SG.hu·

MS Office kompatibilis lesz az OpenOffice

Nem kellett sokat várni, hogy a frissen megállapodott cégek előálljanak az első konkrét eredménnyel: a Novell ígéretet tett arra, hogy az ingyenes csomag teljes mértékben támogatni fogja a Microsoft formátumát.

A cég friss közleménye szerint január végéig mindenképpen megvalósítják az Office Open XML formátum támogatását, ezzel egy időben pedig olyan eszközt fejlesztenek ki, amely mindkét irányban lehetővé teszi a dokumentumok - szövegek, táblázatok és prezentációk - konvertálását az OpenOffice aktuális verziója, valamint az Office 2007 között. A Microsoft fejlesztése így a nyílt forráskódú platformon is használható lesz, biztosítva a teljes kompatibilitást a két tábor között.

Mindez azonban nem garancia arra vonatkozóan, hogy a formátumot integrálják az ingyenes OpenOffice csomag kódjába. E kérdés eldöntését a közösségre bízzák, a Novell mindössze a lehetőséget szeretné meglebegtetni az érdeklődők előtt, jelentette ki Justin Steinman, a cég Linuxért felelős marketingese. Hozzátette, hogy a két cég közötti együttműködés révén január végére elérhetővé válik a csomag legújabb verziója, amelyben szabadon megnyithatunk és elmenthetünk Open XML formátumú dokumentumokat.

A Microsoft és Novell alig egy hónapja kötött szövetséget, némi meglepetést okozva ezzel mindkét oldalon. A megállapodást egyes csoportok azonnal támadták, mondván, hogy a szoftvercég ezzel kényszeríteni akarja a többi disztribútort hasonló paktumok megkötésére, november végén pedig máris kisebb vita robbant ki a felek között a szabadalmak kérdésében. A jelek szerint azonban mindez nem lehet akadályozó tényező, és januárban máris belekóstolhatunk a közös munka első gyümölcsébe.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© medawo2007. 02. 04.. 11:13||#22
Te komolyan gondoltad, hogy DjDano -nak próbálsz valamit is magyarázni? Ha igazad van téged fog sértegetni.

Ne sûlyedj már le erre a szintre.
© atomkrumpli2006. 12. 06.. 02:20||#21
felesleges drdanoval vitatkoznod
© Morden232006. 12. 06.. 01:51||#20
DjDano, finoman fogok válaszolni, és akkor nem fog fájni.

"az ingyenes szarokat ne hasonlítsad már össze a Corellel mint ahogy az OpenSuxot se az Office 2007-el..."

Miért ne hasonlítanám? OpenOffice-t hadd használjon az, akinek nincsen pénze, ingerenciája MS Office-ra. Ha az OO és az MSO kompatibil lenne, akkor a warezos kis pöcsöknek többé nem lenne lehetõségük ezzel takarózni.

"Inkább örülnétek, hogy a szutykotokon meg lehet nyitni az MS formátumú dokumentumokat,nehogy már a MS alkalmazkodjon az erõs kisebbséghez..."

Te olvasni nem túl jól tudó barom. Szerinted mit írtam? A kompatibilitás akkor kompatibilitás, ha mûködik mindkét irányba. És nem is nagy cucc megoldani. MS-nek nem kell alkalmazkodnia senkihez, max. felrakni OfficeUpdate-re egy faszomXkilobyte-os frissítést.
És igen, legyen így, mert miért ne? Akinek nincsen pénze MSO-ra, az hadd tudjon 100%-osan használni OO-t.

"Ha valaki nem képes megvenni egy normális szoftvert ott nem a másik a hibás, csukja be a boltot ha ingyenes szutykokkal akar bohóckodni!!!"

Aha. Tehát egy 2D grafikus tervezést végzõ cégnek a warezolós faszkalapokhoz kell alkalmazkodnia szerinted? Újítson be CorelX3-ra, mert a szélessávúinternetes fotelkommandósnak éppen az volt a heppje, hogy leszedi a torrentrõl a legújabbat.

