Berta Sándor
Egyre több idős ember internetezik
Nem csak a húsz éveseké a világ - szól a dal és ez a megállapítás egyre inkább igaznak bizonyul a világháló esetében is. Ma már a nyugdíjasok is kezdik felfedezni maguknak a web világát.
A világháló felhasználása növekszik, ezt nem csak a weboldalak, de a felhasználók számának emelkedése is alátámasztja. Érdekes azonban, hogy az internet iránt érdeklődő újoncok többsége ötvenöt éves, vagy annál is idősebb. Ez derül ki a Burst! Media piackutató cég legutóbbi felméréséből. A felmérésből kiderül, hogy az idős személyek életében lassan, de fokozatosan az online sajtóorgánumok veszik át a hagyományos médiák (televíziók, rádiók, újságok, magazinok) helyét. Az internetet félve szemlélő vagy tőle irtózó idős emberek képe tehát lassan a múlté.
"A nyugdíjasok közül kerül ki a világhálót felfedező új felhasználók többsége" - nyilatkozta Chuck Moran, a Burst! Media munkatársa. Idén csak az Egyesült Államokban - az elmúlt évhez képest - ötödével nőtt az idősen az interneten szörfölők és elektronikusan levelezők száma. Az 55 évnél idősebbek 44 százaléka ismerte el, hogy amióta rendszeresen fent van a világhálón, az eddiginél jóval kevésbé érdeklődik a hagyományos sajtóorgánumok iránt. Az elmúlt időszakban egyharmadával csökkent az időskorú magazinolvasók tábora.
A Burst! Media által készített anyag szerint az 55 éves vagy annál idősebb korosztály tagjainak 58 százaléka ismerte el, hogy a világhálón olyan tartalmakat is találnak, amiket egy televízióban, rádióban vagy újságban nem. A nyugdíjasok 70 százaléka a különböző online szolgáltatások (a képeslap-küldéstől a letöltéseken át az e-mail-küldésekig) miatt szeret az interneten lógni. Az öregek 46 százaléka a friss híreket, egyharmada a szélesebb információbázis miatt választja a világhálót, míg 33 százalékuk úgy véli: a weben jobban megtalálja az őt érdeklő információkat, mint a televízióban vagy egy magazinban.
Hasonló folyamat figyelhető meg Európában, például Németországban is. "Nálunk nem nő olyan mértékben az internetező nyugdíjasok száma, mint az Egyesült Államokban, ám ettől függetlenül ez a folyamat jól látható" - mondta a felmérésre reagálva Reinhold Horstmann, a TNS Emnid német piackutató cég munkatársa.
A világháló felhasználása növekszik, ezt nem csak a weboldalak, de a felhasználók számának emelkedése is alátámasztja. Érdekes azonban, hogy az internet iránt érdeklődő újoncok többsége ötvenöt éves, vagy annál is idősebb. Ez derül ki a Burst! Media piackutató cég legutóbbi felméréséből. A felmérésből kiderül, hogy az idős személyek életében lassan, de fokozatosan az online sajtóorgánumok veszik át a hagyományos médiák (televíziók, rádiók, újságok, magazinok) helyét. Az internetet félve szemlélő vagy tőle irtózó idős emberek képe tehát lassan a múlté.
"A nyugdíjasok közül kerül ki a világhálót felfedező új felhasználók többsége" - nyilatkozta Chuck Moran, a Burst! Media munkatársa. Idén csak az Egyesült Államokban - az elmúlt évhez képest - ötödével nőtt az idősen az interneten szörfölők és elektronikusan levelezők száma. Az 55 évnél idősebbek 44 százaléka ismerte el, hogy amióta rendszeresen fent van a világhálón, az eddiginél jóval kevésbé érdeklődik a hagyományos sajtóorgánumok iránt. Az elmúlt időszakban egyharmadával csökkent az időskorú magazinolvasók tábora.
A Burst! Media által készített anyag szerint az 55 éves vagy annál idősebb korosztály tagjainak 58 százaléka ismerte el, hogy a világhálón olyan tartalmakat is találnak, amiket egy televízióban, rádióban vagy újságban nem. A nyugdíjasok 70 százaléka a különböző online szolgáltatások (a képeslap-küldéstől a letöltéseken át az e-mail-küldésekig) miatt szeret az interneten lógni. Az öregek 46 százaléka a friss híreket, egyharmada a szélesebb információbázis miatt választja a világhálót, míg 33 százalékuk úgy véli: a weben jobban megtalálja az őt érdeklő információkat, mint a televízióban vagy egy magazinban.
Hasonló folyamat figyelhető meg Európában, például Németországban is. "Nálunk nem nő olyan mértékben az internetező nyugdíjasok száma, mint az Egyesült Államokban, ám ettől függetlenül ez a folyamat jól látható" - mondta a felmérésre reagálva Reinhold Horstmann, a TNS Emnid német piackutató cég munkatársa.