SG.hu
Egyre nő a belépőszintű notebookok piaci aránya
Magyarországon is megfigyelhető a notebook-piac átalakulása. Az olcsó gépek előretörésével és az átlagárak folyamatos csökkenésével egyre több felhasználó dönt a hordozható-számítógépek vásárlása mellett - derül ki a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének
nemzetközi tapasztalataiból.
A GfK Kereskedelem és Technológia területe a világ számos országában - így 2007 januárja óta hazánkban is - vizsgálja a számítástechnikai termékek kiskereskedelmi értékesítésének piacát. A notebookokról elmondható, hogy míg az néhány éve csak a tehetősek kiváltsága volt, addig mára - a GfK által készített felmérések alapján - mind az eladott gépek, mind a belépőszintű eszközök átlagára csökkent. Ha megvizsgáljuk a felmérés definíciója szerint Ausztriát, Csehországot, Szlovákiát, Lengyelországot, Magyarországot és Ukrajnát magába foglaló középés kelet-európai piacot, akkor elmondható, hogy 2002-től minden évben egyre nő a belépőszintű (800 euró alatt kínált) notebookok aránya a piacon.
Ha öszszevetjük 2002 és 2007 között az első negyedévben ebben az árszegmensben értékesített készülékek darabszámát, akkor kiderül, hogy 2002- ben 7 százalékos, 2005-ben 27 százalékos, 2007-ben pedig 58 százalékos súllyal jelentek meg ezen eszközök a teljes piacon. Ki kell hangsúlyozni továbbá, hogy a már 600 euró alatt elérhető termékek aránya 2007 első félévében a fent említett országokban a teljes piac 40 százalékát adta. Az árak folyamatos csökkenésének eredményeképp az asztali számítógép vásárlását tervező fogyasztók által támasztott kereslet fokozatosan az olcsó notebook-ok piacára tevődik át.
A GfK Kereskedelem és Technológia területe a világ számos országában - így 2007 januárja óta hazánkban is - vizsgálja a számítástechnikai termékek kiskereskedelmi értékesítésének piacát. A notebookokról elmondható, hogy míg az néhány éve csak a tehetősek kiváltsága volt, addig mára - a GfK által készített felmérések alapján - mind az eladott gépek, mind a belépőszintű eszközök átlagára csökkent. Ha megvizsgáljuk a felmérés definíciója szerint Ausztriát, Csehországot, Szlovákiát, Lengyelországot, Magyarországot és Ukrajnát magába foglaló középés kelet-európai piacot, akkor elmondható, hogy 2002-től minden évben egyre nő a belépőszintű (800 euró alatt kínált) notebookok aránya a piacon.
Ha öszszevetjük 2002 és 2007 között az első negyedévben ebben az árszegmensben értékesített készülékek darabszámát, akkor kiderül, hogy 2002- ben 7 százalékos, 2005-ben 27 százalékos, 2007-ben pedig 58 százalékos súllyal jelentek meg ezen eszközök a teljes piacon. Ki kell hangsúlyozni továbbá, hogy a már 600 euró alatt elérhető termékek aránya 2007 első félévében a fent említett országokban a teljes piac 40 százalékát adta. Az árak folyamatos csökkenésének eredményeképp az asztali számítógép vásárlását tervező fogyasztók által támasztott kereslet fokozatosan az olcsó notebook-ok piacára tevődik át.