Napi Online
Karácsony: költsünk, míg lehet
Európa több országában is év végi rekordforgalomról szólnak az előrejelzések. Nálunk úgy tűnik a megszorítások még növelik is a vásárlási kedvet.
A műszaki áruházakban már igazi karácsonyi hangulat van, hétvégenként a pénztárak előtt kígyóznak a sorok. Ez a vevőáradat a kereskedőket is optimistává teszi, forgalmuk a tavalyi rekord után idén még magasabb lehet, a megszorítások pedig egyáltalán nem érződnek a vásárlási kedvben - derült ki körkérdésünkből. Az elektronikai cikkek forgalma egyébként is november-decemberben a legnagyobb, az értékesítések ebben a hónapban már meghaladják a tavalyit (a növekedés két számjegyű), és a tendencia a következő hetekben is folytatódni fog - mondta lapunknak Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere.
Az Electro World áruházaiban is jó karácsonyra számítanak, amit a novemberi adatok igazolnak is, az Euronics viszont érzi a vásárlóerő-csökkenést. Az Euronics vidéken és elsősorban a háztartási gépek piacán erős, itt mintha a vásárlók óvatosabbak lennének a tavalyi évhez képest. Az idén az előrejelzések a piac 15 százalékos bővülésével számolnak, az értékesítések egyelőre alatta maradnak ennek a becslésnek, de a legerősebb időszak csak most következik. A megszorítások hatása a jövő év elején mutatkozik meg, a vásárlók - ha kell, hitelből - megtartják az eddigi vásárlási szokásaikat.
A labdarúgó-világbajnokság miatt nyáron a televízióértékesítés karácsonyi forgalmat hozott, de azóta az lcd- és a plazmatévék ára 30 százalékkal csökkent, így sok háztartásban kerülhet ilyen készülék a fa alá. Az igazi vevőcsalogató nulla százalékos THM-ű hitelekkel a kereskedelmi láncok csak december elején rukkolnak majd elő, amitől további forgalomnövekedést várnak.
A jövőre megszűnő, így december végéig kihasználható Sulinet-kedvezmény laptopvásárlási lázat hozott, több típusból már most hiány van, pedig a kereskedők csak december elejétől várják a rohamot. Az értékesítések ötödével növekedtek, különösen az olcsó, 150-200 ezer forintos eszközök népszerűek.
Magyarországon a számítástechnikai eszközök eladásából származó bevétel - az árcsökkenés ellenére - tovább bővült - hangsúlyozta Gálfi István, a Qwerty ügyvezetője. Idén folyamatosan csökkent a számítástechnikai eszközök eladása, de a trend októberben megfordult, és megindult a növekedés, de az eladások még mindig a tavalyi alatt vannak.
A karácsonyi szezon egyre rövidebb, sokan viszont elhalasztják a vásárlásokat, mert megvárják a Microsoft új operációs rendszerének, a Vistának a piacra kerülését, tette hozzá Patkó Zsolt, a Bluefish Network Kft. vállalati üzletágának vezetője. A Microsoft új játékkonzolja, a mobil navigációs rendszerek és a digitális hanghordozók is népszerűek lesznek idén. A konzolok közül a Xbox 360-as lesz az idei kedvenc, borsos ára ellenére a forgalmazó Microsoft Magyarország 10 ezer fölötti eladással számol.
Hiába álltak hosszú sorokban a videojátékok megszállottjai a Sony Corp. egyesült államokbeli boltjai előtt a PlayStation 3 videojáték-konzol bemutatkozására várva - volt, aki két napig szobrozott az utcán -, szakértők szerint nem ez a multimédiás berendezés lesz az idei karácsonyi vásárlási láz nagy nyertese. Az értékesítés kezdetére ugyanis csak 400 ezer PS3 készült el, amit elvisznek a szenvedélyes játékosok; a márkához kevésbé hű vásárlók pedig valószínűleg a Microsoft konkurens Xbox 360-át vagy a Nintendo szintén nemrégiben megjelent Wii konzolját választják a Sony terméke helyett.
Az utóbbi ráadásul a legdrágább a három közül. A magasabb árért cserébe a PlayStation 3 egyebek mellett egy új generációs, Blu-ray szabványú videolejátszót is tartalmaz, amely kiváló képminőséget ígér. Részben ennek a fejlesztési költségei miatt a Sony egyelőre minden egyes PS3-on veszteséget szenved el, ám szakértők szerint a termék életciklusa 10 év is lehet, ami alatt bőven behozhatja az árát.
