SG.hu

2008-ban indul a hazai elektronikus autópálya-díjbeszedés

A svájci kormány meghívására magyar szakértői delegáció utazott az elmúlt héten Bernbe a svájci Ascom-Fela konzorcium által kifejlesztett, elektronikus autópálya-díjbeszedő rendszer (Tripon) tanulmányozására. A Svájc területén már 2001 januárja óta működő rendszer nagy előnye, hogy a díj a használattal arányos.

A svájci parlamenti fogadáson és tájékoztató előadáson - a tanulmányút részeként - a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, az Informatikai és Hírközlési Minisztérium, a Vám és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága és az Állami Autópálya-kezelő Rt. szakértői mellett részt vett Magyarország svájci nagykövete, Boros Jenő is.

A magyar kormányzati döntés értelmében 2008. január 1-én Magyarországon is beinduló elektronikus autópálya-díjbeszedés egyik lehetséges rendszere a svájci Tripon, mely német (Toll Collect) és osztrák (GO) konkurenseitől három tekintetben különbözik alapvetően:

1) fenntartási költsége - a lényegesen alacsonyabb beruházási költséget is figyelembe véve - a mindenkori bevétel 7%-át teszi ki a versenytársak 30-40%-os költséghányadával szemben

2) a leghosszabb idejű (4 éves), kifogástalan működési referenciával rendelkezik

3) ezen rendszer esetében úthasználati díjat nem kizárólag az autópályákon megtett út után, hanem az adott ország területén megtett valamennyi futott kilométert figyelembe véve kell fizetni (ily módon csökkentve a teherforgalmat a kistelepüléseken, alsóbbrendű útvonalakon).

A fentebb említettek alapján elmondható, hogy a 2006. évben közbeszerzési pályáztatásra kerülő projekt egyik esélyes pályázója lehet a svájci fél, valamint megbízottja, az Albafunk Kft. szakmai közreműködésével létrehozandó konzorcium.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • teddybear #4
    Kevered a dolgokat, vagy nem néztél utánna.
    Nem a jelenlegi matricás rendszert szidom. Az, úgy-ahogy működik, és aránylag egyszerű. A kamionokat tényleg kötelezni kellene a hatáton, a matrica-vásárlásra. Úgy gyorsabban keresztül enné őket az országon a fene, kevesebb ideig büdösítenének az orrunk alá.

    Itt azonban egy jeladót építenek be a kocsiba, amelynek a jelét vagy műholdról, vagy az autópályák bejárataihoz építendő elektronikus kapukkal érzékelnek.

    Ez még a kommunistáknak sem jutott eszébe!

    Ráadásul az egész a mi pénzunkön működne. Megint elpazarolnának egy csomó pénzt, és két évvel később megint kitalálnának valami mást, hogy újra levágjának bennünket.
  • reszcsi #3
    Viszont ha ezt a külföldi autósokra (de legalább a kamionokra, teherautókra) bevezetnék az igen jó lenne. Ha megnézed az útjainkat ezek teszik tönkre, és még csak nem is tankolnak itt hiszen drága a benya nálunk, hogy az úthasználati díjat (ami a benyában van) megfizetnék.
    Szerintem ezt kéne SOS korlátozni, én pl. simán megvetetném útiránytól függetlenül minden külföldi áruszállítóval a pályamatricát. Ha ezután is a mellékúton közlekedik az hülye.
  • teddybear #2
    Ráadásul a cégnél, a főnököm minden hónap végén megkapja hogy merre mászkáltam az előző hónapban, csak ezt nem spiclijelentés, hanem számla.
  • teddybear #1
    Újabb módszer az ország lakóinak ellenőrzésére.

    Az M3 -mon cirka 3,5 milliárdért felépítették a kapukat 6 -ért lebontották, most meg az egész ország területén figyelni akarják, hogy hova megyünk, ráadásul a mi pénzünkön.

    Szevasz Nagytesó!!!