SG.hu
Számítógépes metróirányítás New York-ban
A New York-i metró 101 éves történetében először indultak útnak számítógép-vezérelt járatok a személyforgalomban.
A brooklyni L vonalon bevezették a Siemens CBTC (Computer Based Train Control) vonatbefolyásoló rendszerét. Az új technika több szerelvény működtetését teszi lehetővé: csúcsforgalomban az eddig 28 helyett 33 szerelvény haladhat majd át egy adott szakaszon. Az automatikusan vezérelt sebesség és megállás növeli a biztonságot.
A CBTC rádióösszeköttetéssel működik, és nincs szüksége vágányba épített vezetékhurkokra. A rendszer telepítése alatt a vonatok folyamatosan működnek. A Siemens Közlekedéstechnika ágazata szállította a szerelvényekbe kerülő technikát, a vonal menti szenzor-vezérlésű sebességmérést, a rádió- és az üvegszálas hálózatot, a központi komputert és az RCC vezérlőközpont berendezéseit, ahová minden információ befut a szolgálattévők számára.
Az első fázisban a vezérélés még félautomatikus, azaz a vonatvezető indít és fékez, a betartandó sebességet egy képernyőn kapja meg (vágány menti jelzőkre nincs szükség). Ha túllépi azt, a vonat automatikusan fékez. Tavasztól, a második fázisban a vezetőnek már csak az ajtók nyitásával-zárásával kell törődnie, és az indítógombot megnyomnia. A rendszert egyre több szerelvényre installálják és egyre hosszabb vonalszakaszra terjesztik ki.
A brooklyni L vonalon bevezették a Siemens CBTC (Computer Based Train Control) vonatbefolyásoló rendszerét. Az új technika több szerelvény működtetését teszi lehetővé: csúcsforgalomban az eddig 28 helyett 33 szerelvény haladhat majd át egy adott szakaszon. Az automatikusan vezérelt sebesség és megállás növeli a biztonságot.
A CBTC rádióösszeköttetéssel működik, és nincs szüksége vágányba épített vezetékhurkokra. A rendszer telepítése alatt a vonatok folyamatosan működnek. A Siemens Közlekedéstechnika ágazata szállította a szerelvényekbe kerülő technikát, a vonal menti szenzor-vezérlésű sebességmérést, a rádió- és az üvegszálas hálózatot, a központi komputert és az RCC vezérlőközpont berendezéseit, ahová minden információ befut a szolgálattévők számára.
Az első fázisban a vezérélés még félautomatikus, azaz a vonatvezető indít és fékez, a betartandó sebességet egy képernyőn kapja meg (vágány menti jelzőkre nincs szükség). Ha túllépi azt, a vonat automatikusan fékez. Tavasztól, a második fázisban a vezetőnek már csak az ajtók nyitásával-zárásával kell törődnie, és az indítógombot megnyomnia. A rendszert egyre több szerelvényre installálják és egyre hosszabb vonalszakaszra terjesztik ki.