MTI

Egyre több elektronikai cikket vesznek az osztrákok

Az osztrákok ismét a márkás és fejlett technológiát képviselő háztartási elektronikus berendezéseket részesítik előnyben. Véget ért az olcsó termékek iránti vadászat időszaka.

Míg az elmúlt időkben a közvetlen szükségletet kielégítő kedvező árú termékeket keresték, mára magas minőségű szórakoztató berendezések és wellness termékek felé kezd eltolódni a súlypont. A vásárolt elektromos termékek 75 százaléka valamilyen konyhai célt szolgál. A fiatal korosztály kezdi előnyben részesíteni az internetes vásárlást és a nagy elektronikai áruház láncokat. A hagyományos üzleti értékesítési forgalom nagyjából fele-fele arányban oszlik meg a nagy áruházláncok és a szaküzletek között. Megfigyelhető azonban a nagy eladóterű áruházak piaci térnyerése.

A szórakoztató elektronikai (tévékészülékek, DCD-rekorderek, MP3 lejátszók, stb.) forgalma az első félévben hét százalékkal 310 millió euróra emelkedett. A lapképernyős tévék forgalma 52 százalékkal nőtt, ezen belül is az eladott készülékek 70 százaléka 80 centi vagy annál nagyobb képátmérővel rendelkezett. A merevlemezzel rendelkező DVD-rekorderek forgalma 25 százalékkal nőtt. A hagyományos DVD lejátszók forgalma viszont 12 százalékkal csökkent. MP3 lejátszóból 38 százalékkal nőtt, a navigációs berendezéseké pedig 153 százalékkal. A digitális fényképezőgépek forgalma szerény egy százalékkal bővült. A szórakoztató elektronikai cikkek piaci összforgalma az idén várhatóan nyolc százalékkal növekszik Ausztriában.

A háztartási berendezések piacának sikerült kilábalnia a négy éve tartó lanyha fázison. 2005-ben a forgalom 0,7 százalékkal nőtt. A piacot környezetvédelmi és energiatakarékossági megfontolások lendítik ki a holtpontról. A gyártók szerint az energiatakarékos berendezésekre való átállás ösztönzésében nagyobb szerepet kellene vállalnia az államnak az ösztönzések növelésével.

A kis elektromos berendezések gyártóinak kedvez a wellness termékek iránt megnövekedett kereslet. Az első félévben azonban csak szerény, 1,1 százalékos mértékben emelkedett a forgalom. Nagy kereslet mutatkozott a kávéfőző gépek iránt, amelyek 20 százalékos növekedést értek el. A legnagyobb mértékben, 173 százalékkal az szőrtelenítők forgalma emelkedett.

A személyi számítógépek forgalma 20 százalékkal nőtt és ezen belül folytatódott a laptopok térnyerése. 2005-ben összesen 1,05 millió személyi számítógép kelt el Ausztriában és az idén 1,1 millióra lehet számítani. A darabszám szerinti növekedés az árcsökkenés miatt alig érezteti majd hatását a bevétel növekedésén.

Erőteljes növekedés várható a digitális tévék forgalmában. A GfK piackutató adatai szerint tavaly 24 százalékkal 302 ezerre nőtt a forgalmuk és az idén 400-450 ezres forgalomra lehet számítani. A DVB-T digitális földi műsorszórás az idén október 26-án debütál Ausztriában, ami az ORF1, ORF2 és ATV csatornákat tetőantennával vagy analóg műholdvevővel fogó háztartásokat, az összes 40 százalékát érinti. A 3,3 millió osztrák háztartás átlagosan egyenként 500 euró értékben rendelkezik elektromos kisgépekkel. A berendezések átlagos életkora hét év.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!