MTI
Internetes vásárlási rekord Nagy-Britanniában
Az interneten vásárlásokkal kapcsolatos fogyasztói kiadások tavaly közel 30 százalékkal nőttek Nagy-Britanniában, ami egyben az ilyen kereskedés forgalmi rekordját is hozta az országban.
Elemzői vélemények szerint az ilyen vásárlások értéke a múlt évben 8,2 milliárd angol font, azaz több mint 12 milliárd euró lehetett. Ez azért jelentős összeg, mert a brit nagyáruházak tavalyi forgalma a Verdict kutatóintézet szerint 9,4 milliárd font volt. A teljes brit kiskereskedelmi forgalom tavalyi 1,5 százalékos növekedése - ami 3,9 milliárd font pluszt hozott a szektornak - felerészt az online vásárlásoknak köszönhető.
A kutatóintézet szerint minden negyedik brit fogyasztó már online (is) vásárol, a leggyorsabban az 55 évnél idősebbeknél növekszik az ilyen vásárlások részaránya, de a legtöbbet a 35-44 éves korcsoport költ a neten. A nők a férfiaknál valamivel nagyobb értékben vásárolnak online Nagy-Britanniában.
Elemzői vélemények szerint az ilyen vásárlások értéke a múlt évben 8,2 milliárd angol font, azaz több mint 12 milliárd euró lehetett. Ez azért jelentős összeg, mert a brit nagyáruházak tavalyi forgalma a Verdict kutatóintézet szerint 9,4 milliárd font volt. A teljes brit kiskereskedelmi forgalom tavalyi 1,5 százalékos növekedése - ami 3,9 milliárd font pluszt hozott a szektornak - felerészt az online vásárlásoknak köszönhető.
A kutatóintézet szerint minden negyedik brit fogyasztó már online (is) vásárol, a leggyorsabban az 55 évnél idősebbeknél növekszik az ilyen vásárlások részaránya, de a legtöbbet a 35-44 éves korcsoport költ a neten. A nők a férfiaknál valamivel nagyobb értékben vásárolnak online Nagy-Britanniában.