ITTK Infinit
Milyen az ideális mobil?
Az ideális készülék kicsi, sokat tud és divatos - legalábbis a britek és
az amerikaiak számára.
A felhasználók online beszélgetéseit szövegelemzéssel vizsgáló Wavemetrix márciusi fogyasztói vizsgálatában annak járt utána, hogy a brit és amerikai mobilkészülék-használók számára mi a legfontosabb a telefonokat és a szolgáltatásokat illetően. A fogyasztói attitűdöket három skála mentén helyezték el. Az első a pozitív illetve negatív érzelmi viszonyulás az adott szolgáltatás vagy funkció árérték-arányához viszonyítva, a második az volt, hogy mennyit beszélnek egy adott témáról, a harmadik pedig, hogy ezek mekkora hatással vannak a fogyasztói szokásokra.
Az első dimenzióban az üzenetküldés és a hangszolgáltatások átalánydíjas megoldásait tartották legértékesebbnek a fogyasztók. Meglepő módon a készülékekre adott árkedvezményeket tartották a legkevésbé értékes ajánlatnak a felhasználók. A leggyakrabban emlegetett téma a mobilkommunikációval kapcsolatban a készülékek stílusa volt, amit a fényképező funkció követett. Legkevesebb szó a képernyőről és a készülékek árának támogatásáról esett.
A harmadik dimenzióban, vagyis, hogy a vásárlók döntéseire milyen hatással vannak az egyes jellemzők, szintén a beszélgetések díja, az előfizetés díja, valamint az üzenetküldés végzett az élen. A legkisebb hatást a tartalom és az adatkommunikáció ért el. A kutatás további érdekes megállapítása, hogy a fogyasztók kedvelik a mobilkészülékek új funkcióit, de az ezzel együtt járó méretnövekedésnek már nem örülnek.
Egy mobilszolgáltató ideális kínálatát tehát úgy lehetne jellemezni, hogy divatos, kis méretű és magában sok funkciót egyesítő készüléket kínál egy olyan előfizetési csomag oldalán, amiben fix összegért korlátlan számú üzenet küldhető, és a beszélgetések is átalánydíjasok.
A felhasználók online beszélgetéseit szövegelemzéssel vizsgáló Wavemetrix márciusi fogyasztói vizsgálatában annak járt utána, hogy a brit és amerikai mobilkészülék-használók számára mi a legfontosabb a telefonokat és a szolgáltatásokat illetően. A fogyasztói attitűdöket három skála mentén helyezték el. Az első a pozitív illetve negatív érzelmi viszonyulás az adott szolgáltatás vagy funkció árérték-arányához viszonyítva, a második az volt, hogy mennyit beszélnek egy adott témáról, a harmadik pedig, hogy ezek mekkora hatással vannak a fogyasztói szokásokra.
Az első dimenzióban az üzenetküldés és a hangszolgáltatások átalánydíjas megoldásait tartották legértékesebbnek a fogyasztók. Meglepő módon a készülékekre adott árkedvezményeket tartották a legkevésbé értékes ajánlatnak a felhasználók. A leggyakrabban emlegetett téma a mobilkommunikációval kapcsolatban a készülékek stílusa volt, amit a fényképező funkció követett. Legkevesebb szó a képernyőről és a készülékek árának támogatásáról esett.
A harmadik dimenzióban, vagyis, hogy a vásárlók döntéseire milyen hatással vannak az egyes jellemzők, szintén a beszélgetések díja, az előfizetés díja, valamint az üzenetküldés végzett az élen. A legkisebb hatást a tartalom és az adatkommunikáció ért el. A kutatás további érdekes megállapítása, hogy a fogyasztók kedvelik a mobilkészülékek új funkcióit, de az ezzel együtt járó méretnövekedésnek már nem örülnek.
Egy mobilszolgáltató ideális kínálatát tehát úgy lehetne jellemezni, hogy divatos, kis méretű és magában sok funkciót egyesítő készüléket kínál egy olyan előfizetési csomag oldalán, amiben fix összegért korlátlan számú üzenet küldhető, és a beszélgetések is átalánydíjasok.