Napi Online
Miért sikeresebb a Google a Yahoo-nál?
Egy nagyszerű technológiai újítás önmagában nem elég ahhoz, hogy nagyszerű technológiai céget hozzunk létre - foglalta össze a Google és Yahoo közötti csatározások tanulságát az International Herald Tribune.
Könnyű annak, aki idejében a Google-ba invesztált, de nehéz lehet az álma a Yahoo-részvények tulajdonosainak. Az első Google-részvényeket kevesebb mint 3 évvel ezelőtt 85 dolláros áron értékesítették; jelenleg az árfolyam 540 dollár fölött jár. A Yahoo részvényeinek ára most nagyjából ott van - 27 dollár alatt -, ahol 3 esztendeje, igaz, öt éve 5 dollár körül járt a kurzus, de másfél éve 40 dollár felett is megfordult.
A Google erőssége a lap összeállítása szerint abban rejlett, hogy egy bonyolult technikai megoldás - a remek keresőmotor - köré egyszerű üzleti stratégiát épített ki. A saját rendszere segítségével összegyűjtött adatok alapján meghatározott fogyasztói preferenciáknak megfelelő reklámok eladásából tartotta fenn és tudta bővíteni tevékenységét.
A Yahoo első pillantásra ezermesternek látszik - egy olyan kommunikációs médium, amelyik nemcsak terjeszti, de gyártja is a híreket és a szórakoztató műsorokat. Sajnos egyiket sem átütő sikerrel. A Yahoo elnökének hétfői bejelentése mintha ennek a sikertelenségnek a hallgatólagos elismerése lett volna. A vezérigazgatói posztról történő lemondását követően a Yahoo társ-alapítója, Jerry Yang veszi majd át a helyét. A döntést a piac szívesen vette, hiszen a bejelentés hatására enyhén meglódult a cég részvényeinek jegyzése.
A Google előnye azonban behozhatatlannak látszik. A Standard & Poor's elemzői szerint a cég az elkövetkező öt év során évente legalább 30 százalékos növekedést fog produkálni a Yahoo maximum 23 százalékos növekedéséhez képest. A Google várható növekedési rátáját nem sokan vonják kétségbe. A képlet elég egyszerű: a folyton fejlődő technológia megnöveli a forgalmat; a növekvő forgalom következtében több információt sikerül összegyűjteni a fogyasztókról és szokásaikról; ezek feldolgozása lehetővé teszi a célzottabb reklámokat. Az eredmény a magasabb bevétel, ami lehetővé teszi a technológiai fejlesztést, és így tovább.
A Yahoo, a megfelelő technológia ellenére sem tudja biztosítani a megfelelő forgalmat, így a fejlesztésekhez szükséges bevételeket sem. A szakértők az új vezérigazgató legfontosabb feladatának tartják a tevékenységi kör szűkítését - a szolgáltatások kereskedelmi szempontból életképes részének megtartását, és a maradék teljes felszámolását. Egyesek szerint Yangnak még így is nehéz dolga lesz, hogy felvegye a Google által az arcába vágott kesztyűt.
Könnyű annak, aki idejében a Google-ba invesztált, de nehéz lehet az álma a Yahoo-részvények tulajdonosainak. Az első Google-részvényeket kevesebb mint 3 évvel ezelőtt 85 dolláros áron értékesítették; jelenleg az árfolyam 540 dollár fölött jár. A Yahoo részvényeinek ára most nagyjából ott van - 27 dollár alatt -, ahol 3 esztendeje, igaz, öt éve 5 dollár körül járt a kurzus, de másfél éve 40 dollár felett is megfordult.
A Google erőssége a lap összeállítása szerint abban rejlett, hogy egy bonyolult technikai megoldás - a remek keresőmotor - köré egyszerű üzleti stratégiát épített ki. A saját rendszere segítségével összegyűjtött adatok alapján meghatározott fogyasztói preferenciáknak megfelelő reklámok eladásából tartotta fenn és tudta bővíteni tevékenységét.
A Yahoo első pillantásra ezermesternek látszik - egy olyan kommunikációs médium, amelyik nemcsak terjeszti, de gyártja is a híreket és a szórakoztató műsorokat. Sajnos egyiket sem átütő sikerrel. A Yahoo elnökének hétfői bejelentése mintha ennek a sikertelenségnek a hallgatólagos elismerése lett volna. A vezérigazgatói posztról történő lemondását követően a Yahoo társ-alapítója, Jerry Yang veszi majd át a helyét. A döntést a piac szívesen vette, hiszen a bejelentés hatására enyhén meglódult a cég részvényeinek jegyzése.
A Google előnye azonban behozhatatlannak látszik. A Standard & Poor's elemzői szerint a cég az elkövetkező öt év során évente legalább 30 százalékos növekedést fog produkálni a Yahoo maximum 23 százalékos növekedéséhez képest. A Google várható növekedési rátáját nem sokan vonják kétségbe. A képlet elég egyszerű: a folyton fejlődő technológia megnöveli a forgalmat; a növekvő forgalom következtében több információt sikerül összegyűjteni a fogyasztókról és szokásaikról; ezek feldolgozása lehetővé teszi a célzottabb reklámokat. Az eredmény a magasabb bevétel, ami lehetővé teszi a technológiai fejlesztést, és így tovább.
A Yahoo, a megfelelő technológia ellenére sem tudja biztosítani a megfelelő forgalmat, így a fejlesztésekhez szükséges bevételeket sem. A szakértők az új vezérigazgató legfontosabb feladatának tartják a tevékenységi kör szűkítését - a szolgáltatások kereskedelmi szempontból életképes részének megtartását, és a maradék teljes felszámolását. Egyesek szerint Yangnak még így is nehéz dolga lesz, hogy felvegye a Google által az arcába vágott kesztyűt.