Napi Online

Minőséget erősítene a Vodafone

Tavaly ismét nőtt a Vodafone részesedése a hazai mobiltávközlési piacon, a vállalkozás immár stabilan átlépi az egyötödös szintet, amelynek további bővülésére számít az idei évben. A lehetőségekről beszélgettünk Vitai Attilával, a Vodafone Magyarország Rt. vezérigazgatójával.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság közleménye szerint tavaly 593 ezerrel, 9,32 millióra nőtt a három mobilszolgáltató ügyfeleinek száma. Decemberre, a 100 főre jutó előfizetések száma az egy évvel korábbi 86,4-ről 92,4-re emelkedett. A Vodafone piaci részesedése egy év alatt (2004. dec. - 2005. dec) 19,89 százalékról 21,78 százalékra nőtt, míg a T-Mobile-é 46,20%-ről 45 százalékra csökkent. Apadt a Pannon GSM részesedése is, 33,91 százalékról 33,22 százalékra.

A Vodafone imázsa szerint "társa az üzletembereknek". Mit jelent ez közelebbről?
- Az üzletembereknek azt kell érezniük, hogy tudunk olyan szolgáltatást nyújtani számukra, amellyel például külföldi útjaik alatt el tudják érni az itthoni számítógépükön összegyűlő üzeneteiket. Ennek megfelelően például BlackBerry szolgáltatásunkkal el tudják olvasni az összes e-mailjüket, ehhez nincs szükség külön bejelentkezési procedúrára, csak a zsebben hordható BlackBerry készülékükre, amelyekre automatikusan eljutnak az elektronikus levelek. A céges szolgáltatások persze emellett sok minden mást is tartalmaznak, például a vállalatvezetők az Interneten keresztül bele tudnak nézni a vállalkozásuk számlaforgalmába. Mindennek az alapja, hogy a segítségünkkel összeköthetőek a mobilhálózatok és a házi telefonrendszerek, illetve informatikai hálózatok.

Mennyire veszik igénybe a cégek a BlackBerry szolgáltatást?
- A BlackBerry elsősorban a nagyvállalatokra fókuszál. Azonban a nekik nyújtott szolgáltatással megszerzett tapasztalatok alapján, most azon dolgozunk, hogy a kisebb cégek számára is elérhető legyen ez a termék. Úgy látjuk van rá igény, de még idő kell az elterjedéséhez.

Hogyan festenek ezek a technikai feltételek?
- A nagyvállalatoknak előfizetőnként nettó 6000,- Ft-ba kerül a szolgáltatás, a készülék pedig nettó 40.000,- Ft körül van. A szolgáltatás tehát nem olcsó, de a Vodafone így is csak minimális hasznot ér el rajta. Fékezi az ilyen típusú újdonságok terjedését - és ezzel az árak mérséklődését -, hogy Magyarországon az Internet penetráció gyorsan emelkedett az utóbbi években, de a mobil e-mail megoldások még mindig újdonságnak számítanak. Ugyanakkor lassan megteremtődik az igény az ilyen termékekre, jelenleg elsősorban nagyvállalatok közép- és felsővezetői rétegéből szélesedik lefelé a felhasználók köre.

Mennyire népszerűek a Vodafone termékei és szolgáltatásai az üzletemberek körében?
- Arra törekszünk, hogy sokrétű üzleti ügyfeleink mindenfajta igényét kielégítsük. A legtöbb ügyfél először nem lát semmilyen különbséget a három szolgáltató között, mi szeretnénk bebizonyítani, hogy szolgáltatásaink többet ígérnek számukra. A kiszolgálásukat segíti, hogy a múlt évben bevezettünk egy új, komplex számlázási rendszert, ami megkönnyíti a munkánkat, hiszen már kétmillió ügyfelünk van. Fontos megjegyezni, hogy semmi alapja nincs az olyan előítéleteknek, amelyek a Vodafone későbbi hazai indulásához kapcsolódnak például lefedettséget illetően. A lefedettségünk megegyezik a versenytársainkéval - a kis falvakban egyik cég rendszere sem érhető el tökéletesen.

