SG.hu

Internet Hungary: oktatásra van szükség

A hetedik Internet Hungary konferencia első napján Tihanyban a web 2.0 alapfogalmairól, üzleti modelljeiről, az Internet fejlődéséről és jövőbeni lehetőségeiről fejtette ki álláspontját számos külföldi és hazai szakember.

Jelentős gazdasági előnyöket élveznek azok, akik kihasználják az internet, illetve a web 2.0 lehetőségeit. Magyarországon azonban annak ellenére, hogy 9 millió ember érheti el szélessávon az internetet, a lakosságnak csak 6 százaléka fizet elő ilyen szolgáltatásra. A konferencián elhangzott az is, hogy a lakosság oktatása és a technológiai nyelvezet mindenki számára érthetővé tétele elengedhetetlen az internet népszerűsítéséhez, hiszen sokak azért nem veszik igénybe a szolgáltatásokat, mert nem tudják, hogy mire használható.

Baja Ferenc, a kormány fejlesztéspolitikai irányítótestületének tagja a konferencián azt hangsúlyozta, hogy az Új Magyarország Fejlesztési Terv államreform programja keretében az elektronikus közigazgatás operatív programjára 99 milliárd, az államreform közigazgatás megújítási programjára, pedig 40 milliárd forint fordítható majd a következő 7 évben. Simó György, a T-Online vezérigazgatója a tartalomszolgáltatók Kánaánját vizionálta, amikor arról beszélt, hogy a közösségi portáloknak egyre nagyobb a látogatottsága - akár a televíziók rovására is, hiszen a média és a szolgáltatások felnőtté válásának köszönhetően a negyven év alatti korosztály körülbelül ugyanannyit netezik, mint ahány órát televíziózással tölt. A T-Online külön sajtótájékoztatóján jelentette be jövő hónapban induló IPTV szolgáltatását.

A külföldi szakértők közül az első nap Tim Wu, a Columbia Law School képviseletében előadásában az internet jövőjével foglalkozott és a platformok harcáról beszélt. Zephyr Teachout az eddigi legnagyobb hatású online elnökjelölti kampány az, amerikai Demokrata Párt webes kampányának igazgatója bemutatta, hogy az Egyesült Államokban milyen on-line eszközöket használnak a politikai kampányokban nagy hangsúlyt helyezve az elektronikus levelezésre, a közösség létrehozására a blogok, chatszobák, üzenőfalak és listaszerverek használatára. Az előadás foglalkozott azzal is, hogy az internet milyen lehetőségeket nyújt az önkéntes szövetségek létrehozására, ugyanakkor milyen veszélyeket rejt az, hogy a közélet szétverésére is hatékonyan használható.

Az esemény első estéjén kihirdették az Internet Hungary 2006 Konferencia és az MTV Kultúrház című műsora videopályázatának győzteseit is. A zsűri - amelynek tagjai Baló György, Doránszky Dobó Mátyás, Erdős Gábor, Kert Attila, Weyer Balázs - úgy ítélte meg, hogy a versenyművek egy része nem felelt meg maradéktalanul a kiírásnak, ezért több díjat nem adott ki. Megosztott második helyezett a zsűri döntése alapján Török Eszter: Adatok című munkája, mint a kiírásnak leginkább megfelelő, eredeti film és Lecza Attila, Párkereső című videofilmje, mely jó felépítése és kompozíciója miatt vívta ki a zsűri elismerését. Díjuk - a SUN Microsystem jóvoltából - egy-egy számítógép. Hajosovics Krisztián, a Szia!Ganye! című humoros, ötletes filmjéért pedig különdíjat kapott, amelyért a SUN Microsystem 19" LCD monitorját vehette át.

A szervezők bejelentették, hogy a legjelentősebb és legnagyobb hazai internetes szakmai rendezvény, az Internet Hungary Konferencia kapcsán szeretnék évről évre meghirdetni a videofilm pályázatot, mivel szeretnének teret adni ennek a napjainkban kialakuló és még folyamatosan változó, de nagyon izgalmas műfajnak, melynek keretei és szakmai megmérettetése is most formálódik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!