SG.hu
2008 a közösségi média éve
Egyre többet költenek a marketing szakemberek blogokra és közösségi média-kampányokra.
A marketing-osztályok kilencven százaléka tervezi, hogy 2008-ban közösségi média-kampányt indít, jóllehet a megkérdezett cégeknek csupán a harmada él jelenleg az interaktív marketing adta lehetőségekkel - derült ki a LEWIS PR nemzetközi felméréséből.
A LEWIS PR 150 marketing- és médiakommunikációs szakembert kérdezett meg a 2007. június 26-án megrendezett PR Week New Media konferenciáján. A kutatásból kiderül, hogy a cégek 75 százaléka tervezi, hogy 2008-tól saját vállalati blogot indít. Ez pontosan ötven százalékkal több, mint a tavaly mért eredmény. Azon vállalatok száma pedig, akik a terveik szerint a közösségi média-hálózatokat üzleti célra használnák, 33 százalékról hetven százalék fölé emelkedett.
A LEWIS PR felmérésének további eredménye szerint a marketing specialisták egynegyede jelenleg nem különít el saját büdzsét a new media projektekre. Ugyanakkor 2009-ben a marketingesek több mint 66 százaléka a rendelkezésre álló források 25 százalékát tervezi közösségi médiára költeni.
"A jövőben a marketing-részlegeknek egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a közösségi médiára" - mutatott rá Mark van der Wolf, a LEWIS Benelux kreatív igazgatója, egyben a kutatás vezetője. "A közösségi média-hálózatok egyedülálló lehetőséget biztosítanak arra, hogy az üzleti szektor különböző érdekgazdáit elérjük és hitelesen megszólítsuk. A felmérésben résztvevők 85 százaléka például hisz abban, hogy a közösségi hálózatok használata jelentősen javítaná az ügyfelekkel való kapcsolatot" - teszi hozzá Mark van der Wolf.
A megkérdezettek ugyanakkor a tervezett befektetéseikkel kapcsolatos kétségeiknek is hangot adtak. Közel 23 százalékuk véli úgy, hogy nem teljesen világos, milyen előnyökkel jár egy közösségi média-kampány, 42 százalék szerint pedig a költségek aránytalanul magasak a várható pozitív eredményekhez képest.
""A cégek több mint egyharmada azért invesztál a közösségi médiába, mert azt szeretné, hogy az innovatív vállalatok között tartsák számon őket. Mások azért döntenek így, mert úgy gondolják, hogy már az elején a lehető legjobb pozíciót kell megszerezniük a versenyben. " - hangsúlyozza Mark der Wolf. "A motivációtól függetlenül minden vállalat számára elengedhetetlenül fontos, hogy alaposan felkészüljön a kampány elindítására. A közösségi médiában a bizalom alapvető fontosságú, ami ha elvész, nagyon nehéz helyreállítani."
A marketing-osztályok kilencven százaléka tervezi, hogy 2008-ban közösségi média-kampányt indít, jóllehet a megkérdezett cégeknek csupán a harmada él jelenleg az interaktív marketing adta lehetőségekkel - derült ki a LEWIS PR nemzetközi felméréséből.
A LEWIS PR 150 marketing- és médiakommunikációs szakembert kérdezett meg a 2007. június 26-án megrendezett PR Week New Media konferenciáján. A kutatásból kiderül, hogy a cégek 75 százaléka tervezi, hogy 2008-tól saját vállalati blogot indít. Ez pontosan ötven százalékkal több, mint a tavaly mért eredmény. Azon vállalatok száma pedig, akik a terveik szerint a közösségi média-hálózatokat üzleti célra használnák, 33 százalékról hetven százalék fölé emelkedett.
A LEWIS PR felmérésének további eredménye szerint a marketing specialisták egynegyede jelenleg nem különít el saját büdzsét a new media projektekre. Ugyanakkor 2009-ben a marketingesek több mint 66 százaléka a rendelkezésre álló források 25 százalékát tervezi közösségi médiára költeni.
"A jövőben a marketing-részlegeknek egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a közösségi médiára" - mutatott rá Mark van der Wolf, a LEWIS Benelux kreatív igazgatója, egyben a kutatás vezetője. "A közösségi média-hálózatok egyedülálló lehetőséget biztosítanak arra, hogy az üzleti szektor különböző érdekgazdáit elérjük és hitelesen megszólítsuk. A felmérésben résztvevők 85 százaléka például hisz abban, hogy a közösségi hálózatok használata jelentősen javítaná az ügyfelekkel való kapcsolatot" - teszi hozzá Mark van der Wolf.
A megkérdezettek ugyanakkor a tervezett befektetéseikkel kapcsolatos kétségeiknek is hangot adtak. Közel 23 százalékuk véli úgy, hogy nem teljesen világos, milyen előnyökkel jár egy közösségi média-kampány, 42 százalék szerint pedig a költségek aránytalanul magasak a várható pozitív eredményekhez képest.
""A cégek több mint egyharmada azért invesztál a közösségi médiába, mert azt szeretné, hogy az innovatív vállalatok között tartsák számon őket. Mások azért döntenek így, mert úgy gondolják, hogy már az elején a lehető legjobb pozíciót kell megszerezniük a versenyben. " - hangsúlyozza Mark der Wolf. "A motivációtól függetlenül minden vállalat számára elengedhetetlenül fontos, hogy alaposan felkészüljön a kampány elindítására. A közösségi médiában a bizalom alapvető fontosságú, ami ha elvész, nagyon nehéz helyreállítani."