MTI
Felére csökkent a neten vásárlók türelme
Felére csökkent az interneten vásárlók türelme egy új felmérés szerint - ha nem töltődik a honlap, már négy másodperc múlva tovább szörföl a vásárló - olvasható a BBC brit közszolgálati rádió- és tévéállomás honlapján.
Az Akamai Technologies felmérésében 1058 megkérdezett közül 75 százalék válaszolt úgy, hogy nem tér vissza az ilyen oldalakra. A túl magas ár és szállítási költség után az online boltok oldalletöltési lassúságát utálják a leginkább az internetes vásárlók.
A cég arra volt kíváncsi, mit szeretnek a fogyasztók az elektronikus vásárlásban, és mivel elégedetlenek. Úgynevezett érett vásárlókat kérdeztek, akik legalább két éve szereznek be holmikat a világháló segítségével, és minimum 300 ezer forintnak megfelelő összeget költöttek el már így. Az oldalbetöltési idő közel 50 százalékuk számára elsőrendű szempont. A válaszadók egyharmada azonnal otthagyja és soha nem tér vissza a lassú, illetve olyan oldalakra, ahol nehéz tájékozódni vagy túl bonyolult a vásárlási folyamat.
További figyelmeztető jel az online áruházak számára, hogy a reménybeli vevők gyakran a honlap alapján ítélik meg az egész vállalatot. A felmérésen 30 százalék mondta, hogy a rosszul összerakott weboldal miatt "negatív benyomása" keletkezett a cégről, illetve hogy rossz tapasztalatairól beszámolna családjának és barátainak.
Az Akamai Technologies felmérésében 1058 megkérdezett közül 75 százalék válaszolt úgy, hogy nem tér vissza az ilyen oldalakra. A túl magas ár és szállítási költség után az online boltok oldalletöltési lassúságát utálják a leginkább az internetes vásárlók.
A cég arra volt kíváncsi, mit szeretnek a fogyasztók az elektronikus vásárlásban, és mivel elégedetlenek. Úgynevezett érett vásárlókat kérdeztek, akik legalább két éve szereznek be holmikat a világháló segítségével, és minimum 300 ezer forintnak megfelelő összeget költöttek el már így. Az oldalbetöltési idő közel 50 százalékuk számára elsőrendű szempont. A válaszadók egyharmada azonnal otthagyja és soha nem tér vissza a lassú, illetve olyan oldalakra, ahol nehéz tájékozódni vagy túl bonyolult a vásárlási folyamat.
További figyelmeztető jel az online áruházak számára, hogy a reménybeli vevők gyakran a honlap alapján ítélik meg az egész vállalatot. A felmérésen 30 százalék mondta, hogy a rosszul összerakott weboldal miatt "negatív benyomása" keletkezett a cégről, illetve hogy rossz tapasztalatairól beszámolna családjának és barátainak.