MTI
Az internet megölt egy filmes szaklapot
A Premiere című amerikai filmes szaklap áprilistól megszűnik - ezt Jack Klinger, a magazint kiadó Hachette Filipacchi médiacsoport elnöke jelentette be.
A 20 éve megjelenő Premiere utoljára áprilisban kerül az újságosstandokra, címlapján Will Ferrell-lel, a Blades of Glory című vígjáték sztárjával. Az évente 10 alkalommal publikált magazin Amerikában ezentúl csak online formában lesz olvasható, a csoport nemzetközi kiadványait, így a francia Premiere-t azonban nem érinti ez a változás.
A Hachette és anyavállalata, a Lagardere év elején már megpróbálta eladni a Premiere-t, ám nem kapott elfogadható ajánlatot. A magazin gazdasági problémáiról rég óta pletykáltak, a nyilvánosságra hozott adatok szerint a lap hirdetéseinek száma tavaly negyedével esett vissza. A Variety.com honlapon olvasható közlemény arra is kitér, hogy a kiadó az Elle Girl és a Shock című folyóiratait is megszűnteti. A Premiere sok szerkesztőségi tagja elhagyja a vállalatot, köztük a főszerkesztő, Peter Herbst is távozik. Azt azonban nem hozták nyilvánosságra, hogy hány újságíró marad az online kiadványnál, hány anyagot közölnek majd az internetes oldalon és milyen gyakran frissítik azokat.
A Premiere a kilencvenes években élte virágkorát, amikor megnőtt a bennfentes filmes hírek iránti igény. A havi magazin azonban manapság már nem tud lépést tartani az olyan internetes site-okkal, mint a TMZ vagy a PerezHilton, amelyek szinte azonnal minden hírt lehoznak a figyelem központjában álló celebekről. A Hachette tehát új stratégiával reagált a megváltozott igényekre: a Premiere.com online újsággal beszáll a hírversenybe, s ezt egyúttal kisebb költséggel teszi - hangsúlyozta Klinger a nyilatkozatában.
A 20 éve megjelenő Premiere utoljára áprilisban kerül az újságosstandokra, címlapján Will Ferrell-lel, a Blades of Glory című vígjáték sztárjával. Az évente 10 alkalommal publikált magazin Amerikában ezentúl csak online formában lesz olvasható, a csoport nemzetközi kiadványait, így a francia Premiere-t azonban nem érinti ez a változás.
A Hachette és anyavállalata, a Lagardere év elején már megpróbálta eladni a Premiere-t, ám nem kapott elfogadható ajánlatot. A magazin gazdasági problémáiról rég óta pletykáltak, a nyilvánosságra hozott adatok szerint a lap hirdetéseinek száma tavaly negyedével esett vissza. A Variety.com honlapon olvasható közlemény arra is kitér, hogy a kiadó az Elle Girl és a Shock című folyóiratait is megszűnteti. A Premiere sok szerkesztőségi tagja elhagyja a vállalatot, köztük a főszerkesztő, Peter Herbst is távozik. Azt azonban nem hozták nyilvánosságra, hogy hány újságíró marad az online kiadványnál, hány anyagot közölnek majd az internetes oldalon és milyen gyakran frissítik azokat.
A Premiere a kilencvenes években élte virágkorát, amikor megnőtt a bennfentes filmes hírek iránti igény. A havi magazin azonban manapság már nem tud lépést tartani az olyan internetes site-okkal, mint a TMZ vagy a PerezHilton, amelyek szinte azonnal minden hírt lehoznak a figyelem központjában álló celebekről. A Hachette tehát új stratégiával reagált a megváltozott igényekre: a Premiere.com online újsággal beszáll a hírversenybe, s ezt egyúttal kisebb költséggel teszi - hangsúlyozta Klinger a nyilatkozatában.