Napi Online

Nem fogynak az USA-ban a Nokia-telefonok

A világ minden táján a Nokia-telefonok a legkeresettebbek, kivéve az Egyesült Államokat, ahol nem állnak eléggé mögöttük a mobilcégek, továbbá technikai gondok is vannak. Mindez nem sokáig marad már így.

A Nokia piacvezetõ a világ szinte minden mobilpiacán, Indiában például - ahol becslések szerint hatmillió ember veszi meg elsõ zsebijét minden áldott hónapban - 55 százalékos részesedése van, de Európában is 45 százalékot tud felmutatni. Ezzel szemben az Egyesült Államokban csak a piac 15 százaléka a finn nagyvállalaté, fõként a legtöbbet tudó, legdrágább készülékek forgalma akadozik.

A gondok forrása részben technikai, részben üzleti. Ami az elõbbit illeti, a Nokia nem gyárt eleget azokból a mobilokból, amelyek az USA hálózatain is mûködnek. A piaci probléma lényege pedig az, hogy a tengerentúlon a legtöbb vevõ mobilcége támogatásával vesz készüléket, és a társaságok inkább olcsóbb telefonokhoz adnak kisebb szubvenciót, mint a Nokia okos, de drága zsebijeihez.



A helyzet ugyanakkor hamarosan megváltozhat, ugyanis az USA távközlési hatósága a 700 megahertzes mobiltávközlési frekvenciát az eddigiektõl eltérõ módon hirdeti meg. Nem meghatározott szolgáltatóknak adja oda, hanem lehetõvé teszi, hogy mindegyikük használja azt. Így a fogyasztónak elõbb kell vennie magának egy telefont, majd ezt követõen választhat operátort. A cégeknek túl kockázatos lenne támogatni a telefonvásárlást, hiszen a közös hálózaton nem köthetnék azokat magukhoz - vevõik a SIM-kártya cseréjével elhagyhatják õket lenyelve a kedvezményt.

Az USA-ban a Nokia N95-ös telefonja a legkedveltebb - amely egyébként Európában is sikertörténet a gyártó számára -, piackutatói adatok szerint 450 ezer kelt el belõle az Újvilágban a második negyedévben, ami harmada a teljes világszintû értékesítésnek. Ez a zsebi öt megapixeles kamerát, GPS mûholdas helymeghatározó funkciót és hifi minõségû zenelejátszót is kínál.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • smv #7
    De ha egyszer olyan édik ezek a zsebik. Megyek is shoppingolni cukifiuk...
  • Gerygrey #6
    a társaságok inkább olcsóbb telefonokhoz adnak kisebb szubvenciót, mint a Nokia okos, de drága zsebijeihez.

    Okos, de drága helyett inkább a buta és drága telefonok menők arrafelé, lásd iPhone-őrület :) Nem tudják mi a jó.

    Egyénként tajparaszt stílus nélkül is baromira gázos ez a "zsebi" szó, pláne kétszer is egy cikkben :) A halálom ez a cukiskodás, ari, trendi, édibédi, tüncimünci, csóxi, cukker fülcsi, nagy bigyibogyós
  • quentit #5
    Kit érdekel, hogy neked melyik szó tetszik és melyik nem?!?!

    Egyébként meg ultra gáz vagy haver, ma már nem divat a homófóbia.
  • DjDano #4
    Az amcsik nem vevők a minőségre...
  • greg971 #3
    Köszönjük a cikkhez kapcsolódó mélyreható hozzászólást . :D
  • Randal #2
    Hé, figyelj a szádra. Egyrészt a cikk külső oldalról származik, másrészt nem kellene tajparasztnak lenned.
  • uTomi #1
    Mi a faszom ez a zsebizés? Mi vagy te öcsém buznyák? Elhányom magam ettől a szótol.