SG.hu
Nem ment jól tavaly a Hamának
Kis mértékben csökkent az elektronikai tartozékok forgalmazásával foglalkozó német Hama cég hazai leányvállalatának árbevétele 2007-ben.
A vállalat közleménye szerint ezt főleg a memóriakártyák árának csökkenése okozta, melyet a szegmens bővülése sem tudott teljesen ellensúlyozni. Ennek ellenére a cég optimista, az év végére szeretné elérni a mérföldkőnek számító hárommilliárdos árbevételt. "A fogyasztás stagnálására, sőt esésére vonatkozó magyarországi gazdasági hírek igaznak bizonyultak. A teljes piac kétszer akkora mértékű visszaesést könyvelt el, mint a Hama, a cég piaci részesedése növekedésének köszönheti a mérsékelt bevételcsökkenést" − nyilatkozta Prohászka Ottó, a vállalat ügyvezetője.
A memóriakártyák kapacitása hónapról hónapra emelkedik, áruk ugyanígy csökken. Ennek a szegmensnek a dinamizmusa töretlen, amely annak is köszönhető, hogy a jó felbontású képek, filmek és zenék tárolásához legalább 2-4 GB tárhelyre van szükség, és mára a mobiltelefonok is egyre inkább multimédiás eszközként vannak jelen az életünkben, ahol szintén gyakori az 1-2 GB-os kártyák használata. Az LCD és Plazma televíziók térnyerése erőteljesen megemelte az igényt a fali konzolok és a speciális LCD-tisztító eszközök iránt. Ezen túlmenően a navigációs kiegészítők (tartók, töltők, táskák) forgalma emelkedett a leglátványosabb mértékben. Valamivel nagyobb forgalmat remélt a cég a hagyományos fotó-kiegészítőktől (albumok, képkeretek), hiszen ezek a cikkek reneszánszukat élik nyugaton, ám ez a hullám még úgy tűnik, nem ért el idáig, talán ez az év hoz áttörést.
Bár a piac nem kedvez a növekedésnek, az idén a hárommilliárdos árbevételi küszöb elérését tervezi a hazai társaság. Ezt többek között arra alapozza, hogy a Hama anyavállalata a közelmúltban felvásárolta a tevékenységét megszüntető Thomson termékeit, melyeket integrált termékskálájába. Emellett tovább terjednek majd a navigációs eszközök is, ami újra megtöbbszörözheti a tartozékok iránti keresletet.
A vállalat közleménye szerint ezt főleg a memóriakártyák árának csökkenése okozta, melyet a szegmens bővülése sem tudott teljesen ellensúlyozni. Ennek ellenére a cég optimista, az év végére szeretné elérni a mérföldkőnek számító hárommilliárdos árbevételt. "A fogyasztás stagnálására, sőt esésére vonatkozó magyarországi gazdasági hírek igaznak bizonyultak. A teljes piac kétszer akkora mértékű visszaesést könyvelt el, mint a Hama, a cég piaci részesedése növekedésének köszönheti a mérsékelt bevételcsökkenést" − nyilatkozta Prohászka Ottó, a vállalat ügyvezetője.
A memóriakártyák kapacitása hónapról hónapra emelkedik, áruk ugyanígy csökken. Ennek a szegmensnek a dinamizmusa töretlen, amely annak is köszönhető, hogy a jó felbontású képek, filmek és zenék tárolásához legalább 2-4 GB tárhelyre van szükség, és mára a mobiltelefonok is egyre inkább multimédiás eszközként vannak jelen az életünkben, ahol szintén gyakori az 1-2 GB-os kártyák használata. Az LCD és Plazma televíziók térnyerése erőteljesen megemelte az igényt a fali konzolok és a speciális LCD-tisztító eszközök iránt. Ezen túlmenően a navigációs kiegészítők (tartók, töltők, táskák) forgalma emelkedett a leglátványosabb mértékben. Valamivel nagyobb forgalmat remélt a cég a hagyományos fotó-kiegészítőktől (albumok, képkeretek), hiszen ezek a cikkek reneszánszukat élik nyugaton, ám ez a hullám még úgy tűnik, nem ért el idáig, talán ez az év hoz áttörést.
Bár a piac nem kedvez a növekedésnek, az idén a hárommilliárdos árbevételi küszöb elérését tervezi a hazai társaság. Ezt többek között arra alapozza, hogy a Hama anyavállalata a közelmúltban felvásárolta a tevékenységét megszüntető Thomson termékeit, melyeket integrált termékskálájába. Emellett tovább terjednek majd a navigációs eszközök is, ami újra megtöbbszörözheti a tartozékok iránti keresletet.