Berta Sándor
A németek kétharmada érhető el e-mailen
Jóval több férfi rendelkezik emailcímmel, mint nő, és a területi eloszlás is jól reprezentálja az egyes régiók fejlettségét. Még mindig rengetegen rekednek kívűl a virtuális világon.
A BITKOM szakmai szervezet WebMonitor részlegének és a forsa piackutató intézet közösen elkészített legfrissebb reprezentatív felmérése szerint a a 14 évesnél idősebb német felhasználók 61 százaléka nyilatkozott úgy, hogy van saját e-mail címük. Nyugat-Németországban az emberek 62, Kelet-Németországban pedig 57 százaléka rendelkezik legalább egy e-mail címmel. Érdekesség, hogy ugyanez az arány a férfiak körében 69, a nőknél azonban csupán 53 százalék.
"Végérvényesen elmondható, hogy Németországban az elektronikus levelezés mind a magán-, mind pedig az üzleti életben teljesen elfogadott kommunikációs formává vált. Az e-mail mára az internet egyik legtöbbet használt és legjelentősebb szolgáltatásává nőtte ki magát" - jelentette ki August-Wilhelm Scheer professzor, a BITKOM elnöke.
A 18 és 29 évesek 87, a 45 és az 59 év közötti korosztály tagjai 71 százalékának van már saját e-mail címe. Ugyanez az adat az érettségivel rendelkezőknél 79, a felsőfokú végzettségűeknél viszont csupán 34 százalék. A legtöbbet a köztisztviselők e-maileznek, a hivatalnokok 89 százalékának van privát címe is. A második helyen a diákok állnak 79 százalékos adattal. Az elektronikus levelezési kedv annak ellenére töretlen, hogy a világ e-mail forgalmának a 80 százalékát már spamküldemények teszik ki.
Markus Hesse, a Sal. Oppenheim Bankház elemzője szerint ugyanakkor az elektronikus levelezés elfogadása nem jelenti azt, hogy a hagyományos levél és bélyeg hamarosan a múzeumokba kerül. "A német postai küldemények piaca az elmúlt 5-6 évben is stabil volt, az e-mail hódítása ellenére is. Ugyanakkor az megfigyelhető, hogy nőtt a direkt marketing küldemények száma, míg más területeken forgalom-visszaesés volt tapasztalható" - mondta a szakember.
A BITKOM szakmai szervezet WebMonitor részlegének és a forsa piackutató intézet közösen elkészített legfrissebb reprezentatív felmérése szerint a a 14 évesnél idősebb német felhasználók 61 százaléka nyilatkozott úgy, hogy van saját e-mail címük. Nyugat-Németországban az emberek 62, Kelet-Németországban pedig 57 százaléka rendelkezik legalább egy e-mail címmel. Érdekesség, hogy ugyanez az arány a férfiak körében 69, a nőknél azonban csupán 53 százalék.
"Végérvényesen elmondható, hogy Németországban az elektronikus levelezés mind a magán-, mind pedig az üzleti életben teljesen elfogadott kommunikációs formává vált. Az e-mail mára az internet egyik legtöbbet használt és legjelentősebb szolgáltatásává nőtte ki magát" - jelentette ki August-Wilhelm Scheer professzor, a BITKOM elnöke.
A 18 és 29 évesek 87, a 45 és az 59 év közötti korosztály tagjai 71 százalékának van már saját e-mail címe. Ugyanez az adat az érettségivel rendelkezőknél 79, a felsőfokú végzettségűeknél viszont csupán 34 százalék. A legtöbbet a köztisztviselők e-maileznek, a hivatalnokok 89 százalékának van privát címe is. A második helyen a diákok állnak 79 százalékos adattal. Az elektronikus levelezési kedv annak ellenére töretlen, hogy a világ e-mail forgalmának a 80 százalékát már spamküldemények teszik ki.
Markus Hesse, a Sal. Oppenheim Bankház elemzője szerint ugyanakkor az elektronikus levelezés elfogadása nem jelenti azt, hogy a hagyományos levél és bélyeg hamarosan a múzeumokba kerül. "A német postai küldemények piaca az elmúlt 5-6 évben is stabil volt, az e-mail hódítása ellenére is. Ugyanakkor az megfigyelhető, hogy nőtt a direkt marketing küldemények száma, míg más területeken forgalom-visszaesés volt tapasztalható" - mondta a szakember.