SG.hu

Internetes vásárlás két klikkel

Korszakalkotó magyar találmány internetes bannerekben történő közvetlen termékeladásra.

Az internet hőskorában mindenhol a Cost-Per-Thousand (CPT) dominált. Azután a Google megmutatta, hogy a Pay-Per-Click (PPC) is életképes modell lehet az internetes hirdetések árazására. Idővel azt is felismerték, hogy a Pay-Per-Sale (PPS) még ezeknél is előnyösebb megoldás lehetne. Ami azonban eddig hiányzott az egy működőképes forma a PPS hirdetésekre.

A Viala Kft. által feltalált banner shopping technológiai eljárás alapgondolata, hogy a portálok látogatóit nem szükséges internetes áruházakba csalogatni ahhoz, hogy eladások valósuljanak meg. Lehetőség van ugyanis az áruházak kínálatát flash bannerekbe tömöríteni, és az internetezőket már a portálokon rábírni, hogy közvetlenül a flash bannerekben megrendeléseket adjanak fel.

Egy gyakorlati példával kifejtve mindez azt jelenti, hogy valaki olvas egy könyvajánló cikket egy nagyobb portálon. A cikk mellett közvetlenül ott villog egy animált flash hirdetés, amely arra bíztatja az olvasót, hogy rendelje meg ezt a könyvet közvetlenül ezen a lapon, magában a bannerben. A találmány legfontosabb újdonsága, hogy a látogatónak nem kell elhagynia ahhoz a portált, hogy a könyvet megrendelje, nem kell megismerkednie egy idegen webes áruház teljes működésével, csak kettőt klikkel a bannerben és a megrendelés máris megtörtént.

A Viala Kft. technológiai világszabadalma elsősorban az internetes hirdetések között széleskörben használt Macromedia Flash technológiára alapul. Ugyanakkor a sávszélességi problémák kezelése kritikus része az ilyen újfajta hirdetéseknek. A cég találmánya az adatbázis-műveletek terhelését nagy teherbírású hirdetési szerverekre továbbítja, ahová a kereskedők előzetesen XML formátumban leképezik az árukínálatukat. A cég a technológiát elsősorban saját hirdetéseik hatékonyabbá tételére találta ki, ám hamar felismerték, hogy ez a megoldás a hozzájuk hasonló elektronikus kereskedők számára is jól használható megoldást jelent.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kow83 #3
    Francba. Cikkben nem jól volt körbeírva a dolog. Most néztem egy demot.
    Módosítom az álláspontom, elég merész és laza ötlet.

    Működhet. =)
  • kow83 #2
    Ha érdekel egy termék, akkor nem érdekel mennyit kattintok, csak az, hogy biztonságosan megvehessem és mondjuk még szétnézzek az eladó honlapján. Itt már borult az ötlet. Feltéve, hogy a többség így gondolkodik, mint én.

    Mellesleg a bevételmegosztástól jobb programot nem tudok.

    Azért hajrá srácok...
  • Seaweed #1
    "..és az internetezőket már a portálokon rábírni, hogy közvetlenül a flash bannerekben megrendeléseket adjanak fel."

    Hehh..Adblock meg Noscript mellett hogy fognak ezek rabirni akarmire is?!

    Mellesleg nagy baromsag az egesz! Igyse bizik a netezo emberek nagy szazaleka a netes vasarlasban! Ezzel meg ratesznek egy lapattal szvsz!