Gyurkity Péter
Egyiptomban és Indiában keresnek rá a legtöbben a "szex"-re
A keresőcég folyamatosan rögzíti az egyes országokban indított keresések statisztikáit. A "szex" Egyiptomban, Indiában és Törökországban a legnépszerűbb, míg a kijózanodás az amerikaiakat, briteket és az íreket érdekli leginkább.
A Google Trends által szolgáltatott adathalmaz alapján a Reuters készített összeállítást a keresőóriás megoldásán legtöbbet keresett kifejezésekből. Ezeket országokra lebontva tárják elénk, ami néhány esetben érdekes eredményt mutat. Jellemző, hogy az egyes szaftos, illetve már-már tabunak számító szavakra mely régiókban keresnek rá a legtöbben.
A szex tehát az egyiptomiak, indiaiak és törökök számára a legvonzóbb kifejezés, míg Hitlerre Németország, Mexikó és Ausztria internetezői kerestek rá a legtöbb alkalommal a 2004 óta folyamatosan rögzített statisztika alapján. A "náci" szó érdekes módon már nem itt, hanem Chilében, Ausztráliában és az Egyesült Királyságban a legvonzóbb, míg a melegek iránt szintén Chile, valamint Mexikó és Kolumbia mutat nagy érdeklődést.
Az talán nem okoz nagy meglepetést, hogy a "Dzsihád" Marokkóban, Pakisztánban és Indonézia internetezőiben gerjesztette a legnagyobb figyelmet, a "terrorizmus" pedig Pakisztánban, Ausztráliában, illetve a Fülöp-szigeteken. Irak természetesen az Egyesült Államokban, Kanadában és Ausztráliában számított népszerű keresésnek, ami azért nem véletlen, mert ezen országok a jelenleg is az országot megszálló koalíció legnagyobb tagjai. A "talibán" kifejezés szintén Ausztrália, Kanada, valamint Pakisztán lakosai számára volt érdekes, míg az autóba rejtett pokolgép megint csak a három koalíciós tag internetezőinek egyik fő érdeklődési területe.
Ennél talán valamivel mulatságosabb, hogy a másnaposság az írek, a britek, illetve az amerikaiak számára igazán érdekes szó, míg a Viagra az olaszok, a britek és a németek fantáziáját indítja be leginkább. A Botox a britek, az amerikaiak és az ausztrálok számára vonzó, míg a csehek, a szlovákok és az osztrákok sokat nosztalgiáznak, amikor is Dolly Busterre keresnek rá.
A Google Trends által szolgáltatott adathalmaz alapján a Reuters készített összeállítást a keresőóriás megoldásán legtöbbet keresett kifejezésekből. Ezeket országokra lebontva tárják elénk, ami néhány esetben érdekes eredményt mutat. Jellemző, hogy az egyes szaftos, illetve már-már tabunak számító szavakra mely régiókban keresnek rá a legtöbben.
A szex tehát az egyiptomiak, indiaiak és törökök számára a legvonzóbb kifejezés, míg Hitlerre Németország, Mexikó és Ausztria internetezői kerestek rá a legtöbb alkalommal a 2004 óta folyamatosan rögzített statisztika alapján. A "náci" szó érdekes módon már nem itt, hanem Chilében, Ausztráliában és az Egyesült Királyságban a legvonzóbb, míg a melegek iránt szintén Chile, valamint Mexikó és Kolumbia mutat nagy érdeklődést.
Az talán nem okoz nagy meglepetést, hogy a "Dzsihád" Marokkóban, Pakisztánban és Indonézia internetezőiben gerjesztette a legnagyobb figyelmet, a "terrorizmus" pedig Pakisztánban, Ausztráliában, illetve a Fülöp-szigeteken. Irak természetesen az Egyesült Államokban, Kanadában és Ausztráliában számított népszerű keresésnek, ami azért nem véletlen, mert ezen országok a jelenleg is az országot megszálló koalíció legnagyobb tagjai. A "talibán" kifejezés szintén Ausztrália, Kanada, valamint Pakisztán lakosai számára volt érdekes, míg az autóba rejtett pokolgép megint csak a három koalíciós tag internetezőinek egyik fő érdeklődési területe.
Ennél talán valamivel mulatságosabb, hogy a másnaposság az írek, a britek, illetve az amerikaiak számára igazán érdekes szó, míg a Viagra az olaszok, a britek és a németek fantáziáját indítja be leginkább. A Botox a britek, az amerikaiak és az ausztrálok számára vonzó, míg a csehek, a szlovákok és az osztrákok sokat nosztalgiáznak, amikor is Dolly Busterre keresnek rá.