SG.hu
Az econet.hu megvette a radiocafé-t
A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett econet.hu Nyrt. 1,4 milliárd forintos, 209%-on végrehajtott alaptőke-emelés keretében lezárta az EMG Médiacsoport Kft. (Est Média) 2007 márciusában megkezdett akvizícióját, valamint megszerezte az egészségtudatos életmód, szépség-testápolási szegmensben tevékenykedő SanOrg Kft-t és a radiocafé 98.6 tulajdonosát, a radiocafé Kft-t. Az ügyletek eredményeképpen az econet.hu Nyrt. tulajdonában álló Est Média Group újabb piacokra lépett be, a szórakozást kereső olvasóközönségen túl már a rádióhallgatókat és az egészséges életmód híveit is eléri.
Az econet.hu Nyrt. 2007 március óta 70%-os tulajdonában álló EMG Médiacsoport Kft. maradék 30%-os részesedésének 1 milliárd forintos tranzakció keretében történt megszerzésével lezárult a Pesti Estet, az országos Est Lapokat, az akvizíció kezdete óta már integrált beltéri reklámtevékenységet (O-Zone Kft. és Boomerang Reklám Kft.) is magában foglaló, az econet.hu Nyrt. Média Üzletágának gerincét képező, a jövőben Est Média Group néven működő cégcsoport felvásárlása.
A lépés célja az volt, hogy az Est Média Group 100%-os tulajdonosaként az econet.hu Nyrt. a 2007. július 23-i közgyűlésen elfogadott új stratégiát (Média és Telekommunikáció) a Média Üzletág (Est Média Group) területén - különös figyelemmel a mai egyéb akvizíciók során megszerzett cégek integrációjára is - a lehető leghatékonyabban valósíthassa meg.
A radiocafé 98.6 (az EstFM jogutódjaként) az FM 98.6 MHz frekvencián, budapesti regionális rádióként működik 2003. január 1. óta. A rádió napi 24 órában szolgáltatja műsorát Budapesten és 60-80 km-es vonzáskörzetében a közép-magyarországi régióban. A kereskedelmi rádiócsatorna programjának 50%-át az igényes, modern és különleges zenei kínálat adja, további 10%-ot tesznek ki a hírek és ehhez kapcsolódó információk, a fennmaradó 40%-ban érdekes és értékes témák kerülnek feldolgozásra egy szigorúan szerkesztett adásmenetben, magazinműsorok formájában.
Az ötödik éve működő radiocafé 98.6 lefedettségi területén jelentős hallgatótáborral rendelkezik a fiatal felnőttek körében, különösen népszerű a magasabb jövedelmű, kulturálisan nyitott, aktív véleményvezérek célcsoportjában. A radiocafé hallgatóinak száma meghaladja a heti 100 000 főt, hallgatói összetétele (affinitási index) alapján a 15-39 éves célcsoportban piacvezető.
A 250 millió forintos radiocafé Kft. akvizíció értékét - a fenti objektív elemek mellett - a radiocafé 98.6 különlegessége, hangvételének egyedisége is növeli, ami teljesen elkülöníti az adót a kereskedelmi rádiós piactól. A zenei kínálat sokszínűsége, valamint a szöveges tartalom következetesen értékalapú szerkesztési elve olyan unikális hangvételt eredményez, amely markánsan megkülönbözteti a radiocafé 98.6-ot versenytársaitól. Az eddigi üzleti eredmények eléréséhez nagyban hozzájárult ezen minőségi szemlélet következetes érvényesítése, és ennek a hallgatói oldalon jelentkező piaci értékeinek hatékony képviselete a hirdetői szegmensben.
