Napi Online
Nem fogynak az USA-ban a Nokia-telefonok
A világ minden táján a Nokia-telefonok a legkeresettebbek, kivéve az Egyesült Államokat, ahol nem állnak eléggé mögöttük a mobilcégek, továbbá technikai gondok is vannak. Mindez nem sokáig marad már így.
A Nokia piacvezetõ a világ szinte minden mobilpiacán, Indiában például - ahol becslések szerint hatmillió ember veszi meg elsõ zsebijét minden áldott hónapban - 55 százalékos részesedése van, de Európában is 45 százalékot tud felmutatni. Ezzel szemben az Egyesült Államokban csak a piac 15 százaléka a finn nagyvállalaté, fõként a legtöbbet tudó, legdrágább készülékek forgalma akadozik.
A gondok forrása részben technikai, részben üzleti. Ami az elõbbit illeti, a Nokia nem gyárt eleget azokból a mobilokból, amelyek az USA hálózatain is mûködnek. A piaci probléma lényege pedig az, hogy a tengerentúlon a legtöbb vevõ mobilcége támogatásával vesz készüléket, és a társaságok inkább olcsóbb telefonokhoz adnak kisebb szubvenciót, mint a Nokia okos, de drága zsebijeihez.
A helyzet ugyanakkor hamarosan megváltozhat, ugyanis az USA távközlési hatósága a 700 megahertzes mobiltávközlési frekvenciát az eddigiektõl eltérõ módon hirdeti meg. Nem meghatározott szolgáltatóknak adja oda, hanem lehetõvé teszi, hogy mindegyikük használja azt. Így a fogyasztónak elõbb kell vennie magának egy telefont, majd ezt követõen választhat operátort. A cégeknek túl kockázatos lenne támogatni a telefonvásárlást, hiszen a közös hálózaton nem köthetnék azokat magukhoz - vevõik a SIM-kártya cseréjével elhagyhatják õket lenyelve a kedvezményt.
Az USA-ban a Nokia N95-ös telefonja a legkedveltebb - amely egyébként Európában is sikertörténet a gyártó számára -, piackutatói adatok szerint 450 ezer kelt el belõle az Újvilágban a második negyedévben, ami harmada a teljes világszintû értékesítésnek. Ez a zsebi öt megapixeles kamerát, GPS mûholdas helymeghatározó funkciót és hifi minõségû zenelejátszót is kínál.
A Nokia piacvezetõ a világ szinte minden mobilpiacán, Indiában például - ahol becslések szerint hatmillió ember veszi meg elsõ zsebijét minden áldott hónapban - 55 százalékos részesedése van, de Európában is 45 százalékot tud felmutatni. Ezzel szemben az Egyesült Államokban csak a piac 15 százaléka a finn nagyvállalaté, fõként a legtöbbet tudó, legdrágább készülékek forgalma akadozik.
A gondok forrása részben technikai, részben üzleti. Ami az elõbbit illeti, a Nokia nem gyárt eleget azokból a mobilokból, amelyek az USA hálózatain is mûködnek. A piaci probléma lényege pedig az, hogy a tengerentúlon a legtöbb vevõ mobilcége támogatásával vesz készüléket, és a társaságok inkább olcsóbb telefonokhoz adnak kisebb szubvenciót, mint a Nokia okos, de drága zsebijeihez.
A helyzet ugyanakkor hamarosan megváltozhat, ugyanis az USA távközlési hatósága a 700 megahertzes mobiltávközlési frekvenciát az eddigiektõl eltérõ módon hirdeti meg. Nem meghatározott szolgáltatóknak adja oda, hanem lehetõvé teszi, hogy mindegyikük használja azt. Így a fogyasztónak elõbb kell vennie magának egy telefont, majd ezt követõen választhat operátort. A cégeknek túl kockázatos lenne támogatni a telefonvásárlást, hiszen a közös hálózaton nem köthetnék azokat magukhoz - vevõik a SIM-kártya cseréjével elhagyhatják õket lenyelve a kedvezményt.
Az USA-ban a Nokia N95-ös telefonja a legkedveltebb - amely egyébként Európában is sikertörténet a gyártó számára -, piackutatói adatok szerint 450 ezer kelt el belõle az Újvilágban a második negyedévben, ami harmada a teljes világszintû értékesítésnek. Ez a zsebi öt megapixeles kamerát, GPS mûholdas helymeghatározó funkciót és hifi minõségû zenelejátszót is kínál.