A műszaki áruházakban már igazi karácsonyi hangulat van, hétvégenként a pénztárak előtt kígyóznak a sorok. Ez a vevőáradat a kereskedőket is optimistává teszi, forgalmuk a tavalyi rekord után idén még magasabb lehet, a megszorítások pedig egyáltalán nem érződnek a vásárlási kedvben - derült ki körkérdésünkből. Az elektronikai cikkek forgalma egyébként is november-decemberben a legnagyobb, az értékesítések ebben a hónapban már meghaladják a tavalyit (a növekedés két számjegyű), és a tendencia a következő hetekben is folytatódni fog - mondta lapunknak Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere.
Az Electro World áruházaiban is jó karácsonyra számítanak, amit a novemberi adatok igazolnak is, az Euronics viszont érzi a vásárlóerő-csökkenést. Az Euronics vidéken és elsősorban a háztartási gépek piacán erős, itt mintha a vásárlók óvatosabbak lennének a tavalyi évhez képest. Az idén az előrejelzések a piac 15 százalékos bővülésével számolnak, az értékesítések egyelőre alatta maradnak ennek a becslésnek, de a legerősebb időszak csak most következik. A megszorítások hatása a jövő év elején mutatkozik meg, a vásárlók - ha kell, hitelből - megtartják az eddigi vásárlási szokásaikat.
A labdarúgó-világbajnokság miatt nyáron a televízióértékesítés karácsonyi forgalmat hozott, de azóta az lcd- és a plazmatévék ára 30 százalékkal csökkent, így sok háztartásban kerülhet ilyen készülék a fa alá. Az igazi vevőcsalogató nulla százalékos THM-ű hitelekkel a kereskedelmi láncok csak december elején rukkolnak majd elő, amitől további forgalomnövekedést várnak.
A jövőre megszűnő, így december végéig kihasználható Sulinet-kedvezmény laptopvásárlási lázat hozott, több típusból már most hiány van, pedig a kereskedők csak december elejétől várják a rohamot. Az értékesítések ötödével növekedtek, különösen az olcsó, 150-200 ezer forintos eszközök népszerűek.
Magyarországon a számítástechnikai eszközök eladásából származó bevétel - az árcsökkenés ellenére - tovább bővült - hangsúlyozta Gálfi István, a Qwerty ügyvezetője. Idén folyamatosan csökkent a számítástechnikai eszközök eladása, de a trend októberben megfordult, és megindult a növekedés, de az eladások még mindig a tavalyi alatt vannak.
A karácsonyi szezon egyre rövidebb, sokan viszont elhalasztják a vásárlásokat, mert megvárják a Microsoft új operációs rendszerének, a Vistának a piacra kerülését, tette hozzá Patkó Zsolt, a Bluefish Network Kft. vállalati üzletágának vezetője. A Microsoft új játékkonzolja, a mobil navigációs rendszerek és a digitális hanghordozók is népszerűek lesznek idén. A konzolok közül a Xbox 360-as lesz az idei kedvenc, borsos ára ellenére a forgalmazó Microsoft Magyarország 10 ezer fölötti eladással számol.
Hiába álltak hosszú sorokban a videojátékok megszállottjai a Sony Corp. egyesült államokbeli boltjai előtt a PlayStation 3 videojáték-konzol bemutatkozására várva - volt, aki két napig szobrozott az utcán -, szakértők szerint nem ez a multimédiás berendezés lesz az idei karácsonyi vásárlási láz nagy nyertese. Az értékesítés kezdetére ugyanis csak 400 ezer PS3 készült el, amit elvisznek a szenvedélyes játékosok; a márkához kevésbé hű vásárlók pedig valószínűleg a Microsoft konkurens Xbox 360-át vagy a Nintendo szintén nemrégiben megjelent Wii konzolját választják a Sony terméke helyett.
Az utóbbi ráadásul a legdrágább a három közül. A magasabb árért cserébe a PlayStation 3 egyebek mellett egy új generációs, Blu-ray szabványú videolejátszót is tartalmaz, amely kiváló képminőséget ígér. Részben ennek a fejlesztési költségei miatt a Sony egyelőre minden egyes PS3-on veszteséget szenved el, ám szakértők szerint a termék életciklusa 10 év is lehet, ami alatt bőven behozhatja az árát.