Napi Online
Minőséget erősítene a Vodafone
Tavaly ismét nőtt a Vodafone részesedése a hazai mobiltávközlési piacon, a vállalkozás immár stabilan átlépi az egyötödös szintet, amelynek további bővülésére számít az idei évben. A lehetőségekről beszélgettünk Vitai Attilával, a Vodafone Magyarország Rt. vezérigazgatójával.
A Nemzeti Hírközlési Hatóság közleménye szerint tavaly 593 ezerrel, 9,32 millióra nőtt a három mobilszolgáltató ügyfeleinek száma. Decemberre, a 100 főre jutó előfizetések száma az egy évvel korábbi 86,4-ről 92,4-re emelkedett. A Vodafone piaci részesedése egy év alatt (2004. dec. - 2005. dec) 19,89 százalékról 21,78 százalékra nőtt, míg a T-Mobile-é 46,20%-ről 45 százalékra csökkent. Apadt a Pannon GSM részesedése is, 33,91 százalékról 33,22 százalékra.
A Vodafone imázsa szerint "társa az üzletembereknek". Mit jelent ez közelebbről?
- Az üzletembereknek azt kell érezniük, hogy tudunk olyan szolgáltatást nyújtani számukra, amellyel például külföldi útjaik alatt el tudják érni az itthoni számítógépükön összegyűlő üzeneteiket. Ennek megfelelően például BlackBerry szolgáltatásunkkal el tudják olvasni az összes e-mailjüket, ehhez nincs szükség külön bejelentkezési procedúrára, csak a zsebben hordható BlackBerry készülékükre, amelyekre automatikusan eljutnak az elektronikus levelek. A céges szolgáltatások persze emellett sok minden mást is tartalmaznak, például a vállalatvezetők az Interneten keresztül bele tudnak nézni a vállalkozásuk számlaforgalmába. Mindennek az alapja, hogy a segítségünkkel összeköthetőek a mobilhálózatok és a házi telefonrendszerek, illetve informatikai hálózatok.
Mennyire veszik igénybe a cégek a BlackBerry szolgáltatást?
- A BlackBerry elsősorban a nagyvállalatokra fókuszál. Azonban a nekik nyújtott szolgáltatással megszerzett tapasztalatok alapján, most azon dolgozunk, hogy a kisebb cégek számára is elérhető legyen ez a termék. Úgy látjuk van rá igény, de még idő kell az elterjedéséhez.
Hogyan festenek ezek a technikai feltételek?
- A nagyvállalatoknak előfizetőnként nettó 6000,- Ft-ba kerül a szolgáltatás, a készülék pedig nettó 40.000,- Ft körül van. A szolgáltatás tehát nem olcsó, de a Vodafone így is csak minimális hasznot ér el rajta. Fékezi az ilyen típusú újdonságok terjedését - és ezzel az árak mérséklődését -, hogy Magyarországon az Internet penetráció gyorsan emelkedett az utóbbi években, de a mobil e-mail megoldások még mindig újdonságnak számítanak. Ugyanakkor lassan megteremtődik az igény az ilyen termékekre, jelenleg elsősorban nagyvállalatok közép- és felsővezetői rétegéből szélesedik lefelé a felhasználók köre.
Mennyire népszerűek a Vodafone termékei és szolgáltatásai az üzletemberek körében?
- Arra törekszünk, hogy sokrétű üzleti ügyfeleink mindenfajta igényét kielégítsük. A legtöbb ügyfél először nem lát semmilyen különbséget a három szolgáltató között, mi szeretnénk bebizonyítani, hogy szolgáltatásaink többet ígérnek számukra. A kiszolgálásukat segíti, hogy a múlt évben bevezettünk egy új, komplex számlázási rendszert, ami megkönnyíti a munkánkat, hiszen már kétmillió ügyfelünk van. Fontos megjegyezni, hogy semmi alapja nincs az olyan előítéleteknek, amelyek a Vodafone későbbi hazai indulásához kapcsolódnak például lefedettséget illetően. A lefedettségünk megegyezik a versenytársainkéval - a kis falvakban egyik cég rendszere sem érhető el tökéletesen.
Mit emelne ki idei elképzeléseik közül?
- Eddig arra törekedtünk, hogy elérjük a 22 százalékos piaci részesedést, ám ez már majdnem megvan. Emellett, cél az ügyfelek elégedettségének további növelése és a hatékonyság növelése is. Harmadik generációs szolgáltatásainkat illetően, kiemelkedő minőségűnek kell lennie, hiszen a lehető legmagasabb színvonal nyújtása a célunk.
