MTI
Jó eredmények a digitális fényképezőgép-gyártóknál
Jelentősen nőtt a Nikon és az Olympus profitja a tavalyi év utolsó negyedében a jen gyengülése, illetve a digitális fényképezőgépek iránti kereslet további erőteljes növekedés miatt.
Az ugyancsak az elektronikában érdekelt Hitachinál ugyanakkor kisebb lett a nyereség, igaz, elsősorban az adóterhek növekedése, illetve értékpapír-ügyletekből származó haszon csökkenése miatt. A Nikon üzemi eredménye 36,6 milliárd jen a harmadik negyedben az egy évvel korábbi 19,8 milliárd helyett. Az Olympus üzemi eredménye 35,7 milliárd jen volt, 66 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A kedvező negyedéves eredmények hatására mindkét vállalat felfelé módosította a márciussal végződő üzleti évben várható eredményeket.
A Hitachi számára viszont nem ellensúlyozta a pénzügyi nehézségeket a digitális technika: a harmadik negyedben 77 százalékkal 1,26 milliárd jenre csökkent az adózott eredménye, habár az üzemi eredménye 57 százalékkal emelkedett. A forgalom 10 százalékkal 2,488 billió jenre nőtt. Az egész, márciussal záruló pénzügyi évre 55 milliárd jenes adó utáni veszteséget jósolnak a cégnél. A lapos képernyős tévék és a DVD-lejátszók üzletága gyenge volt az utolsó negyedévben is: a részleg üzemi vesztesége 19,1 milliárd jenre nőtt az egy évvel korábbi, 5,81 milliárdos hiányhoz képest, a termékek olcsóbbodása miatt. Ezt a teljes üzemi eredményben az információs technológiai és a távközlési termékek ellensúlyozták.
Az ugyancsak az elektronikában érdekelt Hitachinál ugyanakkor kisebb lett a nyereség, igaz, elsősorban az adóterhek növekedése, illetve értékpapír-ügyletekből származó haszon csökkenése miatt. A Nikon üzemi eredménye 36,6 milliárd jen a harmadik negyedben az egy évvel korábbi 19,8 milliárd helyett. Az Olympus üzemi eredménye 35,7 milliárd jen volt, 66 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A kedvező negyedéves eredmények hatására mindkét vállalat felfelé módosította a márciussal végződő üzleti évben várható eredményeket.
A Hitachi számára viszont nem ellensúlyozta a pénzügyi nehézségeket a digitális technika: a harmadik negyedben 77 százalékkal 1,26 milliárd jenre csökkent az adózott eredménye, habár az üzemi eredménye 57 százalékkal emelkedett. A forgalom 10 százalékkal 2,488 billió jenre nőtt. Az egész, márciussal záruló pénzügyi évre 55 milliárd jenes adó utáni veszteséget jósolnak a cégnél. A lapos képernyős tévék és a DVD-lejátszók üzletága gyenge volt az utolsó negyedévben is: a részleg üzemi vesztesége 19,1 milliárd jenre nőtt az egy évvel korábbi, 5,81 milliárdos hiányhoz képest, a termékek olcsóbbodása miatt. Ezt a teljes üzemi eredményben az információs technológiai és a távközlési termékek ellensúlyozták.