Napi Online
A Lenovo meg akarja venni a Packard Bell-t
A világ harmadik legnagyobb pc-gyártója, a kínai Lenovo Group Ltd. tárgyalásokat folytat a hollandiai székhelyű Packard Bell BV megvásárlásáról - erősítette meg a sajtóértesüléseket a Lenovo szóvivője.
Ha a Lenovo megszerezné az európai céget - amelynek értékét szakértők 800 millió dollárra becsülik -, akkor egy csapásra 86 százalékkal növelné a nyugat-európai piacokra irányuló exportját, és a régió pc-szállítóinak rangsorában a jelenlegi hatodik helyről - a Fujitsu-Siemenst megelőzve - a negyedikre ugrana.
A földrajzi terjeszkedés mellett a piaci szegmensek szempontjából is kedvező lenne a Packard Bell megszerzése, mert ezzel a magánfelhasználók piacán erősítené pozícióit, amely az IDC informatikai piackutató cég adatai szerint tavaly háromszor olyan gyorsan nőtt, mint az üzleti felhasználók pc-piaca. A Lenovo, amely két évvel ezelőtt vette meg az amerikai IBM pc-gyártó üzletágát, a jövő év elején egy notebookcsalád és új asztali gépek piacra dobásával akar előretörni ebben a szegmensben.
A Packard Bell korábban az Egyesült Államok egyik vezető pc-gyártója volt, ám 1999-ben kivonult az amerikai piacról, hogy Európára koncentráljon. Mára erős pozíciókat szerzett Franciaországban, Nagy-Britanniában és Olaszországban, összességében a világpiac 2 százalékát birtokolja, tavaly becslések szerint 1,5-2,0 milliárd euró árbevételre tett szert. A céget a japán NEC tavaly októberben adta el John Hui informatikai üzletembernek, aki tagja az USA harmadik legnagyobb pc-gyártója, a Gateway igazgatóságának, így egyes szakértők már azt találgatják, hogy esetleg erre a cégre is szemet vetett a Lenovo.
Ha a Lenovo megszerezné az európai céget - amelynek értékét szakértők 800 millió dollárra becsülik -, akkor egy csapásra 86 százalékkal növelné a nyugat-európai piacokra irányuló exportját, és a régió pc-szállítóinak rangsorában a jelenlegi hatodik helyről - a Fujitsu-Siemenst megelőzve - a negyedikre ugrana.
A földrajzi terjeszkedés mellett a piaci szegmensek szempontjából is kedvező lenne a Packard Bell megszerzése, mert ezzel a magánfelhasználók piacán erősítené pozícióit, amely az IDC informatikai piackutató cég adatai szerint tavaly háromszor olyan gyorsan nőtt, mint az üzleti felhasználók pc-piaca. A Lenovo, amely két évvel ezelőtt vette meg az amerikai IBM pc-gyártó üzletágát, a jövő év elején egy notebookcsalád és új asztali gépek piacra dobásával akar előretörni ebben a szegmensben.
A Packard Bell korábban az Egyesült Államok egyik vezető pc-gyártója volt, ám 1999-ben kivonult az amerikai piacról, hogy Európára koncentráljon. Mára erős pozíciókat szerzett Franciaországban, Nagy-Britanniában és Olaszországban, összességében a világpiac 2 százalékát birtokolja, tavaly becslések szerint 1,5-2,0 milliárd euró árbevételre tett szert. A céget a japán NEC tavaly októberben adta el John Hui informatikai üzletembernek, aki tagja az USA harmadik legnagyobb pc-gyártója, a Gateway igazgatóságának, így egyes szakértők már azt találgatják, hogy esetleg erre a cégre is szemet vetett a Lenovo.