MTI

Kiszínezett vonalkód

A Microsoft kifejlesztette a vonalkód új generációs változatát, amely szép színes, és kétszer annyi adatot hordoz, mint fekete-fehér elődje.

A nagy teljesítményű színes vonalkód (High Capacity Color Barcode, HCCB) négy vagy nyolc különböző színben pompázik. Apró, színes háromszögekből áll, amelyek mindig fordítva állnak, mint a mellettük lévő. Az így létrejövő alakzatok és a színek kombinációjából előálló sorokba rejtett információt egy szoftver segítségével lehet dekódolni. Minden négyzetcentiméteren több ezer karakternyi adat fér el, összesen pedig dupla annyi, mint a hagyományos, úgynevezett UPC-rendszerű vonalkódon.

A HCCB Gavin Jancke, a Microsoft kutatási igazgatójának munkája. A BBC brit közszolgálati műsorszóró társaság honlapján megjelent cikk szerint Jancke elmondta: nem az a cél, hogy nyugdíjba küldjék a régi típusú vonalkód-rendszert. "Továbbra is megmarad az UPC. A mi fejlesztésünk kiegészítő, +partner-vonalkód+, amely speciális piaci igényeket elégít ki, arra alkalmas, hogy kis helyen sok adatot tároljon" - közölte.

Az új rendszert az ISAN, az audiovizuális termékek azonosításáról gondoskodó szervezet használja először. Idén már meg is jelennek az színes vonalkóddal ellátott első DVD-kiadványok, és a Microsoft Xbox 360 nevű videojátékának csomagolásán is hamarosan HCCB díszeleg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • lazsi #4
    SZtem baromság. Drágább és környezetkárosítóbb. Nemtom miért nem elég ennyi adat amennyit a vonalkód leír? A blokkra hoszabb terméknév nem fér rá, a kezelési útmutatót meg nem a pénztárgépnek kell nyomtatnia. :D
  • szombi #3
    és mi van ha kifogy az egyik szín a patronból???
  • sly007 #2
    Szabadalom védi?
  • Natsuto #1
    Mennyivel tud vajon többet, mint az 1994-ben kifejlesztett japánQR Code?