A Nemzeti Hírközlési Hatóság közleménye szerint tavaly 593 ezerrel, 9,32 millióra nőtt a három mobilszolgáltató ügyfeleinek száma. Decemberre, a 100 főre jutó előfizetések száma az egy évvel korábbi 86,4-ről 92,4-re emelkedett. A Vodafone piaci részesedése egy év alatt (2004. dec. - 2005. dec) 19,89 százalékról 21,78 százalékra nőtt, míg a T-Mobile-é 46,20%-ről 45 százalékra csökkent. Apadt a Pannon GSM részesedése is, 33,91 százalékról 33,22 százalékra.
A Vodafone imázsa szerint "társa az üzletembereknek". Mit jelent ez közelebbről?
- Az üzletembereknek azt kell érezniük, hogy tudunk olyan szolgáltatást nyújtani számukra, amellyel például külföldi útjaik alatt el tudják érni az itthoni számítógépükön összegyűlő üzeneteiket. Ennek megfelelően például BlackBerry szolgáltatásunkkal el tudják olvasni az összes e-mailjüket, ehhez nincs szükség külön bejelentkezési procedúrára, csak a zsebben hordható BlackBerry készülékükre, amelyekre automatikusan eljutnak az elektronikus levelek. A céges szolgáltatások persze emellett sok minden mást is tartalmaznak, például a vállalatvezetők az Interneten keresztül bele tudnak nézni a vállalkozásuk számlaforgalmába. Mindennek az alapja, hogy a segítségünkkel összeköthetőek a mobilhálózatok és a házi telefonrendszerek, illetve informatikai hálózatok.
Mennyire veszik igénybe a cégek a BlackBerry szolgáltatást?
- A BlackBerry elsősorban a nagyvállalatokra fókuszál. Azonban a nekik nyújtott szolgáltatással megszerzett tapasztalatok alapján, most azon dolgozunk, hogy a kisebb cégek számára is elérhető legyen ez a termék. Úgy látjuk van rá igény, de még idő kell az elterjedéséhez.
Hogyan festenek ezek a technikai feltételek?
- A nagyvállalatoknak előfizetőnként nettó 6000,- Ft-ba kerül a szolgáltatás, a készülék pedig nettó 40.000,- Ft körül van. A szolgáltatás tehát nem olcsó, de a Vodafone így is csak minimális hasznot ér el rajta. Fékezi az ilyen típusú újdonságok terjedését - és ezzel az árak mérséklődését -, hogy Magyarországon az Internet penetráció gyorsan emelkedett az utóbbi években, de a mobil e-mail megoldások még mindig újdonságnak számítanak. Ugyanakkor lassan megteremtődik az igény az ilyen termékekre, jelenleg elsősorban nagyvállalatok közép- és felsővezetői rétegéből szélesedik lefelé a felhasználók köre.
Mennyire népszerűek a Vodafone termékei és szolgáltatásai az üzletemberek körében?
- Arra törekszünk, hogy sokrétű üzleti ügyfeleink mindenfajta igényét kielégítsük. A legtöbb ügyfél először nem lát semmilyen különbséget a három szolgáltató között, mi szeretnénk bebizonyítani, hogy szolgáltatásaink többet ígérnek számukra. A kiszolgálásukat segíti, hogy a múlt évben bevezettünk egy új, komplex számlázási rendszert, ami megkönnyíti a munkánkat, hiszen már kétmillió ügyfelünk van. Fontos megjegyezni, hogy semmi alapja nincs az olyan előítéleteknek, amelyek a Vodafone későbbi hazai indulásához kapcsolódnak például lefedettséget illetően. A lefedettségünk megegyezik a versenytársainkéval - a kis falvakban egyik cég rendszere sem érhető el tökéletesen.
Mit emelne ki idei elképzeléseik közül?
- Eddig arra törekedtünk, hogy elérjük a 22 százalékos piaci részesedést, ám ez már majdnem megvan. Emellett, cél az ügyfelek elégedettségének további növelése és a hatékonyság növelése is. Harmadik generációs szolgáltatásainkat illetően, kiemelkedő minőségűnek kell lennie, hiszen a lehető legmagasabb színvonal nyújtása a célunk.