Napi Online

Miért sikeresebb a Google a Yahoo-nál?

Egy nagyszerű technológiai újítás önmagában nem elég ahhoz, hogy nagyszerű technológiai céget hozzunk létre - foglalta össze a Google és Yahoo közötti csatározások tanulságát az International Herald Tribune.

Könnyű annak, aki idejében a Google-ba invesztált, de nehéz lehet az álma a Yahoo-részvények tulajdonosainak. Az első Google-részvényeket kevesebb mint 3 évvel ezelőtt 85 dolláros áron értékesítették; jelenleg az árfolyam 540 dollár fölött jár. A Yahoo részvényeinek ára most nagyjából ott van - 27 dollár alatt -, ahol 3 esztendeje, igaz, öt éve 5 dollár körül járt a kurzus, de másfél éve 40 dollár felett is megfordult.

A Google erőssége a lap összeállítása szerint abban rejlett, hogy egy bonyolult technikai megoldás - a remek keresőmotor - köré egyszerű üzleti stratégiát épített ki. A saját rendszere segítségével összegyűjtött adatok alapján meghatározott fogyasztói preferenciáknak megfelelő reklámok eladásából tartotta fenn és tudta bővíteni tevékenységét.

A Yahoo első pillantásra ezermesternek látszik - egy olyan kommunikációs médium, amelyik nemcsak terjeszti, de gyártja is a híreket és a szórakoztató műsorokat. Sajnos egyiket sem átütő sikerrel. A Yahoo elnökének hétfői bejelentése mintha ennek a sikertelenségnek a hallgatólagos elismerése lett volna. A vezérigazgatói posztról történő lemondását követően a Yahoo társ-alapítója, Jerry Yang veszi majd át a helyét. A döntést a piac szívesen vette, hiszen a bejelentés hatására enyhén meglódult a cég részvényeinek jegyzése.

A Google előnye azonban behozhatatlannak látszik. A Standard & Poor's elemzői szerint a cég az elkövetkező öt év során évente legalább 30 százalékos növekedést fog produkálni a Yahoo maximum 23 százalékos növekedéséhez képest. A Google várható növekedési rátáját nem sokan vonják kétségbe. A képlet elég egyszerű: a folyton fejlődő technológia megnöveli a forgalmat; a növekvő forgalom következtében több információt sikerül összegyűjteni a fogyasztókról és szokásaikról; ezek feldolgozása lehetővé teszi a célzottabb reklámokat. Az eredmény a magasabb bevétel, ami lehetővé teszi a technológiai fejlesztést, és így tovább.

A Yahoo, a megfelelő technológia ellenére sem tudja biztosítani a megfelelő forgalmat, így a fejlesztésekhez szükséges bevételeket sem. A szakértők az új vezérigazgató legfontosabb feladatának tartják a tevékenységi kör szűkítését - a szolgáltatások kereskedelmi szempontból életképes részének megtartását, és a maradék teljes felszámolását. Egyesek szerint Yangnak még így is nehéz dolga lesz, hogy felvegye a Google által az arcába vágott kesztyűt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • irkab1rka #11
    Ki is váglak. Ti ott a múltban nem tudjátok, hogy az időutazásszabályzó társaság milyen keményen rajta van az ilyeneken. Már születésed után mész a börtönbe, hogyha sikerül bizonyítani, hogy amúgy utaznál vissza lottózni (nem nagy ügy bizonyítani, mert a technikus már 2 héttel szülés előtt 97%-ra megmondja, hogy olyan vagy-e).

    Szóval csak álmodozzatok az időutazásról, majd rájöttök, hogy mekkora szar ez az egész...
  • kernerster #10
    nem mellesleg itt az sg-n is tudsz google-el keresni..........
  • waterman #9
    hát igen.. a hirdetések yahoo-n.. egy fél képernyőnyi flash pattog, ha épp egy levelet sem kaptam. pedig az adblock teszi a dolgát rendesen, de ezek a vicces yahoos fiúk mindig találnak még nem blokkolt ad-severt.
  • echo #8
    a google, a letisztult felülettel és a kulturált visszafogott hirdetésekkel nyerte meg az embereket és egyben a bizalmukat. és utóbbival nem is élt vissza igazán(eddig).
  • maestro85 #7
    Jobban terjeszkedik a Google, ez egyértelmű. A yahoonak sokkalta kevesebb más nemzetiségű felülete. Ezért sem lesz sikeres nállunk a yahoo, szerintem ezért is egyértelmű. Ha van magyar, akkor azt használjuk. PEdig a yahoo ugyanúgy, vagy hasnolóan megtalálja az oldalakat, max. angol-magart mutat vegyesen. Az ilyen cikkek pedig szerintem nem igazán ildomosak. Szerintem kitőrne a III világháboró, ha valaki egy hasonló cikket tenne fel az AMD/Intel-ről. Kicsit szánalom. Azt is eltudom képzelni, hogy "anyagi támogatást" kapott ezért valaki. Googlénak nem is lenne rossz a hírnév itt, mert ha jól emlékszem, jó esélye van magyaro.-nak, hogy a Google ide vlaami fejlesztő központot építsen. Melékesen több yahoo-s havert ismerek, mint Googlésat. :) Én sem vállok meg egy darabig a yahoo-s címemtől.
  • ProClub #6
    Szvsz a Google üzleti modellje sikeresebb volt. Amíg a Yahoo pl a POP3 e-mail lekérésért is pénzt kér, addig a Google még az SMTP-t is igyen adja...
  • Mice #5
    nem tom, én régen mindkettőt használtam, csak aztán elegem lett abból, hogy a keresésekkor az arcomba tolják a reklámokat. amikor még a szélessáv nem volt ennyire elterjedt, akkor még bőven volt különbség a 2 oldal loadideje között. egy idő után már be se lőttem a yahoo-t... szerintem más is volt így..
  • bvalek2 #4
    Az nem lehet az oka, hogy a Google és az Yahoo összehasonlítható szolgáltatásai közül a Google-éi jobb minőségűek? A piac választott, és kész, hiába törik a fejüket a marketingesek, ez nem az ő asztaluk.
  • kow83 #3
    Én inkább akkor már lottóznék :D
  • Su0my #2
    Francba visszautazok időben tuti veszek 1-2 részvényt oszt majd ma eladom