Napi Online
A csalásoktól félnek a magyar internetezők
A hazai felhasználók több mint 90 százalékát aggasztják az internetes csalások, ez pedig jelentősen visszaveti a világhálón keresztüli vásárlással vagy bankolással összefüggő tevékenységeket.
A Symantec megbízásából a magyar internetezők körében végzett reprezentatív felmérés szerint azok, akik otthon és a munkahelyen is rendszeresen interneteznek, az átlagosnál magasabb arányban veszik igénybe az online-bankolás és -vásárlás nyújtotta lehetőségeket. Ők azonban még mindig kisebbségben vannak, a többség továbbra is csak otthon rendelkezik hozzáféréssel.
A vásárlás esetében a legfőbb ellenérv a fizikai kontaktus hiánya volt, de a válaszadók több mint fele a banki adatait nem adta ki szívesen, mellette szóló érvként a gyorsaságot és a kedvezményeket sorolták fel. Az e-banking elutasításának elsődleges oka szintén a bizalmatlanság, illetve a személyes adatokhoz való illetéktelen hozzáféréstől való félelem, pozitívumként itt is a gyorsaság és a kényelem szerepelt az első helyen, de sokat nyomott a latban a banki nyitva tartástól való függetlenség.
A kutatás szerint a mindennapi internethasználat további elterjedésének egyik kerékkötője továbbra is a biztonság kérdése. A megkérdezettek több mint 90 százalékát aggasztják az internetes csalások, valamint a bankkártyához és bankszámlához való illetéktelen hozzáférés, annak ellenére, hogy csupán öt százalékuk vált valamilyen online csalásnak az áldozatává. A félelem ellenére azonban a válaszadók harmada nem használ semmilyen biztonsági megoldást, és saját felelősségét elhanyagolhatónak tartja.
A Symantec megbízásából a magyar internetezők körében végzett reprezentatív felmérés szerint azok, akik otthon és a munkahelyen is rendszeresen interneteznek, az átlagosnál magasabb arányban veszik igénybe az online-bankolás és -vásárlás nyújtotta lehetőségeket. Ők azonban még mindig kisebbségben vannak, a többség továbbra is csak otthon rendelkezik hozzáféréssel.
A vásárlás esetében a legfőbb ellenérv a fizikai kontaktus hiánya volt, de a válaszadók több mint fele a banki adatait nem adta ki szívesen, mellette szóló érvként a gyorsaságot és a kedvezményeket sorolták fel. Az e-banking elutasításának elsődleges oka szintén a bizalmatlanság, illetve a személyes adatokhoz való illetéktelen hozzáféréstől való félelem, pozitívumként itt is a gyorsaság és a kényelem szerepelt az első helyen, de sokat nyomott a latban a banki nyitva tartástól való függetlenség.
A kutatás szerint a mindennapi internethasználat további elterjedésének egyik kerékkötője továbbra is a biztonság kérdése. A megkérdezettek több mint 90 százalékát aggasztják az internetes csalások, valamint a bankkártyához és bankszámlához való illetéktelen hozzáférés, annak ellenére, hogy csupán öt százalékuk vált valamilyen online csalásnak az áldozatává. A félelem ellenére azonban a válaszadók harmada nem használ semmilyen biztonsági megoldást, és saját felelősségét elhanyagolhatónak tartja.