MTI
Nem tud elég LCD tévét gyártani a Sony
A Sony termelő kapacitása nem elegendő az LCD televízió kereslet kielégítéséhez, ezért a konszern saját bevallása szerint új alkatrész beszállítókat keres.
A dél-koreai Samsung Electronics konszernnel folytatott közös vállalkozása keretében nem lesz képes az idei évre célul kitűzött hatmillió darabos LCD tévé értékesítést teljesíteni. Egyes LCD képernyős tévé gyártók hatalmas kereslet növekedést regisztrálhattak a futball világbajnokság áldásos hatásának köszönhetően. Az ágazat maga azonban szorult helyzetbe került, mivel egyes gyártók a szükségesnél lényegesen nagyobb mértékben növelték termelési kapacitásukat. Emiatt csökkentek az árak és szűkült a haszonkulcs.
Az LCD képernyő alkatrész ellátás biztosítása a legnagyobb kihívás a laptévé gyártók számára a piaci részesedésért folytatott küzdelemben. A japán Sharp is az alkatrész hiány miatt veszítette el vezető pozícióját az LCD tévék piacán 2005 negyedik negyedévében. Piaci szakértők az idén a laptévé eladások duplájára, világszerte 42 millió darabra való emelkedését jelzik előre.
A Sony viszonylag későn lépett be az LCD tévé piacra és lényegesen alacsonyabb termelékenységgel termelt mint a Sharp vagy a Matsushita, amelyek az alkatrészek nagy részét is maguk állítják elő.
A dél-koreai Samsung Electronics konszernnel folytatott közös vállalkozása keretében nem lesz képes az idei évre célul kitűzött hatmillió darabos LCD tévé értékesítést teljesíteni. Egyes LCD képernyős tévé gyártók hatalmas kereslet növekedést regisztrálhattak a futball világbajnokság áldásos hatásának köszönhetően. Az ágazat maga azonban szorult helyzetbe került, mivel egyes gyártók a szükségesnél lényegesen nagyobb mértékben növelték termelési kapacitásukat. Emiatt csökkentek az árak és szűkült a haszonkulcs.
Az LCD képernyő alkatrész ellátás biztosítása a legnagyobb kihívás a laptévé gyártók számára a piaci részesedésért folytatott küzdelemben. A japán Sharp is az alkatrész hiány miatt veszítette el vezető pozícióját az LCD tévék piacán 2005 negyedik negyedévében. Piaci szakértők az idén a laptévé eladások duplájára, világszerte 42 millió darabra való emelkedését jelzik előre.
A Sony viszonylag későn lépett be az LCD tévé piacra és lényegesen alacsonyabb termelékenységgel termelt mint a Sharp vagy a Matsushita, amelyek az alkatrészek nagy részét is maguk állítják elő.