MTI

A magyar netezők vásárolni is szoktak a hálón

A magyarországi internet használók 82 százaléka vásárolt már valamit a világhálón, a legtöbben könyvet, hardvert, ruhát és szórakoztató elektronikai eszközt - közölte a Nielsen piackutató vállalat.

A közlemény szerint amíg a magyarok vásárlási hajlandósága a világhálón (86 százalék) megfelel a nemzetközi átlagnak, a vásárlások összetételét tekintve különbözik attól. A világ 48 országában összesen 26.300 rendszeres internetezőt megkérdező kutatás rámutat arra, hogy Európában a legtöbbek által vásárolt könyv után a ruházati cikk következik, harmadik az elektronikus szórakoztató eszközök termékcsoport, negyedik pedig a repülőjegy. Magyarországon viszont a számítógépes hardver a második, a ruházati cikk a harmadik, az elektronikus szórakoztató eszközök csoportja a negyedik.

Az online repülőjegy értékesítés terén, amíg az európai megkérdezettek 26 százaléka vett vagy foglalt az elmúlt három hónapban jegyet, Magyarországon ez az arány 11 százalék - derül ki a kutatásból. Hasonló arány mutatkozik a zene vásárlás esetében is: amíg Európában a válaszadók 23 százaléka, Magyarországon mindössze 8 százaléka vásárolt zenét az interneten. A internetes tájékozódás területén is eltérés mutatkozik Magyarország és a nemzetközi trendek között - áll a közleményben.

Itthon tíz internetezőből négy valamelyik keresővel talál rá olyan kínálatra, amely megnyeri tetszését, a második leggyakoribb beszerzési forrás a megszokott oldal, harmadik az ismerősök, családtagok tanácsa, negyedik pedig a weben talált ajánlás vagy hirdetés. Ezzel szemben világszerte az internetezők többsége az általa ismert honlapokat részesíti előnyben, második legelterjedtebb út az online vásárláshoz a "szörfölés" a világhálón, a harmadik valamelyik kereső program, negyedik pedig egy valahol látott kedvező ajánlat - olvasható a közleményben.

A fizetési módok közül az európai válaszadók többsége a hitelkártyát részesíti előnyben, majd csaknem fele-fele a PayPal online fizetési rendszert, továbbá az átutalást bankon keresztül. Ezzel szemben Magyarországon legkedveltebb a pénz utalvánnyal való elküldése, amely forma megelőzi az utánvétet, valamint a vevő általi készpénzes fizetést, és csak ezután következik a banki átutalás.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Polemius #1
    "Magyarországon legkedveltebb a pénz utalvánnyal való elküldése, amely forma megelőzi az utánvétet, valamint a vevő általi készpénzes fizetést, és csak ezután következik a banki átutalás"

    Talán mert ez a jellemző a lehetséges fizetési módoknál. Hiába akarnék fizetni kártyával, ha a kereskedő csak utánvéttel vagy futárnak készpénzzel hajlandó elfogadni.


    Érdekes egyébként, hogy bár a könyveladások vezető helyen vannak ezen a téren, az e-book kereskedelem mégis csak most kezd talán elindulni (mármint nem nálunk persze), talán pont az Amazon olvasójának köszönhetően. Vajon miért mozdulnak ilyen nehezen ebbe az irányba? (A magyar helyzetről nem is beszélve.)