Napi Online
Visszaesést várnak az LCD-tévé eladásokban
A 2005 óta folyamatosan növekvő LCD TV-szállítások csökkenhetnek a jövő év első felében a legújabb, a témában végzett felmérés szerint.
Bár az LCD fokozatosan kiszoríthatja a rivális technológiai megoldásokat a televíziók piacáról, amit az elmúlt két évben a szállítások tekintetében tapasztalt folyamatos emelkedés is jól jelzett, a helyzet a jövő év első felében némiképp megváltozhat - állítja az iSuppli legújabb piackutatása.
A folyadékkristályos televíziók szállítása az év utolsó negyedévére 25,1 millió darabra emelkedhet, újabb rekordot döntve meg ezzel, ám a jövő év elején erőteljes visszaesést várnak a piacon. 2008 első negyedévében az előrejelzések szerint mindössze 19,5 millió készülék szállítására van kilátás az ünnepi szezon utáni keresletvisszaesés miatt. A második negyedév során némi emelkedést jósol az iSuppli, ám a várt 21,9 millió leszállított tévé még így sem éri el a 2007 utolsó negyedének csúcsát, és csak a jövő év végére várható kiemelkedő teljesítmény a szektoron belül.
A növekedési ráta mindössze 11,5 százalékos lesz a kutatók becslése szerint a 2007-2008-as évre vonatkozóan, szemben a 2005-2006-ban regisztrált 22,7 százalékkal, ennek ellenére a bevételek alakulása továbbra is bíztató marad. Az iSuppli szerint a szektor összbevétele 2011-re elérheti az évi 116,2 milliárd dollárt, a 2006-ban regisztrált 47,8 milliárd dolláros bevételhez viszonyított 19,4 százalékos éves szintű növekedésnek köszönhetően.
Az LCD-tévék szállítása tekintetében tapasztalható csökkenést azonban jól ellensúlyozhatja plazmatévék iránti kereslet növekedése. Bár a folyamatos árverseny a folyadékkristályos technológiának kedvez, a vásárlói oldalon tapasztalható erősödő igény a nagyobb és jobb megjelenítést biztosító képernyők iránt a plazmatévék felé billenti el a mérleg nyelvét.
Az idei év harmadik negyedévében a boltok polcaira kikerült korábbi 2,3 millió készülék helyett már közel 3 millió lapostévét szállítottak a gyártók. Az iSuppli szerint 2011-ig megkétszereződhet a szektor forgalma, a tavalyi évben regisztrált 9,3 millió tévé helyett négy éven belül 19,3 millióra nőhet a leszállított készülékek száma. Az árverseny fenntartása érdekében várhatóan csökkenhet a plazmatévék ára, ami a bevételek növekedésének hosszú távú elmaradásával járhat.
Bár az LCD fokozatosan kiszoríthatja a rivális technológiai megoldásokat a televíziók piacáról, amit az elmúlt két évben a szállítások tekintetében tapasztalt folyamatos emelkedés is jól jelzett, a helyzet a jövő év első felében némiképp megváltozhat - állítja az iSuppli legújabb piackutatása.
A folyadékkristályos televíziók szállítása az év utolsó negyedévére 25,1 millió darabra emelkedhet, újabb rekordot döntve meg ezzel, ám a jövő év elején erőteljes visszaesést várnak a piacon. 2008 első negyedévében az előrejelzések szerint mindössze 19,5 millió készülék szállítására van kilátás az ünnepi szezon utáni keresletvisszaesés miatt. A második negyedév során némi emelkedést jósol az iSuppli, ám a várt 21,9 millió leszállított tévé még így sem éri el a 2007 utolsó negyedének csúcsát, és csak a jövő év végére várható kiemelkedő teljesítmény a szektoron belül.
A növekedési ráta mindössze 11,5 százalékos lesz a kutatók becslése szerint a 2007-2008-as évre vonatkozóan, szemben a 2005-2006-ban regisztrált 22,7 százalékkal, ennek ellenére a bevételek alakulása továbbra is bíztató marad. Az iSuppli szerint a szektor összbevétele 2011-re elérheti az évi 116,2 milliárd dollárt, a 2006-ban regisztrált 47,8 milliárd dolláros bevételhez viszonyított 19,4 százalékos éves szintű növekedésnek köszönhetően.
Az LCD-tévék szállítása tekintetében tapasztalható csökkenést azonban jól ellensúlyozhatja plazmatévék iránti kereslet növekedése. Bár a folyamatos árverseny a folyadékkristályos technológiának kedvez, a vásárlói oldalon tapasztalható erősödő igény a nagyobb és jobb megjelenítést biztosító képernyők iránt a plazmatévék felé billenti el a mérleg nyelvét.
Az idei év harmadik negyedévében a boltok polcaira kikerült korábbi 2,3 millió készülék helyett már közel 3 millió lapostévét szállítottak a gyártók. Az iSuppli szerint 2011-ig megkétszereződhet a szektor forgalma, a tavalyi évben regisztrált 9,3 millió tévé helyett négy éven belül 19,3 millióra nőhet a leszállított készülékek száma. Az árverseny fenntartása érdekében várhatóan csökkenhet a plazmatévék ára, ami a bevételek növekedésének hosszú távú elmaradásával járhat.