MTI
Lassítanak a francia távközlési cégek
A francia Vivendi Universal távközlési és médiavállalat kissé lassított a második negyedévben.
Csütörtökön 4,844 milliárd eurós bevételt jelentett, 4,8 százalékkal többet a tavalyi második negyedévi 4,622 milliárdnál. Változatlan csoport-összetételre számolva 5,2 százalékos, változatlan csoport-összetételre és azonos valutaárfolyamokkal számolva 4,6 százalékos volt a többlet.
Az első negyedévben a Vivendi csoport bevétele, 4,766 milliárd euró, 5,7 százalékkal volt nagyobb a tavalyi első negyedévi 4,509 milliárdnál. Ezzel az első félévi, 9,61 milliárd eurós bevétel meghaladta az átlagosan 9,55 milliárdos elemzői várakozásokat.
A második negyedévben az Universal Music Group részleg - a világ legnagyobb zenekiadója - 2,2 százalékkal, azonos valutaárfolyamokkal számolva 0,7 százalékkal 1,077 milliárd euróra növelte a bevételét, azonban a forgalom csökkent az első negyedévi 1,125 milliárd euróhoz képest. Az első negyedben a bevétel még 8,4 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál. Ezen belül a digitális tartalomeladás 91 százalékkal 111 millió euróra nőtt a tavalyi második negyedhez képest, azonban az idei első negyedévhez képest nem változott.
A Vivendi Universal Games elektronikusjáték-részleg 29,6 százalékkal növelte bevételét a tavalyi második negyedhez képest, 162 millió euróra, és az idei első negyedhez képest is 21 százalékkal több volt a forgalma. A Canal Plus tévécsatorna bevétele 14,5 százalékkal 934 millió euróra gyarapodott, és az első negyedhez képest is nőtt, 4 százalékkal.
Az SFR Cegetel távközlési vállalat, a nagyságra második francia mobilszolgáltató bevétele 0,4 százalékkal csökkent a tavalyi második negyedhez képest, 2,166 milliárd euróra. Ezért a felügyelet elrendelte tarifacsökkentést kárhoztatták, anélkül 4,9 százalékos lett volna a növekedés. Az első negyedévi bevétel, 2,135 milliárd euró, még 3,4 százalékkal meghaladta az egy évvel azelőttit. Az árcsökkentés nélkül akkor is nagyobb, 7,2 százalékos lett volna a növekedés.
A Maroc Télécom továbbra is kiugróan teljesített, de lassult: a bevétele, 510 millió euró, 12,3 százalékkal volt több a tavalyi második negyedévinél. Az első negyedévben a 483 milliós bevétele még 14,2 százalékkal haladta meg az egy évvel azelőttit.
Csütörtökön 4,844 milliárd eurós bevételt jelentett, 4,8 százalékkal többet a tavalyi második negyedévi 4,622 milliárdnál. Változatlan csoport-összetételre számolva 5,2 százalékos, változatlan csoport-összetételre és azonos valutaárfolyamokkal számolva 4,6 százalékos volt a többlet.
Az első negyedévben a Vivendi csoport bevétele, 4,766 milliárd euró, 5,7 százalékkal volt nagyobb a tavalyi első negyedévi 4,509 milliárdnál. Ezzel az első félévi, 9,61 milliárd eurós bevétel meghaladta az átlagosan 9,55 milliárdos elemzői várakozásokat.
A második negyedévben az Universal Music Group részleg - a világ legnagyobb zenekiadója - 2,2 százalékkal, azonos valutaárfolyamokkal számolva 0,7 százalékkal 1,077 milliárd euróra növelte a bevételét, azonban a forgalom csökkent az első negyedévi 1,125 milliárd euróhoz képest. Az első negyedben a bevétel még 8,4 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál. Ezen belül a digitális tartalomeladás 91 százalékkal 111 millió euróra nőtt a tavalyi második negyedhez képest, azonban az idei első negyedévhez képest nem változott.
A Vivendi Universal Games elektronikusjáték-részleg 29,6 százalékkal növelte bevételét a tavalyi második negyedhez képest, 162 millió euróra, és az idei első negyedhez képest is 21 százalékkal több volt a forgalma. A Canal Plus tévécsatorna bevétele 14,5 százalékkal 934 millió euróra gyarapodott, és az első negyedhez képest is nőtt, 4 százalékkal.
Az SFR Cegetel távközlési vállalat, a nagyságra második francia mobilszolgáltató bevétele 0,4 százalékkal csökkent a tavalyi második negyedhez képest, 2,166 milliárd euróra. Ezért a felügyelet elrendelte tarifacsökkentést kárhoztatták, anélkül 4,9 százalékos lett volna a növekedés. Az első negyedévi bevétel, 2,135 milliárd euró, még 3,4 százalékkal meghaladta az egy évvel azelőttit. Az árcsökkentés nélkül akkor is nagyobb, 7,2 százalékos lett volna a növekedés.
A Maroc Télécom továbbra is kiugróan teljesített, de lassult: a bevétele, 510 millió euró, 12,3 százalékkal volt több a tavalyi második negyedévinél. Az első negyedévben a 483 milliós bevétele még 14,2 százalékkal haladta meg az egy évvel azelőttit.