az ehhez kapcsolódó extra szolgáltatásokat. Az európai szélessávú felhasználók kilencven százaléka jelezte, hogy érdekelné egy olyan szolgáltatás, amely az otthon elérhető médiatartalmakat bárhol és bármikor hozzáférhetővé teszi. Ez a szám az Egyesült Államokban egyébként csupán 77 százalék. Mindemellett a megkérdezettek 42 százaléka hajlandó lenne havi 3,5 eurót - azaz mintegy 900 forintot - költeni arra, hogy egyszerűen karbantarthassa és elérje az otthoni digitális tartalmakat.
A Cisco IBSG csoportja által készített "Hálózathasználó fogyasztó" (Connected Consumer) című tanulmány elkészítése során a kutatók meghatároztak egy képzeletbeli szolgáltatáscsomagot, amely valamennyi otthoni digitális média és tartalom tárolását, karbantartását és használatát bárhonnan és bármikor ehetővé tenné, majd erről megkérdezték 1500 francia, német, olasz, spanyol és brit szélessávú internetező véleményét. Az otthoni tartalmak alatt elsősorban a televíziós programokat, filmeket, digitális fényképeket, videoklipeket és zenét, valamint a családtagok elektronikus naptárát és a személyes ismerősök címjegyzékét definiálták.
Tekintettel arra, hogy az átlagos válaszadó napi több mint négy órát van úton, azaz a munkahelyétől és otthonától is távol, a másokkal folytatott kommunikáció lehetőségét, a digitális szórakoztatás és az elektronikusan tárolt információk elérését kimondottan nagyra értékeli. A bárhonnan, bármikor elérhető kommunikációs szolgáltatások a válaszadók 56 százalékának voltak elengedhetetlenek, ami azt jelzi, hogy folyamatosan kapcsolatban szeretnének állni családtagjaikkal, barátaikkal, ugyanakkor a válaszolók 78 százaléka kívánja megtekinteni e-mail-jeit bárhol, ahol csak lehetséges.
A kutatás eredményei szerint a végfelhasználók szokásaiban megmutatkozó változások közé tartozik az is, hogy egy átlagos nyugat-európai szélessávú internetező heti 21 órát tölt netezéssel, és csupán 11 órát televíziózással. Ugyanakkor a válaszadók 69 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az interneten nézett vagy letöltött videóanyagot az elmúlt hónapban. Manapság a videózás jellemzően otthoni időtöltés, és ez még az internetes videó esetében is elmondható, ugyanakkor a kutatás határozottan kimutatta az utazás közben történő videózás növekvő szerepét. Sőt, a szélessávú felhasználók majdnem 12 százaléka néz televíziót és videót útközben is, míg 23 százalékuk jelölte be a videót olyan tartalomként, amit a leginkább szeretnének elérni az otthonuktól távol.
A válaszadók többsége hajlandó hirdetéseket is fogadni, cserébe a hálózati életmóddal kapcsolatos ingyenes szolgáltatásokért. Különböző előfizetés- és hirdetésalapú értékesítési modellek több árkategóriában történő tesztelése során a szolgáltatások iránt érdeklődők több mint 70 százaléka jegyezte meg, hogy szívesen fogadnának hirdetéseket a havi díjak mérséklése ellenében. A megkérdezettek 32 százaléka oszt meg képeket vagy videókat mobiltelefonról, 27 százalékuk éri el az internetet mobiltelefonról, 41 százalékuk hallgat zenét online, és 32 százalékuk ír vagy küld tartalmakat blogokra vagy egyéb közösségi oldalakra.
"Úgy véljük, hogy a videó csak most kezd igazán fontossá válni, sokan fedeznek majd fel új módszereket a használatára, szerkesztésére. Ahogy a legtöbb tartalom egyszerűen elérhetővé és kezelhetővé válik a hálózatokon, a felhasználók olyan hálózati megoldásokat várnak, amely révén minden eszköz képes egymással kapcsolatot teremteni" mondta Scott A Puopolo, a Cisco IBSG szolgáltatási csoportjának alelnöke.
