SG.hu
Terjed a netes bankolás
A GKI Gazdaságkutató Rt. negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, az elektronikus gazdaság fejlődését, a pénzügyi szektor internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit.
2005. harmadik negyedévében a pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe - mely a bankok és a biztosítótársaságok internettel kapcsolatos várakozásait tükrözi - tovább csökkent és a 19,8-as értéket vette fel. Az előző negyedévvel szembeni növekedés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható optimistább véleményének tudható be, míg a bankok általában ebben a negyedévben is derűlátóan nyilatkoznak. Mindez valószínűleg annak tudható be, hogy november folyamán élénkült az online biztosítási piac (kötelező biztosítások piaca), s ezen a területen - részben a jelentős árengedmények, részben a standard termékek miatt - igen sikeresek az online tranzakciók.
Internetbanki lakossági ügyfelek száma
2005. szeptember 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 664 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 10%-kal több mint 3 hónappal, és 52%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. 2006 első félévének végére várhatóan 827 ezerre nő a lakossági ügyfelek száma. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 103 ezer volt, ami 7%-os, illetve 58%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. Becslésük szerint 2006 júniusának végére 117 ezret meghaladó számú vállalat bankol majd interneten keresztül is.
A neten át leadott lakossági megbízások arányának várható változása a bankok szerint
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is a netes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a tranzakciók ellenőrzése, illetve a számlainformációk lekérdezése került. A korábbi negyedévektől eltérően a többi online banki szolgáltatás (befektetési termékek, csoportos beszedési megbízás) tekintetében is növekedésre számítanak a válaszoló hitelintézetek.
A felmérés 2005 decemberében történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívekkel megkérdezve a hitelintézeteket a 2005 harmadik negyedéves adatokról és a várakozásokról. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 64%-a a képviseltette magát a felmérésben.
2005. harmadik negyedévében a pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe - mely a bankok és a biztosítótársaságok internettel kapcsolatos várakozásait tükrözi - tovább csökkent és a 19,8-as értéket vette fel. Az előző negyedévvel szembeni növekedés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható optimistább véleményének tudható be, míg a bankok általában ebben a negyedévben is derűlátóan nyilatkoznak. Mindez valószínűleg annak tudható be, hogy november folyamán élénkült az online biztosítási piac (kötelező biztosítások piaca), s ezen a területen - részben a jelentős árengedmények, részben a standard termékek miatt - igen sikeresek az online tranzakciók.
Internetbanki lakossági ügyfelek száma
2005. szeptember 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 664 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 10%-kal több mint 3 hónappal, és 52%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. 2006 első félévének végére várhatóan 827 ezerre nő a lakossági ügyfelek száma. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 103 ezer volt, ami 7%-os, illetve 58%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. Becslésük szerint 2006 júniusának végére 117 ezret meghaladó számú vállalat bankol majd interneten keresztül is.
A neten át leadott lakossági megbízások arányának várható változása a bankok szerint
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is a netes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a tranzakciók ellenőrzése, illetve a számlainformációk lekérdezése került. A korábbi negyedévektől eltérően a többi online banki szolgáltatás (befektetési termékek, csoportos beszedési megbízás) tekintetében is növekedésre számítanak a válaszoló hitelintézetek.
A felmérés 2005 decemberében történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívekkel megkérdezve a hitelintézeteket a 2005 harmadik negyedéves adatokról és a várakozásokról. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 64%-a a képviseltette magát a felmérésben.