Mit emelne ki idei elképzeléseik közül?
- Eddig arra törekedtünk, hogy elérjük a 22 százalékos piaci részesedést, ám ez már majdnem megvan. Emellett, cél az ügyfelek elégedettségének további növelése és a hatékonyság növelése is. Harmadik generációs szolgáltatásainkat illetően, kiemelkedő minőségűnek kell lennie, hiszen a lehető legmagasabb színvonal nyújtása a célunk.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • SANYO24 #12
    Most,hogy elmondta mindenki a véleményét a három szolgáltatorol énis elmondom.rövid leszek.
    Vodafon a legundoritobb szolgátató ami csak létezik a buta gyermeteg reklámjaival.A vodafon tarifái meg kész átverés de majd tiis rájöttök egyszer,hogy miért.
  • VaZso #11
    Ahol én lakom, a Vodafone-é a legjobb térerő, és a T-é a legrosszabb. (Szaladgálni kell a lakásban.)

    Amúgy minőség - Szilveszteri SMS-ek. Küldtem néhány embernek (különböző szolgáltató), amik időben megérkeztek (és válaszoltak is).
    Egyik haveromnak (ő T-s, én Voda) kb. egy héttel később érkezett meg (amikor épp' nálam volt), feladási dátumnak pedig az aktális időpont szerepelt. Aztán jött még neki 3-4 ugyanilyen jellegű üzenet.
    Szóval T is tud alkotni...
  • sokoo #10
    Szerintem jobb a térerő, mint a T-nél. Vidéken legalábbis biztosan. Rendszeresen szívnak a T-sek ott, ahol én még vígan telefonálok, sőt GPRS netezek a vodával. Az ügyfél"szolgálat" csapnivaló, én itt látok nagy fejlesztési lehetőséget.
  • janyikzs #9
    Nem mondom, hogy nincs igazad, csak azt mondom, hogy velem és ismerőseimmel még nem fordult ez elő.
  • janyikzs #8
    "soha nem fogsz annyi penzt sporolni 1ik telefonszolgaltaton sem, mint amennyi idot eltoltesz azzal hogy felterkepezd hol olcsobb.
    bar kitudja, mindenki maskeppen tolti el a szabadidejet."

    Na látod itt a probléma a legtöbb emberrel. Ha már egyszer van internet az ember közelében, akkor nem is kerül sok időbe. Azt a 3 szolgáltatót gyorsan átfutni nem sok idő. A városunkban lévő számtech. boltokat is előbb megnézem a neten, majd ezután megyek vásárolni.

    Ha már van net valakinek, akkor miért nem használja!!!
  • Mipi #7
    A Voda a minőségét javíthatna. Pl a Térerőjükön. Meg a fáziskéséseken. Megcsörgetek egy embert leteszem utána. És neki 1 perc múlva kezd el csörögni mire én már 1 operce letettem. A T-Mobile-nak elég jó a szolgáktatásuk meg a minőségük.
  • randomly #6
    Szia!

    Én mondjuk kényszerből vagyok vodás.
    A cégvezető is az olcsó bekerülésre hajt.
    És ha jól tudom szinte minden számlájuk meg van reklamálva.
    Volt hogy nekem is kijött 250 db sms.
    Én 1993 májusa óta (Westel900 23### előfizetője) nem küldtem annyi. Sőt szerintem 100-at se.
    Na mindegy van erre ember a cégnél aki vívjon velük.
    Igaz már 3* korlátozva is lettünk ... de azért mert össze vissza beszélnek.

    rand
  • vincuska #5
    en meg azt latom hogy akcio van itt is meg ott is. van keszulek ami akkor olcsobb ha 20-as leszel, van ami akkor ha 30-as es a tobbi...

    soha nem fogsz annyi penzt sporolni 1ik telefonszolgaltaton sem, mint amennyi idot eltoltesz azzal hogy felterkepezd hol olcsobb.
    bar kitudja, mindenki maskeppen tolti el a szabadidejet.
  • janyikzs #4
    Nem drágább mint máshol, a T-izékénél többe kerül még az is, ha hálózaton belül beszélek. A vodánál mindegy kit hívok, ugyanannyiba kerül.

    Mivel én nem beszélek túl sokat (bár az aranykártya meg volt), fontos számomra a telefonoknak az ára. Pár telefont megkaphatok a Vodánál 70-90 forintért, ám ugyanez a másik két szolgáltatónál 25 ezer felett van. A pár forintos percdíj-különbségekből (már amennyit én beszélek) nem spórolok meg 25 ezret 2 év alatt.

    "drágán fogadod a hívásokat."

    Én nem fogadom drágán, csak annak kerül többe, aki rossz díjcsomagban van és nem a megfelelő szolgáltatónál.
  • htmm #3
    "Minőséget erősítene a Vodafone"
    Rajuk is fer. Pl: http://htmmblog.enba.hu/link/?id=76