A Cisco internetes üzleti megoldásokkal foglalkozó csoportjának (IBSG) kutatási eredményei szerint a nyugat-európai szélessávú internetfelhasználók talán még az amerikai vásárlóknál is jobban érdeklődnek az otthoni hálózatok nyújtotta lehetőségek iránt, és sokan hajlandóak megfizetni az ehhez kapcsolódó extra szolgáltatásokat. Az európai szélessávú felhasználók kilencven százaléka jelezte, hogy érdekelné egy olyan szolgáltatás, amely az otthon elérhető médiatartalmakat bárhol és bármikor hozzáférhetővé teszi. Ez a szám az Egyesült Államokban egyébként csupán 77 százalék. Mindemellett a megkérdezettek 42 százaléka hajlandó lenne havi 3,5 eurót - azaz mintegy 900 forintot - költeni arra, hogy egyszerűen karbantarthassa és elérje az otthoni digitális tartalmakat.
A Cisco IBSG csoportja által készített "Hálózathasználó fogyasztó" (Connected Consumer) című tanulmány elkészítése során a kutatók meghatároztak egy képzeletbeli szolgáltatáscsomagot, amely valamennyi otthoni digitális média és tartalom tárolását, karbantartását és használatát bárhonnan és bármikor ehetővé tenné, majd erről megkérdezték 1500 francia, német, olasz, spanyol és brit szélessávú internetező véleményét. Az otthoni tartalmak alatt elsősorban a televíziós programokat, filmeket, digitális fényképeket, videoklipeket és zenét, valamint a családtagok elektronikus naptárát és a személyes ismerősök címjegyzékét definiálták.
Tekintettel arra, hogy az átlagos válaszadó napi több mint négy órát van úton, azaz a munkahelyétől és otthonától is távol, a másokkal folytatott kommunikáció lehetőségét, a digitális szórakoztatás és az elektronikusan tárolt információk elérését kimondottan nagyra értékeli. A bárhonnan, bármikor elérhető kommunikációs szolgáltatások a válaszadók 56 százalékának voltak elengedhetetlenek, ami azt jelzi, hogy folyamatosan kapcsolatban szeretnének állni családtagjaikkal, barátaikkal, ugyanakkor a válaszolók 78 százaléka kívánja megtekinteni e-mail-jeit bárhol, ahol csak lehetséges.
A kutatás eredményei szerint a végfelhasználók szokásaiban megmutatkozó változások közé tartozik az is, hogy egy átlagos nyugat-európai szélessávú internetező heti 21 órát tölt netezéssel, és csupán 11 órát televíziózással. Ugyanakkor a válaszadók 69 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az interneten nézett vagy letöltött videóanyagot az elmúlt hónapban. Manapság a videózás jellemzően otthoni időtöltés, és ez még az internetes videó esetében is elmondható, ugyanakkor a kutatás határozottan kimutatta az utazás közben történő videózás növekvő szerepét. Sőt, a szélessávú felhasználók majdnem 12 százaléka néz televíziót és videót útközben is, míg 23 százalékuk jelölte be a videót olyan tartalomként, amit a leginkább szeretnének elérni az otthonuktól távol.
A válaszadók többsége hajlandó hirdetéseket is fogadni, cserébe a hálózati életmóddal kapcsolatos ingyenes szolgáltatásokért. Különböző előfizetés- és hirdetésalapú értékesítési modellek több árkategóriában történő tesztelése során a szolgáltatások iránt érdeklődők több mint 70 százaléka jegyezte meg, hogy szívesen fogadnának hirdetéseket a havi díjak mérséklése ellenében. A megkérdezettek 32 százaléka oszt meg képeket vagy videókat mobiltelefonról, 27 százalékuk éri el az internetet mobiltelefonról, 41 százalékuk hallgat zenét online, és 32 százalékuk ír vagy küld tartalmakat blogokra vagy egyéb közösségi oldalakra.
"Úgy véljük, hogy a videó csak most kezd igazán fontossá válni, sokan fedeznek majd fel új módszereket a használatára, szerkesztésére. Ahogy a legtöbb tartalom egyszerűen elérhetővé és kezelhetővé válik a hálózatokon, a felhasználók olyan hálózati megoldásokat várnak, amely révén minden eszköz képes egymással kapcsolatot teremteni" mondta Scott A Puopolo, a Cisco IBSG szolgáltatási csoportjának alelnöke.