Napi Online

2007-ben is bomba üzlet volt a média

A Time Magazine az idén is engedett a csábításnak, és elkészítette a Top10-es listáit, számba véve többek között az év legjobbnak és legrosszabbnak tartott üzleti döntéseit is. A legjobbak között két internethez köthető üzlet.

A folyóirat szerkesztői szerint az év legjobb üzlete a News Corp. elnökének, Rupert Murdochnak a nevéhez köthető. Mint ahogy arról október elején hírt adtunk, a News Corp. megállapodást írt alá a Dow Jonesszal az üzleti és pénzügyi hírszolgáltató felvásárlásáról. Murdoch végül december közepén, közel két és fél hónapos csatározás után 5,3 milliárd dollárért vágta zsebre a tengerentúli tőzsdevilág legmeghatározóbb médiumát, a Wall Street Journalt és az online pénzpiaci hírszolgáltatót, a Marketwatchot is.

A felvásárlásról szóló híradásokat követően a Dow Jonest 105 éven keresztül irányító Bancroft család berkein belül ugyanis megkongatták a vészhangokat, arra hivatkozva, hogy Murdoch vezetésével a WSJ újságírói értékek híján maradhat, ám végül nem tudtak ellenállni az ausztrál médiamágnás által kínált részvényenkénti 67 százalékos felárnak. Rupert Murdoch ezzel végrehajtotta utolsó nagyszabású üzleti manőverét.

Bár a Dow Jones a maga 2 milliárd dolláros bevételeit tekintve egy relatíve kis társaságnak számított a kor médiabirodalmai mellett, mégis megőrizhette rendkívüli befolyását a pénzügyi hírszolgáltatók között. A Wall Street Journal és a Marketwatch.com mellett a News Corp december 14-én átvette az irányítást többek között a Dow Jones tőzsdepiaci indexeire és hírügynökségeire is. Murdoch még aznap Robert J. Thomsont, a The Times of London szerkesztőjét helyezte a kiadói posztra, és a Dow Jones vállalatának integrálásával Les Hiltont, a korábban brit lapokért felelős ügyvezető igazgatót bízta meg.Ingatlanpiaci szupernóva

A ranglista harmadik helyén az idén többszörös tőzsdei rekordot döntő Google áll. Az internetes mogul 3,1 milliárd dollárt fizetett azért, hogy megmentse a DoubleClicket a Microsoft karmai közül. Az internetes reklámokhoz kapcsolódó szolgáltatásokat kínáló cég ügyfélkörébe tartozik többek közt a Microsoft, a General Motors, a Coca-Cola, a Motorola és a L'Oreal is. A fúziót azonban megtorpedózta a Microsoft, és trösztellenes okokra hivatkozva jelenleg is vizsgálja az Euróoai Bizottság.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • PíszLávJuniti #1
    a google-nek sem kell már sok, hogy ugyan azt a szerepet töltse be, mint a microsoft a maga szegmensében.