Figyelőnet
Az iPhone kinyírhatja az iPodot?
Egyre közeledik az Apple trendi telefonjának premierje, a hangos reklámokkal egyidejűleg megjelent néhány aggodalmaskodó vélemény is, amely szerint saját termékének - az iPodnak - teremthet konkurenciát Steve Jobs vállalata.
200 millió eladott iPod után, az Apple most az új trendteremtő, érintőképernyős telefonjával a konvergens - 2in1 - megoldások piacát szándékozik erősíteni. A készülék előre beharangozott képességei állítólag jelentősen túlmutatnak a hagyományos MP3-lejátszók és a telefonok házasságán. Egyes elemzők komoly aggályokat fogalmaztak meg az iPod jövőjével kapcsolatban, véleményük szerint az iPhone akár tönkre is teheti az Apple MP3-lejátszóját.
Az iPod eladások a sosem álmodott rekordok után most akár jelentősen vissza is eshetnek, ha hihetünk azoknak a szakértőknek, akik azt állítják, hogy a leendő iPhone-vásárlók zenelejátszó igényét is kielégíti majd az okos kis készülék. Az valóban elég valószínűtlen, hogy a vadiúj csillogó telefon mellett még egy MP3-playerre is beruháznának a vásárlók, főleg akkor nem, ha az új kütyü menőbb, mint a régi.
A trendiség tehát akár valóban elnyomhatja a korábbi zászlóshajó sikereit, a kérdés csupán az, hogy az Apple mennyire gondolta át saját stratégiáját az új eszközzel kapcsolatban. Az elmúlt hónapban még 10,5 milliós iPod eladási számokat semmiképpen sem fogja azonnal túlszárnyalni az iPone, de a vásárlókat mindenképpen komoly választás elé állíthatja majd a most startoló telefon. A médialejátszók piacának 75 százalékát uraló Apple már egy ideje igyekszik új utakat találni a továbblépéshez, s ehhez kínálhat most a siker felé vezető lehetőséget a telefon. Kérdés, hogy telik-e mindenkinek 500 dolláros telefonra.
Régi vita, hogy szükség van-e a konvergenciára. A PDA vásárlások semmiképpen sem igazolják, hogy mindenki rajongana a mindenféle funkciót egyesítő kéziszámítógépekért. A telefongyártók felmérései is azt mutatják, hogy a komplikált funkcionalitású drága készülékek kevésbé sikeresek, mint az egyszerűbb társaik.
A mobilinternet, mobiltv megoldások egész sorát felvonultató modellek ára a vásárlók többségének még nem megfizethető. A drága telefonok szolgáltatásait nyújtó vállalkozások többsége tesztüzemben működteti a különböző multimédiás megoldásait, s majd ha élesben is elérhetők lesznek ezek, akkor is külön díjak, díjcsomagok vonatkoznak majd rájuk.
A Sony ugyan teljes termékvonalat szánt a “walkman" néven futó modelljeinek, amelyek fő erénye a zenelejátszás, mégis sokan azt gondolják, hogy egy telefonban semmi szükség nincs MP3 lejátszásra. A telefonok hamarosan már az egyre terjedő vizuális navigációs programokat is általánosan támogatják majd, de ez gyaníthatóan inkább a okos tenyérgépek, a PDA-k piacát csökkenti majd.
200 millió eladott iPod után, az Apple most az új trendteremtő, érintőképernyős telefonjával a konvergens - 2in1 - megoldások piacát szándékozik erősíteni. A készülék előre beharangozott képességei állítólag jelentősen túlmutatnak a hagyományos MP3-lejátszók és a telefonok házasságán. Egyes elemzők komoly aggályokat fogalmaztak meg az iPod jövőjével kapcsolatban, véleményük szerint az iPhone akár tönkre is teheti az Apple MP3-lejátszóját.
Az iPod eladások a sosem álmodott rekordok után most akár jelentősen vissza is eshetnek, ha hihetünk azoknak a szakértőknek, akik azt állítják, hogy a leendő iPhone-vásárlók zenelejátszó igényét is kielégíti majd az okos kis készülék. Az valóban elég valószínűtlen, hogy a vadiúj csillogó telefon mellett még egy MP3-playerre is beruháznának a vásárlók, főleg akkor nem, ha az új kütyü menőbb, mint a régi.
A trendiség tehát akár valóban elnyomhatja a korábbi zászlóshajó sikereit, a kérdés csupán az, hogy az Apple mennyire gondolta át saját stratégiáját az új eszközzel kapcsolatban. Az elmúlt hónapban még 10,5 milliós iPod eladási számokat semmiképpen sem fogja azonnal túlszárnyalni az iPone, de a vásárlókat mindenképpen komoly választás elé állíthatja majd a most startoló telefon. A médialejátszók piacának 75 százalékát uraló Apple már egy ideje igyekszik új utakat találni a továbblépéshez, s ehhez kínálhat most a siker felé vezető lehetőséget a telefon. Kérdés, hogy telik-e mindenkinek 500 dolláros telefonra.
Régi vita, hogy szükség van-e a konvergenciára. A PDA vásárlások semmiképpen sem igazolják, hogy mindenki rajongana a mindenféle funkciót egyesítő kéziszámítógépekért. A telefongyártók felmérései is azt mutatják, hogy a komplikált funkcionalitású drága készülékek kevésbé sikeresek, mint az egyszerűbb társaik.
A mobilinternet, mobiltv megoldások egész sorát felvonultató modellek ára a vásárlók többségének még nem megfizethető. A drága telefonok szolgáltatásait nyújtó vállalkozások többsége tesztüzemben működteti a különböző multimédiás megoldásait, s majd ha élesben is elérhetők lesznek ezek, akkor is külön díjak, díjcsomagok vonatkoznak majd rájuk.
A Sony ugyan teljes termékvonalat szánt a “walkman" néven futó modelljeinek, amelyek fő erénye a zenelejátszás, mégis sokan azt gondolják, hogy egy telefonban semmi szükség nincs MP3 lejátszásra. A telefonok hamarosan már az egyre terjedő vizuális navigációs programokat is általánosan támogatják majd, de ez gyaníthatóan inkább a okos tenyérgépek, a PDA-k piacát csökkenti majd.