Alex
Tilos akkumulátort repülőre vinni
A tűzveszély csökkentése érdekében az Egyesült Államok légiutasai január elsejétől nem vihetnek a repülőgépek fedélzetére lítium akkumulátorokat.
Az amerikai Szállítmányozási Minisztérium határozata szerint 2008. január elsejétől nem lehet a kézipoggyászban lítium akkumulátor. A készülékbe (digitális fényképezőgép, mobiltelefon, notebook stb.) helyezett telepeket az intézkedés nem érinti, azonban az engedékenység maximálisan két újratölthető eszközre vonatkozik. "A rövidzárlat lehetőségét és a tűz kialakulásának esélyét egy olyan egyszerű dolog is megakadályozza, mint az eredeti csomagolásba vagy egy zipzáras, zárható táskába helyezés." - nyilatkozta Krista Edwards, a minisztérium munkatársa.
Azért veszélyesek a lítium elemek, mert bizonyos körülmények között túlmelegedhetnek és kigyulladhatnak. A Szövetségi Repülésügyi Hatóság (FAA) biztonsági tesztjei szerint a repülőgépek rakterében lévő jelenlegi tűzelfojtó rendszer képtelen megfékezni az akkumulátorok okozta tüzet. "A szabályozás az utasokat védi" - mondta Lynne Osmus az FAA biztonságért és veszélyes anyagokért felelős hivatalnoka. Ezzel együtt a minisztérium célja, hogy több szállítással és biztonsággal foglalkozó hivatallal közösen felhívja a közvélemény figyelmét az akkumulátorok okozta kockázatokra.
Az amerikai Szállítmányozási Minisztérium határozata szerint 2008. január elsejétől nem lehet a kézipoggyászban lítium akkumulátor. A készülékbe (digitális fényképezőgép, mobiltelefon, notebook stb.) helyezett telepeket az intézkedés nem érinti, azonban az engedékenység maximálisan két újratölthető eszközre vonatkozik. "A rövidzárlat lehetőségét és a tűz kialakulásának esélyét egy olyan egyszerű dolog is megakadályozza, mint az eredeti csomagolásba vagy egy zipzáras, zárható táskába helyezés." - nyilatkozta Krista Edwards, a minisztérium munkatársa.
Azért veszélyesek a lítium elemek, mert bizonyos körülmények között túlmelegedhetnek és kigyulladhatnak. A Szövetségi Repülésügyi Hatóság (FAA) biztonsági tesztjei szerint a repülőgépek rakterében lévő jelenlegi tűzelfojtó rendszer képtelen megfékezni az akkumulátorok okozta tüzet. "A szabályozás az utasokat védi" - mondta Lynne Osmus az FAA biztonságért és veszélyes anyagokért felelős hivatalnoka. Ezzel együtt a minisztérium célja, hogy több szállítással és biztonsággal foglalkozó hivatallal közösen felhívja a közvélemény figyelmét az akkumulátorok okozta kockázatokra.