A radiocafé Kft. 100%-os üzletrészét megszerző econet.hu Nyrt. a rádió működésén, tartalmán, menedzsmentjén változtatni nem kíván, ugyanakkor lehetőséget biztosít az Est Média Group tagvállalataival történő szoros együttműködésre. Az akvizíciót követően a rádió az econet.hu Nyrt. Média Üzletágának (Est Média Group) részévé válik, együtt a Pesti Est és Est Lapok kiadójával, az egyik legnagyobb indoor médiaeszköz tulajdonossal, több jelentős online tartalomszolgáltatóval (sziget.hu, eco.hu, est.hu) valamint internetes zeneáruházzal (songo.hu).
Az econet.hu Nyrt. 2007 március óta 70%-os tulajdonában álló EMG Médiacsoport Kft. maradék 30%-os részesedésének 1 milliárd forintos tranzakció keretében történt megszerzésével lezárult a Pesti Estet, az országos Est Lapokat, az akvizíció kezdete óta már integrált beltéri reklámtevékenységet (O-Zone Kft. és Boomerang Reklám Kft.) is magában foglaló, az econet.hu Nyrt. Média Üzletágának gerincét képező, a jövőben Est Média Group néven működő cégcsoport felvásárlása.
A lépés célja az volt, hogy az Est Média Group 100%-os tulajdonosaként az econet.hu Nyrt. a 2007. július 23-i közgyűlésen elfogadott új stratégiát (Média és Telekommunikáció) a Média Üzletág (Est Média Group) területén - különös figyelemmel a mai egyéb akvizíciók során megszerzett cégek integrációjára is - a lehető leghatékonyabban valósíthassa meg.
A radiocafé 98.6 (az EstFM jogutódjaként) az FM 98.6 MHz frekvencián, budapesti regionális rádióként működik 2003. január 1. óta. A rádió napi 24 órában szolgáltatja műsorát Budapesten és 60-80 km-es vonzáskörzetében a közép-magyarországi régióban. A kereskedelmi rádiócsatorna programjának 50%-át az igényes, modern és különleges zenei kínálat adja, további 10%-ot tesznek ki a hírek és ehhez kapcsolódó információk, a fennmaradó 40%-ban érdekes és értékes témák kerülnek feldolgozásra egy szigorúan szerkesztett adásmenetben, magazinműsorok formájában.
Az ötödik éve működő radiocafé 98.6 lefedettségi területén jelentős hallgatótáborral rendelkezik a fiatal felnőttek körében, különösen népszerű a magasabb jövedelmű, kulturálisan nyitott, aktív véleményvezérek célcsoportjában. A radiocafé hallgatóinak száma meghaladja a heti 100 000 főt, hallgatói összetétele (affinitási index) alapján a 15-39 éves célcsoportban piacvezető.
A 250 millió forintos radiocafé Kft. akvizíció értékét - a fenti objektív elemek mellett - a radiocafé 98.6 különlegessége, hangvételének egyedisége is növeli, ami teljesen elkülöníti az adót a kereskedelmi rádiós piactól. A zenei kínálat sokszínűsége, valamint a szöveges tartalom következetesen értékalapú szerkesztési elve olyan unikális hangvételt eredményez, amely markánsan megkülönbözteti a radiocafé 98.6-ot versenytársaitól. Az eddigi üzleti eredmények eléréséhez nagyban hozzájárult ezen minőségi szemlélet következetes érvényesítése, és ennek a hallgatói oldalon jelentkező piaci értékeinek hatékony képviselete a hirdetői szegmensben.
A radiocafé Kft. 100%-os üzletrészét megszerző econet.hu Nyrt. a rádió működésén, tartalmán, menedzsmentjén változtatni nem kíván, ugyanakkor lehetőséget biztosít az Est Média Group tagvállalataival történő szoros együttműködésre. Az akvizíciót követően a rádió az econet.hu Nyrt. Média Üzletágának (Est Média Group) részévé válik, együtt a Pesti Est és Est Lapok kiadójával, az egyik legnagyobb indoor médiaeszköz tulajdonossal, több jelentős online tartalomszolgáltatóval (sziget.hu, eco.hu, est.hu) valamint internetes zeneáruházzal (songo.hu).