MTI
A Praktiker beszállt az e-kereskedelembe
Elsőként a magyarországi barkácsáruház-láncok közül online termékvásárlási szolgáltatást indított a Praktiker - közölte a cég.
A Praktikernél árusított több tízezer féle cikk közül jelenleg 17 ezer termék érhető el a cég website-járól, házhoz szállítást későbbre ígérnek. A cég arra számít, hogy az online értékesítési csatornán történő kereskedéssel jelentősen befolyásolja majd a magyar barkácspiacon kialakult vásárlási szokásokat, és nagy hatással lesz az e-kereskedelem 26-27 milliárdosra becsült piacára is.
A közlemény szerint a Praktiker nem alakul át "klasszikus" online áruházzá. Az interneten vásárlók otthonukból rendelhetnek termékeket, amit a hozzájuk legközelebb lévő Praktiker áruházban névre szólóan, időpontra félretesznek számukra. A házhoz szállítást csak hosszú távon ígéri a barkácslánc, amely több millió forintos IT-beruházáson van túl.
A Praktiker online vásárlási rendszere a cég honlapjáról érhető el, és teljes mértékben magyarországi fejlesztés. A közlemény szerint a német Praktiker konszern magyar leányvállalatának internetes tapasztalatai és teszteredményei döntően befolyásolni fogják, hogy a Magyarországon kívüli - köztük a németországi - barkácsáruházak miyen módon és mikor vezetik be online szolgáltatásaikat.
Az IT-fejlesztések következő állomása az lesz, amikor a hazai Praktiker áruházakban a cég website-jára mutató internetes terminálokat állítanak fel, illetve a pénztárzónákban a magyar kiskereskedelemben eddig még nem használt, érintőképernyős kasszákat fognak beszerelni. Ezeket már tesztelik nyolc Praktiker áruházban.Kereskedelem-Praktiker
A Praktiker Építési- és Barkácspiacok Magyarország Kft. tavaly 1,2 százalékkal növelte eredményét a profit nagyságát nem közli, annyit azonban elmondtak, hogy a Magyarországon 8 évvel ezelőtt megjelent társaság 2000 óta nyereségesen működik. A cég bruttó árbevétele 2005-ben 44 milliárd forint volt. A Praktiker korábban úgy tájékoztatott, hogy független piackutatók szerint a magyar barkácspiac 34,2 százalékát tudhatja magáénak, s ezzel piacvezető.
A Cégbíróságnál nyilvántartott adatok szerint a Praktiker Építési és Barkácspiacok Kft. éves bevétele 2004-ben 35,75 milliárd forint volt, míg egy évvel korábban 35,8 milliárd forint. A cég adózott és mérleg szerinti eredménye 2004-ben 2,38 milliárd forint volt, 2003-ban 2,02 milliárd forint.
A Praktikernél árusított több tízezer féle cikk közül jelenleg 17 ezer termék érhető el a cég website-járól, házhoz szállítást későbbre ígérnek. A cég arra számít, hogy az online értékesítési csatornán történő kereskedéssel jelentősen befolyásolja majd a magyar barkácspiacon kialakult vásárlási szokásokat, és nagy hatással lesz az e-kereskedelem 26-27 milliárdosra becsült piacára is.
A közlemény szerint a Praktiker nem alakul át "klasszikus" online áruházzá. Az interneten vásárlók otthonukból rendelhetnek termékeket, amit a hozzájuk legközelebb lévő Praktiker áruházban névre szólóan, időpontra félretesznek számukra. A házhoz szállítást csak hosszú távon ígéri a barkácslánc, amely több millió forintos IT-beruházáson van túl.
A Praktiker online vásárlási rendszere a cég honlapjáról érhető el, és teljes mértékben magyarországi fejlesztés. A közlemény szerint a német Praktiker konszern magyar leányvállalatának internetes tapasztalatai és teszteredményei döntően befolyásolni fogják, hogy a Magyarországon kívüli - köztük a németországi - barkácsáruházak miyen módon és mikor vezetik be online szolgáltatásaikat.
Az IT-fejlesztések következő állomása az lesz, amikor a hazai Praktiker áruházakban a cég website-jára mutató internetes terminálokat állítanak fel, illetve a pénztárzónákban a magyar kiskereskedelemben eddig még nem használt, érintőképernyős kasszákat fognak beszerelni. Ezeket már tesztelik nyolc Praktiker áruházban.Kereskedelem-Praktiker
A Praktiker Építési- és Barkácspiacok Magyarország Kft. tavaly 1,2 százalékkal növelte eredményét a profit nagyságát nem közli, annyit azonban elmondtak, hogy a Magyarországon 8 évvel ezelőtt megjelent társaság 2000 óta nyereségesen működik. A cég bruttó árbevétele 2005-ben 44 milliárd forint volt. A Praktiker korábban úgy tájékoztatott, hogy független piackutatók szerint a magyar barkácspiac 34,2 százalékát tudhatja magáénak, s ezzel piacvezető.
A Cégbíróságnál nyilvántartott adatok szerint a Praktiker Építési és Barkácspiacok Kft. éves bevétele 2004-ben 35,75 milliárd forint volt, míg egy évvel korábban 35,8 milliárd forint. A cég adózott és mérleg szerinti eredménye 2004-ben 2,38 milliárd forint volt, 2003-ban 2,02 milliárd forint.