Napi Online
Webkamerákkal figyelik a sztrádákat
Több mint ötven webkamera vizsgálja majd az autópálya-szakaszok forgalmát egy uniós, baleset-megelőzést célzó program keretében. A kamerák közül 22 már működik, a továbbiak beszerzésére pályázatot írt ki az ÁAK.
Harminc webkamera szállítására hirdetett uniós, nyílt közbeszerzési eljárást az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Zrt. A kamerákat a társaság kezelésében lévő autópályákon, vagyis az M0-áson, az M1-esen, az M3-ason és az M7-esen szereljük fel - mondta Winkler-Virág András, az ÁAK szóvivője. A sztrádákon már most is működik 22 ilyen típusú kamera, a cél az, hogy minden autópályán láthatók legyenek a legforgalmasabb gócpontok. A kamerák képei most is megtekinthetők az ÁAK honlapján, mint ahogy az újonnan beszerzett eszközöké is láthatók lesznek. Így nemcsak a szakaszok forgalma, hanem az útviszonyok, az időjárási körülmények is megismerhetővé válnak, az adatok az autópálya-kezelő diszpécserszolgálatához is befutnak majd.
A kamerák kizárólag a baleset-megelőzést szolgálják; a teljes beszerelés egy uniós projekt (condect project) része, ebből következően a tender uniós támogatással valósulhat meg. A rendszer úgy lesz megépítve, hogy az nem működhet traffipaxként és a rendszámok leolvasására sem lesz alkalmas. Vagyis ellenőrzési és bírságolási dokumentumként semmiféleképpen nem lesz használható. A kamerák nem is tudnak olyan minőségű képet készíteni, hogy bármilyen ellenőrzési feladatra használhassák - még forgalomszámlálásra sem veszik igénybe. Az ipari kameráknál azért jobb minőséget kell majd a berendezéseknek produkálniuk, valamint ötéves jótállást is kér az autópálya-kezelő a tender nyertesétől.
A pályázatra március 25-éig lehet ajánlatot benyújtani, és várhatóan április 15-én hirdetik ki a győztest.
Harminc webkamera szállítására hirdetett uniós, nyílt közbeszerzési eljárást az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Zrt. A kamerákat a társaság kezelésében lévő autópályákon, vagyis az M0-áson, az M1-esen, az M3-ason és az M7-esen szereljük fel - mondta Winkler-Virág András, az ÁAK szóvivője. A sztrádákon már most is működik 22 ilyen típusú kamera, a cél az, hogy minden autópályán láthatók legyenek a legforgalmasabb gócpontok. A kamerák képei most is megtekinthetők az ÁAK honlapján, mint ahogy az újonnan beszerzett eszközöké is láthatók lesznek. Így nemcsak a szakaszok forgalma, hanem az útviszonyok, az időjárási körülmények is megismerhetővé válnak, az adatok az autópálya-kezelő diszpécserszolgálatához is befutnak majd.
A kamerák kizárólag a baleset-megelőzést szolgálják; a teljes beszerelés egy uniós projekt (condect project) része, ebből következően a tender uniós támogatással valósulhat meg. A rendszer úgy lesz megépítve, hogy az nem működhet traffipaxként és a rendszámok leolvasására sem lesz alkalmas. Vagyis ellenőrzési és bírságolási dokumentumként semmiféleképpen nem lesz használható. A kamerák nem is tudnak olyan minőségű képet készíteni, hogy bármilyen ellenőrzési feladatra használhassák - még forgalomszámlálásra sem veszik igénybe. Az ipari kameráknál azért jobb minőséget kell majd a berendezéseknek produkálniuk, valamint ötéves jótállást is kér az autópálya-kezelő a tender nyertesétől.
A pályázatra március 25-éig lehet ajánlatot benyújtani, és várhatóan április 15-én hirdetik ki a győztest.