MTI
Tovább csökken a nyomtatott lapok forgalma
Tovább csökkent a nyomtatott lapok forgalma az Egyesült Államokban az utóbbi félévben.
A hét első öt napján nyomtatott lapokból átlagosan 2,6 százalékkal, a vasárnapi újságokból 3,5 százalékkal kevesebb fogyott az egy évvel korábbi időszakhoz képest - közölte a Terjesztés Ellenőrző Hivatal (ABC). Az adatokból arra a folyamatra lehet következtetni, hogy az olvasók mind nagyobb tábora az interneten művelődik, tájékozódik, szórakozik. Kaliforniában és Floridában az ingatlanpiac zavarai is gyengítették a napilapok piacát, Michiganben pedig a szűkülő autóipar hatott kedvezőtlenül a nyomtatott sajtó forgalmára.
A legnagyobb városok vezető lapjai kivétel nélkül enyhe példányszám-csökkenésről számoltak be, a New York-i The Wall Street Journal előfizetései 1,5 százalékkal csökkentek, a The New York Times esetében 4,5 százalékos a visszaesés. A The Washington Post 3,23, a Chicago Tribune 2,9 százalékkal kevesebb újságot tudott eladni. A forgalomcsökkenés nem csak a minőségi sajtót sújtja, a bulvárosabb hangvételű New York Daily News eladásai 1,7, a New York Posté 5,2 százalékkal zsugorodtak. Kivétel volt az országos terjesztésű USA Today, amely 1 százalékos növekedést rögzített.
Miközben a nyomtatott sajtó eladási mutatói egyre csökkennek, mind többen látogatják a lapok internetes oldalait. A lapkiadók azonban nem derűlátóak: a webes felületek fejlesztésével szerintük nem lehet ellensúlyozni a nyomtatott verziók hanyatlását.
A hét első öt napján nyomtatott lapokból átlagosan 2,6 százalékkal, a vasárnapi újságokból 3,5 százalékkal kevesebb fogyott az egy évvel korábbi időszakhoz képest - közölte a Terjesztés Ellenőrző Hivatal (ABC). Az adatokból arra a folyamatra lehet következtetni, hogy az olvasók mind nagyobb tábora az interneten művelődik, tájékozódik, szórakozik. Kaliforniában és Floridában az ingatlanpiac zavarai is gyengítették a napilapok piacát, Michiganben pedig a szűkülő autóipar hatott kedvezőtlenül a nyomtatott sajtó forgalmára.
A legnagyobb városok vezető lapjai kivétel nélkül enyhe példányszám-csökkenésről számoltak be, a New York-i The Wall Street Journal előfizetései 1,5 százalékkal csökkentek, a The New York Times esetében 4,5 százalékos a visszaesés. A The Washington Post 3,23, a Chicago Tribune 2,9 százalékkal kevesebb újságot tudott eladni. A forgalomcsökkenés nem csak a minőségi sajtót sújtja, a bulvárosabb hangvételű New York Daily News eladásai 1,7, a New York Posté 5,2 százalékkal zsugorodtak. Kivétel volt az országos terjesztésű USA Today, amely 1 százalékos növekedést rögzített.
Miközben a nyomtatott sajtó eladási mutatói egyre csökkennek, mind többen látogatják a lapok internetes oldalait. A lapkiadók azonban nem derűlátóak: a webes felületek fejlesztésével szerintük nem lehet ellensúlyozni a nyomtatott verziók hanyatlását.