SG.hu
Lezárult a szegedi e-önkormányzati rendszer fejlesztése
Modernizálták az önkormányzat hálózati infrastruktúráját és szerverparkját, továbbá kifejlesztettek egy szoftverrendszert, amely 12 új ügyviteli modult, valamint 34 elektronikus ügyintézési szolgáltatást valósít meg.
A szegedi elektronikus közigazgatási rendszer fejlesztése 1,5 év alatt valósult meg. A megoldása az eddigi lehetőségeken túl tovább bővíti azon szolgáltatásokat, amelyek mind a lakosság, mind kis- és középvállalkozások számára az interneten keresztül igénybe vehető ügyintézési lehetőséget nyújtanak Szegeden.
A 2005. novemberben indult fejlesztés első szakaszában kiváltásra került a régi számítógépes hálózat egy új, a jelenleg elérhető legmagasabb műszaki jellemzőkkel bíró megoldással. A 2006. márciusában zárult második szakaszban átadott egységes számítógéppark az elektronikus közigazgatási rendszer hátterét jelenti, a szükséges szervereket, tárolókapacitást és erőforrásokat biztosítja. Az alkalmazott műszaki megoldás 99,5%-os rendelkezésre állást tesz lehetővé.
A kivitelező felmérte az önkormányzat ügyviteli folyamatait és megtervezte az új e-önkormányzati rendszert. A fejlesztéseket követően 2006. novemberéig 12 ügyviteli modul fejlesztésére és bevezetésére került sor a Polgármesteri Hivatal munkatársai számára: ilyen például az Általános Igazgatás, Iktató és postázó, Építés-hatóság, Szociális ellátások, Térinformatika, Testületi Információk, Városüzemeltetési, valamint az Oktatási, Sport és Kulturális modul.
A projektet a lakosság és a kis- és középvállalkozások által elérhető elektronikus ügyintézési szolgáltatások fejlesztése, bevezetése, és az önkormányzati portálba történő integrálása zárta. E szolgáltatások segítségével a szegediek interneten keresztül érhetik el az önkormányzatot, információkat kérhetnek, az ott megtalálható űrlapok kitöltésével ügyeik intézését indíthatják el, valamint azok aktuális állását nyomon követhetik, ellenőrizhetik.
A szegedi elektronikus közigazgatási rendszer fejlesztése 1,5 év alatt valósult meg. A megoldása az eddigi lehetőségeken túl tovább bővíti azon szolgáltatásokat, amelyek mind a lakosság, mind kis- és középvállalkozások számára az interneten keresztül igénybe vehető ügyintézési lehetőséget nyújtanak Szegeden.
A 2005. novemberben indult fejlesztés első szakaszában kiváltásra került a régi számítógépes hálózat egy új, a jelenleg elérhető legmagasabb műszaki jellemzőkkel bíró megoldással. A 2006. márciusában zárult második szakaszban átadott egységes számítógéppark az elektronikus közigazgatási rendszer hátterét jelenti, a szükséges szervereket, tárolókapacitást és erőforrásokat biztosítja. Az alkalmazott műszaki megoldás 99,5%-os rendelkezésre állást tesz lehetővé.
A kivitelező felmérte az önkormányzat ügyviteli folyamatait és megtervezte az új e-önkormányzati rendszert. A fejlesztéseket követően 2006. novemberéig 12 ügyviteli modul fejlesztésére és bevezetésére került sor a Polgármesteri Hivatal munkatársai számára: ilyen például az Általános Igazgatás, Iktató és postázó, Építés-hatóság, Szociális ellátások, Térinformatika, Testületi Információk, Városüzemeltetési, valamint az Oktatási, Sport és Kulturális modul.
A projektet a lakosság és a kis- és középvállalkozások által elérhető elektronikus ügyintézési szolgáltatások fejlesztése, bevezetése, és az önkormányzati portálba történő integrálása zárta. E szolgáltatások segítségével a szegediek interneten keresztül érhetik el az önkormányzatot, információkat kérhetnek, az ott megtalálható űrlapok kitöltésével ügyeik intézését indíthatják el, valamint azok aktuális állását nyomon követhetik, ellenőrizhetik.