Napi Online

Bankalapításra buzdítja a mobilcégeket Draskovics

A mobiltelefonon történő banki ügyintézéshez, azaz a mobilbankoláshoz miért van szükség egy távközlési szolgáltató és egy hitelintézet együttműködésére, miért nem csinálja azt egyedül a mobilcég? - tette fel a kérdést Draskovics Tibor az Internet Hungary konferencia zárónapján.

A volt pénzügyminiszter - jelenleg az MVM Rt. elnöke - egy beszélgetésen kifejtette: ha a brit Tesco is hitelkártyát bocsát ki, illetve a nagy amerikai autógyártók nyereségének döntő részét a pénzügyi tevékenység adja, a mobiltelefon-szolgáltatók is létrehozhatják saját bankjukat ahelyett, hogy egy pénzügyi szolgáltatóval kooperálnának. Ehhez a számítástechnikai hálózat, infrastruktúra és a kiterjedt ügyfélállomány már megvan.

Draskovics Tibor hozzátette: bizonyos értelemben már ma is végeznek pénzügyi szolgáltatásokat a mobilcégek, hiszen a feltöltőkártya felfogható egyfajta bankbetétként, míg a számlát utólag fizetők esetében a társaság lényegében hitelez. Ezt továbbfejlesztve a mobiltársaságok saját bankjai egyszerűbb és a jelenleginél lényegesen olcsóbb szolgáltatásokat nyújthatnának, miközben a mobilcég kihasználhatná a meglévő infrastruktúrából és ügyfélbázisból adódó szinergiákat, ráadásul a hitelintézetek felé fizetendő díjat is megspórolná.

Egy ilyen egyszerű ("fapados"), olcsó, a felhasználó igényeihez jól igazodó, és persze legalább a ma megszokott biztonságot nyújtó mobilbank sikeres lehetne - véli Draskovics. Szerinte ha akarnak, a mobilszolgáltatók könnyedén létre tudnák hozni saját bankjukat. Ezzel a fogyasztó akár nem is találkozna közvetlenül, csak annyit tapasztalna, hogy mobilszolgáltatóján keresztül könnyen tud átutalni, számlákat kifizetni, stb.

Az ügyfelek a bankoktól várják a hagyományosbanki szolgáltatások nyújtását - vélekedett Bunna Gyula, a Budapest Bank lakossági üzletfejlesztési vezetője, aki szerint e téren a jogi szabályozás mellett a kulturális, tradícionális háttér is fontos. A szakember úgy véli, a mobiloperátoroknak és a hitelintézeteknek együtt kell műkdniük, mert olcsóbb a bankok hagyományait egy "házasságba" betenni, mint azokat újból felépíteni. Üzleti kérdés, hogy a mobilszolgáltató bankot kíván-e alapítani, vagy inkább kooperál. Megfontolandó, hogy amennyiben a bankok a mobilszolgáltatóktól megszokott rugalmasságot tudják nyújtani, érdemes-e bankalapításba tőkét fektetni - hívta fel a figyelmet a banki szakember.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • pemga #7
    Végtelen türelem, földöntúli mosoly, áramlik a chi :)

    Kedves Cat, kérlek olvasd el a legutolsó 4 hozzászólást :). A parkolási díjat NEM a mobile paymentel (MPP) fizeted, hanem emeltdíjas sms-ben, az egyenlegedből. Ugyanúgy mint a ki-beszavazást, a kólaautomatás fizetést, az autó eredetiségének lekérdezését és még ezermás dolgot. Az MPP-vel a bankodnak adsz utasításokat, hogy engedjék-e kifizetni a közmű (vagy egyéb) számládat, vagy sem, itt a mobilszolgáltató csak közvetítőként van jelen, a bankban levő pénzedet nem látja. A harmadik dologról, a micropaymentről (változó összegű, pl. bolti fizetés) jelenleg nem tudok, hogy lenne élesben Magyarországon. Tesztüzem vagy fejlesztés szerintem már van.
  • Cat #6
    vagy a parkolási díjat

    http://www.sg.hu/cikkek/38575
  • vincuska #5
    igen, igazad van.

    A mobile payment-el az elmut fizeted ki.

    A microval a Tesco szamlat.
  • pemga #4
    Ööö, az nem micropayment (vagy e-wallet)? Mobile Payment (MPP) alatt (T, a Pgsm ) kifejezetten a banki átutalások engedélyezését érti (csoportos beszedés, stb. pl. a közművek felé).
  • vincuska #3
    Emeltdijas SMS, amivel a parkolot fizeted az EDSZ. Ez mobilepayment. Nem ua.

    Arrol beszel, hogy a SIM kartyad egy bankkartyakent funkcional. rajta van a penz a keret... mesz a tescoba venni 30Ft-os DVD tokot, a néni beuti a pos-ba az osszeget, neked a telefonodon megjelenik a tranzakcio. jovahagyod, es a szamladrol lecuppan a lóvé.
    Persze a telefonon spec java (nem WAP!!) szoftver fut, ami mondjuk SMS-en kommunikal a kozpontal - tudsz penzt utalni a mobilrol, fizetni... amit akarsz.

    Jelenleg ha a mobilceg akar ilyen szolgaltatast (tudomasom szerint mar letezik magyarorszagon ilyen magenta es zold szinekben) akkor bankkal kell szovetkeziuk. mert persze a bankok fosnak, es nem akarnak lemaradni a bizniszrol.

    sokal valasztanak a mobil ceget banknak ha perfekt menne az ilyesmi. mondjuk en nem, mert se mobilom, se bankszamlam :-)

  • mrzed001 #2
    Hát, ekkora hülyeséget is rég hallottam.
    Ágyúval verébre tipikus esete ???
  • pemga #1
    A mobiltelefonon történő banki ügyintézéshez, azaz a mobilbankoláshoz miért van szükség egy távközlési szolgáltató és egy hitelintézet együttműködésére, miért nem csinálja azt egyedül a mobilcég?. Pl. azért, mert ügyfélkört kell szerezni :). (Az ügyfelek bankok között vannak szétszórva, mindet át kéne csábítaniuk, vagy elzárniuk a szolgáltatástól?!?) Nomeg még mindig sokan a sárga csekkes megoldást választják különféle okok miatt (pl. biztos kontroll, időzíthetőség, pénzhiány). A Lecsó hitelintézetként viselkedik, ne keverjük ide. Itt nem hitelnyújtásról, hanem csoportos beszedésről, esetleg inkasszóról van szó. Teljesen más tevékenység. A konkurrencia pedig a Posta jelenleg, nem a bankok. Ha a mobilpayment-ről beszél (parkolási díj fizetése emeltdíjas sms-ben) az más kérdés, de ahhoz meg nem kell bank :), hisz az most is az egyenlegből megy. Vagy arra gondol, hogy a sok prepaid egyenleget igazán befektethetnék már? Meglepődnék, ha nem így lenne... Ha pedig imázsoldalról nézzük, vajon a szolgáltatók callcenter supportjának (vagy a kirúglak-mert-nem-tetszel szolgáltatás) ismeretében, hányan raknák a pénzüket Voda v. MiértRózsaszín bankba? Már maga a prepaid is efféle bizalmatlanság a szolgáltatóval szemben, nehogymár túlszámlázzanak, vagy lekössenek x év hűséggel... Nekem itt valami gyanús :). Vajon miért mondott ilyet? :)).