Berta Sándor
A sikeres mobil tv titka
A London School of Economics neves brit intézet a Nokia finn mobiltelefon-gyártó cég megbízásából készített tanulmányában azt kutatta, hogy miként lehetnének népszerűek a mobil televíziók.
A brit szakemberek szerint a siker titka az, hogy ezeknél a szolgáltatásoknál mennyire valósulhat meg az interaktivitás, és a kínálat mennyire lesz személyre szabható. "A mobil televíziózásnak ki kell törnie abból a tévhitből, hogy itt csak az út közbeni televíziónézésről van szó. A különböző szolgáltatásoknak a már meglévő tartalmakra kell épülniük és figyelembe kell venniük a televíziózás és az internetezés már meglévő szabványait" - nyilatkozta Dr. Shani Orgad, a London School of Economics médiaprofesszora.
Azonban a This Box Was Made For Walking című tanulmányból kiderült az is, hogy nem elég csak a már ismert tartalmak átalakítása, hanem emellett fontosabbá kellene válnia az egyszerű emberek által készített műsoroknak és azok felhasználásának. A magánvideók, -filmek, rövid műsorok lehetnek majd a mobil televíziózás alappillérei. Jó példa erre az amerikai Current TV, amely tartalmának 30 százalékát már most amatőr filmesek és magánemberek készítik.
A cél tehát az, hogy a nézőt bevonjuk a műsorkészítés folyamatába, kapjon rá annak ízére, milyen ha megvalósul a képernyőn egy ötlete, vegyen részt a rendezésben vagy váljon maga is egy műsor szereplőjévé. Természetesen szükség van megfelelő, kellően rövid, 5-7 másodperces reklámokra, valamint új formátumokra is. Utóbbiak segítségével megfelelő minőségű rövid filmeket, hír- és showműsorokat, vagy éppen vetélkedőket lehet majd készíteni. Az egyes műsoroknak kellően kis méretűeknek kell lenniük, hogy bárki bármikor letölthesse őket vagy továbbíthassa egy ismerősének, barátjának. Fontos az is, hogy a kis képernyők miatt lehetőleg ne totálképpel készüljenek majd az adott tartalmak, sokkal inkább közeli felvételekből álljanak.
A szakemberek szerint könnyen lehet, hogy a mobil televíziózás terjedésének köszönhetően a kora reggeli és az esti főműsoridők mellé újra visszakapaszkodik majd jelentőségében a déli, kora délutáni műsoridő is.
A brit szakemberek szerint a siker titka az, hogy ezeknél a szolgáltatásoknál mennyire valósulhat meg az interaktivitás, és a kínálat mennyire lesz személyre szabható. "A mobil televíziózásnak ki kell törnie abból a tévhitből, hogy itt csak az út közbeni televíziónézésről van szó. A különböző szolgáltatásoknak a már meglévő tartalmakra kell épülniük és figyelembe kell venniük a televíziózás és az internetezés már meglévő szabványait" - nyilatkozta Dr. Shani Orgad, a London School of Economics médiaprofesszora.
Azonban a This Box Was Made For Walking című tanulmányból kiderült az is, hogy nem elég csak a már ismert tartalmak átalakítása, hanem emellett fontosabbá kellene válnia az egyszerű emberek által készített műsoroknak és azok felhasználásának. A magánvideók, -filmek, rövid műsorok lehetnek majd a mobil televíziózás alappillérei. Jó példa erre az amerikai Current TV, amely tartalmának 30 százalékát már most amatőr filmesek és magánemberek készítik.
A cél tehát az, hogy a nézőt bevonjuk a műsorkészítés folyamatába, kapjon rá annak ízére, milyen ha megvalósul a képernyőn egy ötlete, vegyen részt a rendezésben vagy váljon maga is egy műsor szereplőjévé. Természetesen szükség van megfelelő, kellően rövid, 5-7 másodperces reklámokra, valamint új formátumokra is. Utóbbiak segítségével megfelelő minőségű rövid filmeket, hír- és showműsorokat, vagy éppen vetélkedőket lehet majd készíteni. Az egyes műsoroknak kellően kis méretűeknek kell lenniük, hogy bárki bármikor letölthesse őket vagy továbbíthassa egy ismerősének, barátjának. Fontos az is, hogy a kis képernyők miatt lehetőleg ne totálképpel készüljenek majd az adott tartalmak, sokkal inkább közeli felvételekből álljanak.
A szakemberek szerint könnyen lehet, hogy a mobil televíziózás terjedésének köszönhetően a kora reggeli és az esti főműsoridők mellé újra visszakapaszkodik majd jelentőségében a déli, kora délutáni műsoridő is.