Napi Online
Luxus PC igényes vevőknek
A Hewlett-Packard megirigyelte a prémium termékeken elérhető profitot más gyártóktól, ezért luxus PC-vel lép piacra.
Az elmúlt években a Hewlett-Packard képes volt veszteséges PC-üzletágát nyereséges divízióvá tenni, ám ami ehhez elég volt, az kevés a továbblépéshez. A további növekedéshez egy új termékcsoport piaci bevezetésébe kezdett a cég, amely mintegy másolata a Toyota Lexus márkájának, azaz a HP-hez kapcsolódva a luxusigények kielégítését szolgálja. Az újdonságok közül az első fecske a Blackbird 002 névre keresztel asztali számítógép.
Első ránézésre semmi különös nem látszik a fekete dobozos PC-n, amely képernyővel együtt 2500 dollárba kerül. A magas árat az extrateljesítmény, illetve a gép különleges támogatása indokolja. A termék felveheti a versenyt az Apple Macintoshok elismerten jó teljesítményével és megbízhatóságával, és persze esélyt nyújt a gyártónak arra, hogy ezeken a gépeken - hasonlóan az almás cég iMacjaihoz és Mac Prójaihoz - darabonként 20 százalék körüli profitot érjen el.
A Blackbirdet egyelőre csak elektronikus úton árulják, ezért a fogyasztónak nincs módja élőben megnézni mit tud a gép, de az alacsonyabb eladott mennyiség nagyobb lehetőséget ad HP-nek arra, hogy külön-külön minden Blackbird-vásárlóval személyre szabottan foglalkozzon.
Az elmúlt években a Hewlett-Packard képes volt veszteséges PC-üzletágát nyereséges divízióvá tenni, ám ami ehhez elég volt, az kevés a továbblépéshez. A további növekedéshez egy új termékcsoport piaci bevezetésébe kezdett a cég, amely mintegy másolata a Toyota Lexus márkájának, azaz a HP-hez kapcsolódva a luxusigények kielégítését szolgálja. Az újdonságok közül az első fecske a Blackbird 002 névre keresztel asztali számítógép.
Első ránézésre semmi különös nem látszik a fekete dobozos PC-n, amely képernyővel együtt 2500 dollárba kerül. A magas árat az extrateljesítmény, illetve a gép különleges támogatása indokolja. A termék felveheti a versenyt az Apple Macintoshok elismerten jó teljesítményével és megbízhatóságával, és persze esélyt nyújt a gyártónak arra, hogy ezeken a gépeken - hasonlóan az almás cég iMacjaihoz és Mac Prójaihoz - darabonként 20 százalék körüli profitot érjen el.
A Blackbirdet egyelőre csak elektronikus úton árulják, ezért a fogyasztónak nincs módja élőben megnézni mit tud a gép, de az alacsonyabb eladott mennyiség nagyobb lehetőséget ad HP-nek arra, hogy külön-külön minden Blackbird-vásárlóval személyre szabottan foglalkozzon.