MTI
Javul a japán szórakoztató elektronikai cégek helyzete
Kezd javulni a japán szórakoztató elektronikai gyártók pénzügyi helyzete, amit elsősorban az átszervezéseknek köszönhetnek.
Erre azért kényszerültek, mert egyre kíméletlenebb a többi ázsiai ország támasztotta verseny és jelentősen csökkennek az árak. A Sanyónak kisebb lett a vesztesége az április-június közötti első negyedben, a Sonynak pedig már sikerült nyereséget produkálnia.
A Sanyo adó utáni vesztesége 9,668 milliárd jen (83,3 millió dollár) volt az első negyedben az egy ével korábbi 26,21 milliárd jen hiányt követően. Az árbevétel 504 milliárd jenre (4,35 milliárd dollárra) csökkent 569 milliárdról. A csoport forgalmának közel felét kitevő szórakoztató elektronikai termékek értékesítése 13 százalékkal 237,2 milliárd jenre, (2,04 milliárd dollárra) esett. Az egyéb termékcsoportokban a digitális kamerák és mobiltelefonok iránti kereslet csökkenését ellensúlyozni tudta a mosógépek növekvő értékesítése. Mindamellett a társaság az év egészében már nyereséget vár, 20 milliárd jen adózott eredményre számít a tavaly márciussal végződött év 205,7 milliárd jenes veszteség után.
A Sony 32,29 milliárd jenes adózott eredményt jelentett az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről, egy évvel korábban 7,26 milliárdos vesztesége volt adó után. A fordulatot a síkképernyős tévék, a személyi számítógépek és a digitális kamerák gyorsan növekvő értékesítésének és a kedvező valutaárfolyamoknak tulajdonították. Az előző üzleti év utolsó negyedében a csoport még a veszteségét növelte, habár az egész évet sikerült többlettel zárni.
Erre azért kényszerültek, mert egyre kíméletlenebb a többi ázsiai ország támasztotta verseny és jelentősen csökkennek az árak. A Sanyónak kisebb lett a vesztesége az április-június közötti első negyedben, a Sonynak pedig már sikerült nyereséget produkálnia.
A Sanyo adó utáni vesztesége 9,668 milliárd jen (83,3 millió dollár) volt az első negyedben az egy ével korábbi 26,21 milliárd jen hiányt követően. Az árbevétel 504 milliárd jenre (4,35 milliárd dollárra) csökkent 569 milliárdról. A csoport forgalmának közel felét kitevő szórakoztató elektronikai termékek értékesítése 13 százalékkal 237,2 milliárd jenre, (2,04 milliárd dollárra) esett. Az egyéb termékcsoportokban a digitális kamerák és mobiltelefonok iránti kereslet csökkenését ellensúlyozni tudta a mosógépek növekvő értékesítése. Mindamellett a társaság az év egészében már nyereséget vár, 20 milliárd jen adózott eredményre számít a tavaly márciussal végződött év 205,7 milliárd jenes veszteség után.
A Sony 32,29 milliárd jenes adózott eredményt jelentett az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről, egy évvel korábban 7,26 milliárdos vesztesége volt adó után. A fordulatot a síkképernyős tévék, a személyi számítógépek és a digitális kamerák gyorsan növekvő értékesítésének és a kedvező valutaárfolyamoknak tulajdonították. Az előző üzleti év utolsó negyedében a csoport még a veszteségét növelte, habár az egész évet sikerült többlettel zárni.