Napi Online
Megszenvedte a plazmatévék árzuhanását az LG
Az egy évvel korábbinál 85 százalékkal alacsonyabb nettó nyereségről és 43,4 milliárd von (46,13 millió dollár) negyedik negyedéves üzemi veszteségről számolt be a dél-koreai LG Electronics, a világ legnagyobb plazmaképernyő-gyártója noha az elemzők százmilliárdos nyereségre számítottak.
A 48,2 milliárd von nettó profit is elmarad a várakozásoktól. A nettó eredmény elsősorban a tengerentúli leányvállalatok nyereséges működésének köszönhetően maradt pozitív. Az árbevétel több mint 10 százalékkal, 5520 milliárd vonra esett vissza. A gyenge eredmény elsősorban annak a következménye, hogy a plazmaképernyőket (pdp) gyártó ágazat vesztesége 147 milliárd vonra nőtt az egy évvel korábbi 81 milliárdról.
A Bloomberg által megkérdezett elemzők 101 milliárdot jósoltak. Az ágazat attól szenved, hogy az utóbbi időben egyre nagyobb méretű folyadékkristályos (lcd) képernyők jelennek meg a boltokban - manapság már akár 80-100 centiméter képátlójú lcd-tévék is kaphatók, ami korábban elképzelhetetlen volt -, betörve arra a részpiacra, amelyet eddig a plazmák uraltak. Ennek nyomán az LG Electronics a tavalyi utolsó negyedévben az egy évvel korábbinál 36 százalékkal kevesebb, csupán 580 ezer pdp-képernyőt tudott értékesíteni, zuhanó árak mellett. A társaság szerint 2007-ben további 30 százalékkal eshet a plazmatévék ára.
Romlott az LG Electronics mobiltelefon-divíziójának teljesítménye is - a társaság a világ ötödik legnagyobb cége ebben az üzletágban -, a tavalyihoz képest 70 százalékkal, 59 milliárd vonra esett az ágazat negyedéves profitja. Ennek hátterében egyértelműen az árak csökkenése áll, hiszen a harmadik negyedéves 16,5 milliónál kicsit több, 17 millió LG-zsebtelefont szállítottak a boltokba a karácsonyi szezont is magában foglaló utolsó negyedévben.
A 48,2 milliárd von nettó profit is elmarad a várakozásoktól. A nettó eredmény elsősorban a tengerentúli leányvállalatok nyereséges működésének köszönhetően maradt pozitív. Az árbevétel több mint 10 százalékkal, 5520 milliárd vonra esett vissza. A gyenge eredmény elsősorban annak a következménye, hogy a plazmaképernyőket (pdp) gyártó ágazat vesztesége 147 milliárd vonra nőtt az egy évvel korábbi 81 milliárdról.
A Bloomberg által megkérdezett elemzők 101 milliárdot jósoltak. Az ágazat attól szenved, hogy az utóbbi időben egyre nagyobb méretű folyadékkristályos (lcd) képernyők jelennek meg a boltokban - manapság már akár 80-100 centiméter képátlójú lcd-tévék is kaphatók, ami korábban elképzelhetetlen volt -, betörve arra a részpiacra, amelyet eddig a plazmák uraltak. Ennek nyomán az LG Electronics a tavalyi utolsó negyedévben az egy évvel korábbinál 36 százalékkal kevesebb, csupán 580 ezer pdp-képernyőt tudott értékesíteni, zuhanó árak mellett. A társaság szerint 2007-ben további 30 százalékkal eshet a plazmatévék ára.
Romlott az LG Electronics mobiltelefon-divíziójának teljesítménye is - a társaság a világ ötödik legnagyobb cége ebben az üzletágban -, a tavalyihoz képest 70 százalékkal, 59 milliárd vonra esett az ágazat negyedéves profitja. Ennek hátterében egyértelműen az árak csökkenése áll, hiszen a harmadik negyedéves 16,5 milliónál kicsit több, 17 millió LG-zsebtelefont szállítottak a boltokba a karácsonyi szezont is magában foglaló utolsó negyedévben.