Tudod, az egyik pénzbe kerül, a másik meg letöltési arányba. Ha te ezt komolyan gondoltad, akkor lassan menj el dolgozni, de közben gyorsan nézd meg, mennyibe is kerül egy CorelX3. NE, NE a PirateBay-en!
© DjDano2006. 12. 06.. 01:24||#19
te szerencsétlen az ingyenes szarokat ne hasonlítsad már össze a Corellel mint ahogy az OpenSuxot se az Office 2007-el...

Inkább örülnétek, hogy a szutykotokon meg lehet nyitni az MS formátumú dokumentumokat,nehogy már a MS alkalmazkodjon az erõs kisebbséghez...

"Egyszer itt SG-n mesélte valaki, hogy az ismerõse valamilyen grafikus céget üzemeltet, Corel-t használnak, és a fasza televolt a mukinak, hogy egy csomó prosztó CorelX3-as CDR-eket emg CPT-ket küldözgetett. Ergo fel kellett tenni a munkahelyi gépre a warezolt CorelX3-at, mert ugye megvenni nem annyira volt kedvük..."

Ha valaki nem képes megvenni egy normális szoftvert ott nem a másik a hibás, csukja be a boltot ha ingyenes szutykokkal akar bohóckodni!!!
© Morden232006. 12. 05.. 21:06||#18
Hát úgy lenne igazán értelme a dolognak.

Kompatibilitás akkor igazi, ha mindkét irányba mûködik. Merem remélni, így is lesz.
© A12748152006. 12. 05.. 18:48||#17
Ha már itt tartunk elvileg az Office 2007 is fog majd tudni menteni odf-be a Novell-Microsoft megálapodás alapján, bár lehet hogy én értettem csak valamit férre.
© KoS2006. 12. 05.. 15:41||#16
Ok, ertem az erveidet, habar en nem teljesen errol beszeltem (Office programok), hanem csak a 2 dokumentum szabvanyrol, de persze reszben hulyeseg kulonvalasztani oket a programoktol, ugyhogy reszemrol ennyi :)
© Morden232006. 12. 05.. 15:24||#15
Igen, MS Office-ra gondoltam.

OpenO-t kevesebben használják, ergo jobb, ha az válik kompatibilissé, mert nem a sokmillió MSOffice-os komától kell elvárnod, hogy odafigyeljenek erre, hanem a kevesebb OO-s komától, akik (opensource programokat igyénybe vevõ user révén) valószínûleg jobban tájékozottak, mint elõbbiek.

Az Office2007 meg annyira elérhetõ, hogy pl. a betája nekem is fenn volt a gépemen (mind a kettõ, MS-oldalról lehúzva), de eszembe sem jutott volna .docx-es file-okat küldözgetni akár hivatalos, akár haveri jelleggel. Amikor kaptam egyet, akkor kurva dühös lettem, mert ez a tipikus "warezolós" geciség.

Egyszer itt SG-n mesélte valaki, hogy az ismerõse valamilyen grafikus céget üzemeltet, Corel-t használnak, és a fasza televolt a mukinak, hogy egy csomó prosztó CorelX3-as CDR-eket emg CPT-ket küldözgetett. Ergo fel kellett tenni a munkahelyi gépre a warezolt CorelX3-at, mert ugye megvenni nem annyira volt kedvük...
© KoS2006. 12. 05.. 15:14||#14
Ha az M$ Office-ra gondolsz, akkor igazad van. Ha az OpenXML-re, akkor nem hinne'm. Mivel egyelore me'g nem is elerheto az Office2007. Ergo ha azzal ervelsz, hogy azt kell nyomatni, amit tobben hasznalnak, akkor ODF... SZVSZ...
© Morden232006. 12. 05.. 15:08||#13
Azt meg nem teljesen értem, hogy az Opencommuity-sok miért nyögnek állandóan az EU-ra, amikor az MS-szivatás és az USA-tól való függetlenedés hosszabb távon nekik kedvez.

Meg lehetne egy kis europatriotizmus:) is ilyen szempontból, hiszen a Win amcsi, míg ha jól tudom, a Linux eredetileg talán finn, vagy mi.

Ha lenne alternatívám, én sem lennék feltétlenül Win-párti. Ide nekem egy fullkompatibilis, mindenre alkalmas Linuxot, és ugyan úgy kipróbálnám, használnám (és persze önzõ módon, saját kényelmem figyelembe vételével döntenék).