Berta Sándor

Félóránként lehetnek tv-reklámok

Az európai tévénézőknek az eddiginél gyakoribb reklámmegszakításokra kell felkészülniük.

Az Európai Unió 27 tagállamának kulturális miniszterei ugyanis elfogadták azt a javaslatot, miszerint a jövőben az eddigi 45 perc helyett már 30 perc műsoridő után lehetnek reklámok.

A szabályozás szinte minden típusú műsorra vonatkozik, legyen szó filmekről, showműsorokról, vetélkedőkről vagy éppen híradókról, kivételt csak a sorozatok és a dokumentumfilmek jelentenek, ahol továbbra is az eddigi 45 perces korlátozás marad érvényben. A gyermekműsoroknál csak akkor lehet reklámmegszakítás, ha hosszabbak 30 percnél. Megmaradt ugyanakkor az a szabály, hogy egyetlen órában legfeljebb 12 perc lehet a reklám.

Voltak más elképzelések is. A hirdetők például olyan reklámok mellett kampányolnak, amelyek kapcsolódnának egy adott műsor témájához és csupán egyetlen néhány másodperces műsormegszakításról lenne szó. Ez a megoldás várhatóan a sporttelevízióknál jelenik majd meg először. A kérdésről idén szeptemberben tárgyal az Európai Parlament is, amely minden bizonnyal jóváhagyja az új szabályozást.

A tagországoknak két éven belül, legkésőbb 2009-ig kell alkalmazkodniuk az új előírásokhoz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Csaba42 #32
    Valamint hozzátehetném, hogy a hangerőt füllel kellene mérni, nem pedig eszközökkel. De persze ez sok-sok érdeket sértene, és inkább a nézők érdekeit sértik, mint az adókét. Itt már rég nem arról szól, hogy "Mindent a kedves nézőért", sokkal inkább az dominál, hogy "Pénz". Szánalmas.
  • Csaba42 #31
    Erről felesleges bárminemű vitát is nyitni: reklámnak tekinthető, az adó saját reklámja! Aki pedig a hülye törvényekre hagyatkozik a józan ésszel szemben, csókoltatom.:(
  • Csaba42 #30
    Hát ja, teljesen fölösleges emiatt bekapcsolni a TV-t, ha le is lehet szedni/meg lehet venni DVDn, plusz ami még marhára idegesít az a filmek újraszinkronizálása. Nem tudom, mi a f*sznak kell erre pazarolni a pénzt, de roppantul dühítő, hogy egy rég nem látott kedvenc filmem ezzel el is van rontva, mert az eredeti "tökéletes" szinkron helyet valami ocsmány, zagyvaság kapott helyett a filmben. S a legtöbb újraszinkronizálás nem csak egyszerűen rémes, hanem gyomorforgatóan gusztustalan is. Sajnos, ezt semm sem tiltja, pedig az kéne!
  • Mentrid #29
    Én se nézek tévét éljen a p2p hálozat.:)
  • windoki #28
    Nem értem miért kell megszakítani ezeket a jó reklámokat pár perces műsorral?!
  • egyember1 #27
    idestova 6 éve nem nézek tv-t. pont ezért...
  • Atomy #26
    Nem derült ki a cikkből hogy a kereskedelmi vagy a közszolgálati televíziózásról van e szó, mert más szabályok vonatkoznak rájuk. Bár nálunk asszem a közszolgálati csatornákon a filmet egyáltalán nem szakítják meg, kereskedelmin meg néha már a kezdés után 5-10 perccel reklám megy(bár őszintén szólva lehet hogy ajánló, nemtom mert az első ordítás után mindíg leveszem a hangot)

    "Szerintem inkább a relatív HANGERŐT kellene csökkenteni.
    Megy egy film, megfelelő hangerővel, aztán vége, és a reklám jó hangosan szól.
    Tudom, erre is vonatkozik mérés és hatósági korlát,"

    Úgy tudom hogy ez a szabályozás nálunk nincs, csak kultúráltabb országokban.

    Tulajdonképpen ha pozitívan nézem még hálás is lehetek ezért mert ha sikerül végképp elriasztaniuk a tv-nézéstől a felszabadult időt értelmes dolgokra fordíthatom, és elkerülöm a; reklám és szar műsor okozta stresszt, halláskárosodást, szemromlást, agysorvadást :)
  • jefferson83 #25
    Szégyenteljes és gyalázatos, hogy az a pénz kell nekik ami:

    1. A F1 közbe kb 10-15 másodpercben a fél képernyőt elfoglalja. Marha ideges voltam.

    2. Ami egy boxmérkőzés 1 perces szüneteibe belefér. Gusztustalan.

    +

    3. Eurosporton volt asszem, hogy egy focimeccs közben a kapus kirúgáshoz készülődik,feltételezik úgyse rúgja ki olyan gyorsan és egy 10 mp reklám beficcen ---> Erre még a szavakat sem találom.


    A reklám az szükséges rossz,de legalább ésszel kellene csinálni.
  • Visor #24
    Marha jó!!!
    Nem elég hogy ezek a rohadt csatornák tele van reklámokkal, és még gyakorítani is akarják. Ez a TV-zés szégyene az egész. Ezzel csak rontani fogják a TV nézés szinvonalát, és egyre kevesebben fognak TV-t nézni. De én reménykedek abban, hogy az Európai Parlament, nem fogja egykönnyen jóváhagyni.
  • winnie #23
    tök egyszerű az egész. aki tévézni akar, az reklámmal fizet. ha nem akar reklámot, akkor meg pénzzel.

    a sírásnak semmi értelme, hiszen amerikában sokkal durvábbak az óránkénti 6-8 reklámszünet. a mi rózsaszín lelkünkből óránként két stop is már jajveszékelést szakít fel.