MTI
Rohamléptekben bővül a plazma tévék piaca
A közeljövőben további erőteljes növekedés várható világszerte a plazma televíziók piacán, s ebből a japán Matsushita is ki akarja venni a részét.
A termékeit Panasonic márkanévvel forgalmazó vállalatcsoport a következő üzleti évben 50 százalékkal tervezi növelni plazma-tévé eladásait. A cég jelenleg világelső az értékesítésben, jövőre 40 százalékos piaci részesedést célzott meg - a jelenlegi 22 százalék körülivel szemben -, ami összesen hat millió készülék értékesítését jelenti az áprilissal kezdődő 2007-es üzleti évben. Az idén 4 millió készülék eladásával számol a cég. A legnagyobb vetélytársai sorrendben a dél-koreai LG Electronics és a Samsung Electronics.
A folyó üzleti év első negyedében 41,5 százalékkal szökött fel a Matsushita nyeresége, a plazmatévék élénk keresletének köszönhetően. A javuláshoz hozzájárult a digitális fényképezőgépek jó kereslete és a mobiltelefon üzletág talpra állása is. Az április-júniusi első negyedév üzemi eredménye 65,12 milliárd jen (556,2 millió dollár) lett a tavalyi 46,02 milliárd jen után. Az idei kilenc éve a legmagasabb első negyedéves eredménye a konszernnek. Értékesítési árbevétele 4,3 százalékkal 2,14 ezer milliárd jenre emelkedett.
A termékeit Panasonic márkanévvel forgalmazó vállalatcsoport a következő üzleti évben 50 százalékkal tervezi növelni plazma-tévé eladásait. A cég jelenleg világelső az értékesítésben, jövőre 40 százalékos piaci részesedést célzott meg - a jelenlegi 22 százalék körülivel szemben -, ami összesen hat millió készülék értékesítését jelenti az áprilissal kezdődő 2007-es üzleti évben. Az idén 4 millió készülék eladásával számol a cég. A legnagyobb vetélytársai sorrendben a dél-koreai LG Electronics és a Samsung Electronics.
A folyó üzleti év első negyedében 41,5 százalékkal szökött fel a Matsushita nyeresége, a plazmatévék élénk keresletének köszönhetően. A javuláshoz hozzájárult a digitális fényképezőgépek jó kereslete és a mobiltelefon üzletág talpra állása is. Az április-júniusi első negyedév üzemi eredménye 65,12 milliárd jen (556,2 millió dollár) lett a tavalyi 46,02 milliárd jen után. Az idei kilenc éve a legmagasabb első negyedéves eredménye a konszernnek. Értékesítési árbevétele 4,3 százalékkal 2,14 ezer milliárd jenre emelkedett.