SG.hu
Egyre több informatikai eszközünk van
Az elmúlt egy évben mérsékelten növekedett a lakossági nyomtatóállomány, a beszerzések egyre nagyobb része történik hipermarketekben. A digitális fényképezőgépek és az mp3-lejátszók gyors ütemben terjednek.
A BellResearch kutatóinak eredményei szerint a közel 1,6 millió, személyi számítógéppel rendelkező hazai háztartás közül mintegy 919 ezernél található - legalább egy darab - nyomtató is. A friss számokat a kutatás előző évi adataival összevetve látható, hogy a vizsgált periódusban a printerek elterjedtségének változása elmarad a számítógép-penetráció növekedésének mértékétől, és az állomány növekedésének abszolút értéke is kisebb, mint az egy évvel korábbi időszakban - mutatnak rá a BellResearch kutatói.
Az otthon használt nyomtatók túlnyomó többsége [84 százaléka] tintasugaras technológiát alkalmaz, az arány a fotónyomtatók egyre növekvo népszerűségével várhatóan tovább emelkedik. Ezzel párhuzamosan a fekete-fehér technológia is háttérbe szorul, az üzemben lévő eszközök közel 80 százaléka színes képeket is nyomtat. A beszerzési források között továbbra is a számítástechnikai szaküzletek a legnépszerűbbek, a háztartások minden második nyomtatót itt vásároltak. Ugyanakkor a bevásárlóközpontok és a hipermarketek az egy évvel korábbihoz hasonló tendenciát követve folyamatosan törnek előre, a tavalyi részesedésük 2006-ra 5 százalékkal növekedett.
A kutatók a piac növekedési esélyeit is vizsgálják a Jelentésben. A számítógéppel már rendelkező, de nyomtatót még nem használó háztartások kétharmada azért nem szerzett be ilyen eszközt, mert úgy érzi, nincs rá szüksége. A finanszírozási problémák is jelentős visszatartó erőnek minősülnek: a felmérésben meginterjúvolt háztartásfők 18 százaléka drágának tartja a készüléket, míg 9 százalékuk a fenntartással kapcsolatos költségeket sokallja.
A perifériák elterjedtsége a tavaly mért eredményekhez hasonló. A vizsgált eszközök között a pendrive számít a legelterjedtebbnek [több mint 550 ezer otthonban találunk ilyet, és a tervezett beszerzések között is ez számít a leggyakoribbnak], míg például szkennerrel minden ötödik PC-használó háztartás rendelkezik. Az internetes kommunikációt támogató webmikrofon és webkamera az utóbbi egy évben 3-4 százalékos növekedést könyvelhetett el.
A digitális fényképezőgépek térnyerése idén is folytatódott: a 2005-ben mért 15 százalékos elterjedtséghez képest idén már minden negyedik-ötödik hazai háztartásnál megtalálható ez az eszköz; az átlagnál nagyobb az elterjedtségi mutató a fővárosi, a legalább 3 fős, a kedvező anyagi körülmények között élő, illetve a gyermekes háztartások körében. A hazai lakosság digitális fényképezőgépeinek száma megközelíti a 915 ezer darabot, és ez a tavaly mért értéknek több mint másfélszerese. Az mp3-lejátszók elterjedtsége szintén megugrott, az állomány nagysága idén már meghaladja a 700 ezret.
A BellResearch kutatóinak eredményei szerint a közel 1,6 millió, személyi számítógéppel rendelkező hazai háztartás közül mintegy 919 ezernél található - legalább egy darab - nyomtató is. A friss számokat a kutatás előző évi adataival összevetve látható, hogy a vizsgált periódusban a printerek elterjedtségének változása elmarad a számítógép-penetráció növekedésének mértékétől, és az állomány növekedésének abszolút értéke is kisebb, mint az egy évvel korábbi időszakban - mutatnak rá a BellResearch kutatói.
Az otthon használt nyomtatók túlnyomó többsége [84 százaléka] tintasugaras technológiát alkalmaz, az arány a fotónyomtatók egyre növekvo népszerűségével várhatóan tovább emelkedik. Ezzel párhuzamosan a fekete-fehér technológia is háttérbe szorul, az üzemben lévő eszközök közel 80 százaléka színes képeket is nyomtat. A beszerzési források között továbbra is a számítástechnikai szaküzletek a legnépszerűbbek, a háztartások minden második nyomtatót itt vásároltak. Ugyanakkor a bevásárlóközpontok és a hipermarketek az egy évvel korábbihoz hasonló tendenciát követve folyamatosan törnek előre, a tavalyi részesedésük 2006-ra 5 százalékkal növekedett.
A kutatók a piac növekedési esélyeit is vizsgálják a Jelentésben. A számítógéppel már rendelkező, de nyomtatót még nem használó háztartások kétharmada azért nem szerzett be ilyen eszközt, mert úgy érzi, nincs rá szüksége. A finanszírozási problémák is jelentős visszatartó erőnek minősülnek: a felmérésben meginterjúvolt háztartásfők 18 százaléka drágának tartja a készüléket, míg 9 százalékuk a fenntartással kapcsolatos költségeket sokallja.
A perifériák elterjedtsége a tavaly mért eredményekhez hasonló. A vizsgált eszközök között a pendrive számít a legelterjedtebbnek [több mint 550 ezer otthonban találunk ilyet, és a tervezett beszerzések között is ez számít a leggyakoribbnak], míg például szkennerrel minden ötödik PC-használó háztartás rendelkezik. Az internetes kommunikációt támogató webmikrofon és webkamera az utóbbi egy évben 3-4 százalékos növekedést könyvelhetett el.
A digitális fényképezőgépek térnyerése idén is folytatódott: a 2005-ben mért 15 százalékos elterjedtséghez képest idén már minden negyedik-ötödik hazai háztartásnál megtalálható ez az eszköz; az átlagnál nagyobb az elterjedtségi mutató a fővárosi, a legalább 3 fős, a kedvező anyagi körülmények között élő, illetve a gyermekes háztartások körében. A hazai lakosság digitális fényképezőgépeinek száma megközelíti a 915 ezer darabot, és ez a tavaly mért értéknek több mint másfélszerese. Az mp3-lejátszók elterjedtsége szintén megugrott, az állomány nagysága idén már meghaladja a 700 ezret.