SG.hu
Egyre többen vágynak okosotthonra Magyarországon
A magasabb pozícióban dolgozó potenciális vevők több mint fele befektetési célú ingatlan vásárlásakor elvárja, hogy okosotthona legyen.
Budapesten több mint 78 ezren tervezik, hogy öt éven belül új építésű lakást vásárolnak a Cordia Magyarország és az Ipsos Zrt. kutatása szerint. A vidéki nagyvárosokban 22 ezerre tehető azok száma, akik ugyanilyen típusú lakóingatlant vennének az elkövetkező években. Az új lakások potenciális vásárlóinak 80 százaléka saját részre, tizedük befektetési, 8 százalékuk pedig mindkét célra tervez beruházást. Bár az ideális ingatlan kiválasztásakor a saját használatra és a befektetési céllal vásárlást tervezők eltérő szempontokat tartanak fontosnak, a környék és az ingatlan jó megközelíthetősége mindkét csoportban a prioritáslista élére került.
A befektetni szándékozóknak természetesen a könnyű bérbeadhatóság és az adott környéken található üzletek száma a meghatározó. Négyötödük szerint az ideális befektetési célú ingatlan a belvárosban, frekventált helyen található, míg a saját használatra vásárlók között ugyanekkora arányban voksolnak a zöldövezeti lokációkra. A befektetési céllal lakást kereső, magasabb pozícióban dolgozó potenciális vevők 79 százaléka számára kiemelten fontos, hogy az ingatlanfejlesztő a bérbeadás kapcsán is nyújtson szolgáltatásokat. Kétharmaduknál erőteljes igény mutatkozik arra, hogy az ingatlanfejlesztő saját maga kezelje, üzemeltesse az épületet, illetve több mint felük elvárja, hogy a lakás okosotthon legyen.
„Az okosotthon-technológiával felszerelt lakások egyre vonzóbb alternatívát jelentenek a vásárlók számára. Az intelligens rendszereknek köszönhetően a környezeti szenzorokkal folyamatosan mérhető a lakáshőmérsékletet és a levegő páratartalma, de akár távolról lekapcsolhatjuk a vasalót vagy a világítást is, ha indulás előtt megfeledkeztünk róla” – mondta Földi Tibor, a Cordia Magyarország vezérigazgatója.
A kutatás adatai szerint a lakáskeresés folyamatában gyakorlatilag ugyanannyira alapvető, első lépésnek számít a leendő lakás környékének feltérképezése, mint az internetes keresés. A megkérdezettek 73 százaléka első lépésként az interneten kezd böngészni, amikor új építésű ingatlanok után érdeklődik. A felmérés eredményei alapján az ismerősök, barátok megkérdezése, ingatlanközvetítők felkeresése kevésbé jellemző, míg az újsághirdetések böngészése inkább vidéken gyakori.
Budapesten több mint 78 ezren tervezik, hogy öt éven belül új építésű lakást vásárolnak a Cordia Magyarország és az Ipsos Zrt. kutatása szerint. A vidéki nagyvárosokban 22 ezerre tehető azok száma, akik ugyanilyen típusú lakóingatlant vennének az elkövetkező években. Az új lakások potenciális vásárlóinak 80 százaléka saját részre, tizedük befektetési, 8 százalékuk pedig mindkét célra tervez beruházást. Bár az ideális ingatlan kiválasztásakor a saját használatra és a befektetési céllal vásárlást tervezők eltérő szempontokat tartanak fontosnak, a környék és az ingatlan jó megközelíthetősége mindkét csoportban a prioritáslista élére került.
A befektetni szándékozóknak természetesen a könnyű bérbeadhatóság és az adott környéken található üzletek száma a meghatározó. Négyötödük szerint az ideális befektetési célú ingatlan a belvárosban, frekventált helyen található, míg a saját használatra vásárlók között ugyanekkora arányban voksolnak a zöldövezeti lokációkra. A befektetési céllal lakást kereső, magasabb pozícióban dolgozó potenciális vevők 79 százaléka számára kiemelten fontos, hogy az ingatlanfejlesztő a bérbeadás kapcsán is nyújtson szolgáltatásokat. Kétharmaduknál erőteljes igény mutatkozik arra, hogy az ingatlanfejlesztő saját maga kezelje, üzemeltesse az épületet, illetve több mint felük elvárja, hogy a lakás okosotthon legyen.
„Az okosotthon-technológiával felszerelt lakások egyre vonzóbb alternatívát jelentenek a vásárlók számára. Az intelligens rendszereknek köszönhetően a környezeti szenzorokkal folyamatosan mérhető a lakáshőmérsékletet és a levegő páratartalma, de akár távolról lekapcsolhatjuk a vasalót vagy a világítást is, ha indulás előtt megfeledkeztünk róla” – mondta Földi Tibor, a Cordia Magyarország vezérigazgatója.
A kutatás adatai szerint a lakáskeresés folyamatában gyakorlatilag ugyanannyira alapvető, első lépésnek számít a leendő lakás környékének feltérképezése, mint az internetes keresés. A megkérdezettek 73 százaléka első lépésként az interneten kezd böngészni, amikor új építésű ingatlanok után érdeklődik. A felmérés eredményei alapján az ismerősök, barátok megkérdezése, ingatlanközvetítők felkeresése kevésbé jellemző, míg az újsághirdetések böngészése inkább vidéken gyakori.