SG.hu
A magyar cégek 80%-nak van mobilelőfizetése
Tízből nyolc hazai cégnek van üzleti mobiltelefon-előfizetése, a készülékek fele kezeli a wapot, és 39 százaléka a GPRS-t; mobil-adatátvitelt közel 30 ezer vállalat folytat.
Ez év elején a legalább egy főt foglalkoztató hazai vállalatok 80 százaléka, mintegy 186 ezer szervezet rendelkezett céges mobiltelefon-előfizetéssel - olvashatjuk a Magyar Infokommunikációs Jelentésben. A BellResearch kutatói ezek körében vizsgálták a mobiltechnológia eszközeinek elterjedtségét és a megoldások, illetve szolgáltatások használatát. A mobil-ellátottsági arány a nagyvállalati szegmensben teljes, de a közép- és kisvállalatoknál is 90 százalék felett van, míg a mikrovállalati körben 77 százalékra tehető. Az utóbbi szegmens méretéből adódóan a mobil-előfizető cégek több mint négyötöde az 1-9 főt foglalkoztató körből kerül ki, a SIM-kártyáknak azonban csupán a 44 százalékát használják mikrovállalatok.
A wap-képes készülékek elterjedtsége az elmúlt egy évben nem változott számottevően, 122 ezerre rúg az ilyen eszközökkel rendelkező cégek száma. A 2004-es adatokhoz képest viszont nőtt a készülékek átlagos darabszáma, idén vállalatonként már 4 darabot találunk ezekből. A cégek által használt eszközök száma - mint ahogyan az elterjedtségi mutató is - a vállalatmérettel párhuzamosan emelkedik: míg a mikrocégek átlagosan csupán 2 darabot üzemeltetnek, a 250 fő feletti nagyvállalatoknál 76-ra tehető az egy szervezetre jutó állomány nagysága.
A wap-technológiára épülő vállalati alkalmazások - például mobilkészülékekre kiterjesztett intranet - elterjedtsége alacsony, az informatikai és kommunikációs megoldásokat tekintve élen járó nagyvállalati körben is csak 5 százalékra tehető, ami az elmúlt évben mért adatokhoz képest csekély emelkedést jelent. Az alkalmazások bevezetésében kompetens döntéshozók tervei a 2004-es kutatási eredményekhez hasonlóan eléggé pesszimisták, a 10 fő feletti vállalatok 94 százaléka sem idén, sem jövőre nem valószínűsíti wapra alapozott megoldások kiépítését.
GPRS adatkommunikációs technológiára felkészült telefonokat a mobilozó hazai cégek közel felénél, 45 százalékánál találunk, ami körülbelül 10 százalékos emelkedés az elmúlt egy évre vonatkozóan. A készülékállomány ennél jelentősebb mértékben, több mint 40 százalékkal gyarapodott, így ez évben a cégeknél már 334 ezer, adatátvitelre alkalmas mobiltelefon üzemel.
A BellResearch elemzői a mobil-adatátvitel használatát is vizsgálták. A kutatási eredmények szerint az előfizetéssel rendelkező hazai üzleti szervezetek 16 százaléka, összesen közel 30 ezer cég folytat adatkommunikációt mobiltelefon és valamely hordozható számítástechnikai eszköz (laptop, PDA stb.) segítségével. Az arány a vállalatméret emelkedésével nő: az ezen a területen (is) legfejlettebb nagyvállalati szegmensben a cégek több mint fele tartozik e körbe, a 10-49 fős kisvállalatoknál a penetrációs mutató szintén meghaladja a 20 százalékot.
Ez év elején a legalább egy főt foglalkoztató hazai vállalatok 80 százaléka, mintegy 186 ezer szervezet rendelkezett céges mobiltelefon-előfizetéssel - olvashatjuk a Magyar Infokommunikációs Jelentésben. A BellResearch kutatói ezek körében vizsgálták a mobiltechnológia eszközeinek elterjedtségét és a megoldások, illetve szolgáltatások használatát. A mobil-ellátottsági arány a nagyvállalati szegmensben teljes, de a közép- és kisvállalatoknál is 90 százalék felett van, míg a mikrovállalati körben 77 százalékra tehető. Az utóbbi szegmens méretéből adódóan a mobil-előfizető cégek több mint négyötöde az 1-9 főt foglalkoztató körből kerül ki, a SIM-kártyáknak azonban csupán a 44 százalékát használják mikrovállalatok.
A wap-képes készülékek elterjedtsége az elmúlt egy évben nem változott számottevően, 122 ezerre rúg az ilyen eszközökkel rendelkező cégek száma. A 2004-es adatokhoz képest viszont nőtt a készülékek átlagos darabszáma, idén vállalatonként már 4 darabot találunk ezekből. A cégek által használt eszközök száma - mint ahogyan az elterjedtségi mutató is - a vállalatmérettel párhuzamosan emelkedik: míg a mikrocégek átlagosan csupán 2 darabot üzemeltetnek, a 250 fő feletti nagyvállalatoknál 76-ra tehető az egy szervezetre jutó állomány nagysága.
A wap-technológiára épülő vállalati alkalmazások - például mobilkészülékekre kiterjesztett intranet - elterjedtsége alacsony, az informatikai és kommunikációs megoldásokat tekintve élen járó nagyvállalati körben is csak 5 százalékra tehető, ami az elmúlt évben mért adatokhoz képest csekély emelkedést jelent. Az alkalmazások bevezetésében kompetens döntéshozók tervei a 2004-es kutatási eredményekhez hasonlóan eléggé pesszimisták, a 10 fő feletti vállalatok 94 százaléka sem idén, sem jövőre nem valószínűsíti wapra alapozott megoldások kiépítését.
GPRS adatkommunikációs technológiára felkészült telefonokat a mobilozó hazai cégek közel felénél, 45 százalékánál találunk, ami körülbelül 10 százalékos emelkedés az elmúlt egy évre vonatkozóan. A készülékállomány ennél jelentősebb mértékben, több mint 40 százalékkal gyarapodott, így ez évben a cégeknél már 334 ezer, adatátvitelre alkalmas mobiltelefon üzemel.
A BellResearch elemzői a mobil-adatátvitel használatát is vizsgálták. A kutatási eredmények szerint az előfizetéssel rendelkező hazai üzleti szervezetek 16 százaléka, összesen közel 30 ezer cég folytat adatkommunikációt mobiltelefon és valamely hordozható számítástechnikai eszköz (laptop, PDA stb.) segítségével. Az arány a vállalatméret emelkedésével nő: az ezen a területen (is) legfejlettebb nagyvállalati szegmensben a cégek több mint fele tartozik e körbe, a 10-49 fős kisvállalatoknál a penetrációs mutató szintén meghaladja a 20 százalékot.