Gyurkity Péter

Megérkeztek az első eredmények az ATI R520-ról

A világhálón már felbukkant az első rövidebb teszt az ATI következő generációs grafikus kártyáiról. Az eredmény felemás, hiszen az R520 architektúra nem minden esetben hagyja maga mögött elődjét.

A várva várt tesztet a Hardware Analysis tette közzé, ám az oldal ezúttal nem saját eredményekre támaszkodott. Indoklásuk szerint az ATI egyik partnercégétől jutottak hozzá az adatokhoz, amely cég már idejekorán megkapta az új grafikus kártyákat. Négy különböző változatról van itt szó. Az X1800 Pro a család jelenleg legkisebb tagja, amely 16 futószalagot, 256 MB GDDR memóriát foglal magában, a grafikus processzor és a memória órajele egyaránt 500 MHz. Az X1800 XL a középső helyet foglalja el, 550/625 MHz-es órajelével, míg az abszolút csúcskategóriát az X1800 XT képviseli, 600/700 MHz-es frekvencián, 512 MB memóriával. Az X1800 LE később érkezik majd, 450/450 MHz-en, mindössze 12 futószalaggal.

A partnercég segítségével elvégezték az első játékteszteket. Ezek alapján kijelenthetjük, hogy jelenlegi állapotában az R520 nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, hiszen a legtöbb tesztben nem tud lépést tartani az Nvidia zászlóshajójával, és a legjobb esetben is csak éppen versenyben van vele. Természetesen itt nem a GeForce 7800 GTX SLI változatról van szó, hiszen a két erőmű kombinációjával amúgy sem lenne értelme párharcra kelni, nem beszélve arról, hogy ez a megoldás egyelőre nem túl piacképes.


Ami igazán érdekes, az X1800 Pro több esetben is alulmarad a jelenlegi csúcstartóval, vagyis az X850XT PE-vel szemben, amely meglehetősen jól teljesít. Az ATI egyetlen igazi eredménye, hogy javítottak a Doom III alatt mérhető teljesítményen, igaz, behozni már nem tudták a GeForce 7 család legerősebb tagját. A Half Life 2 esetében szoros versenyről, míg a FarCry-nál soványka ATI-előnyről beszélhetünk, amely azonban kevés vígaszt nyújt. Amint azt az oldalon is megjegyzik, a grafikus kártyák órajele még nem végleges, ám nem túl valószínű, hogy az utolsó pillanatban óriási növekedést érhetnek el ezen a téren.

Az ATI az áraknál sem teljesít jól: az X1800 XT 600 dollárba, az XL 500 dollárba kerül, míg Pro 450, az LE pedig 350 dollárt kóstál. A GeForce 7800 GTX ezzel szemben 500-550 közötti áron, míg a GT 450 dolláron indult, és a teljesíményt figyelembe véve jelenleg jobb ajánlatnak tűnik. Itthon az X850XT kártyák 110-130 ezer forintot kóstálnak, míg például a GeCube 7800 GTX már 130-140 ezer körül tanyázik. Igencsak fell kell tehát kötni a nadrágot az ATI-nál, ha komolyan versenyre akarnak kelni a nagy riválissal.

A vállalat közben tagadja, hogy a teszt valós adatokon alapul. A Guru3D.com érdeklődésére Chris Hook, az ATI szóvivője merő fikciónak minősítette a számokat, majd később azt állította, hogy ezt egy túlhúzott X850 kártyával érték el. Elmondása szerint a kapott eredmény a közelébe sem ér a való számoknak, így jelen esetben kacsáról van szó. Az oldal azonban nem cáfolta egyértelműen a teszt valódiságát, és minden bizonnyal nekünk is várnunk kell az első példányok megjelenésére.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gabeei #75
    Hát öcsém, mennyi hardwarelayoutos szakember van itt a fórumon, azokkal karöltve egy cégben mindenkit le lehetne mosni...
  • BiroAndras #74
    "Ja, ma. De meddig tart ez a "ma"? Jópár jéték még alacsonyabb felbontáson is alig megy 100fps fölé, a proci miatt, pedig még bőven lehetne mivel terhelni szegényt. Így amíg nem lesz legalább a játékosok többségének dual-core procija, nem érdemes fejlettebb, összetettebb játékmotorokkal próbálkozni PC-n."

    1-2 év múlva már alap lesz a dualcore. Addig is meg lehet írni a játékokat úgy, hogy a második magon csak az extra fícsörök fussanak. De szerintem már az is épp elég, ha a render külön szálon megy.

    "Úgy értettem, amikor letöltöd az új drivert, nem olvasod el a hozzá való release notest, hogy mégis mit javítottak, stb.?"

    Nem.
  • dez #73
    "Nem én fejlesztem a 3D motort, úgyhogy részleteket nem tudok, de gyakran hallok ilyen bugokról."

    Úgy értettem, amikor letöltöd az új drivert, nem olvasod el a hozzá való release notest, hogy mégis mit javítottak, stb.? :p
  • dez #72
    "Nem a mai játékokra gondoltam, hanem általában. Az a kijelentés, hogy "már nem kell gyorsabb GPU" erős túlzás. Annyit lehet max. mondani, hogy ma még nem kell."

    Ja, ma. De meddig tart ez a "ma"? Jópár jéték még alacsonyabb felbontáson is alig megy 100fps fölé, a proci miatt, pedig még bőven lehetne mivel terhelni szegényt. Így amíg nem lesz legalább a játékosok többségének dual-core procija, nem érdemes fejlettebb, összetettebb játékmotorokkal próbálkozni PC-n.
  • Xcentric #71
    Pardon,látom a videót már belinkelték páran.Sorry
  • Xcentric #70
    A hírek szerint a Crytek engine következő változata,valóban DX10-re épül.Ki is adtak egy rövidke kis bemutatót sajna csak kis felbontású kézikamerás felvételt találtam pl itt: http://www.gamestar.hu/kommentek.php?sid=18377
    Meglehetősen meggyőző.Megjegyzem nem olvastam konkrét híreket azzal kapcsolatban hogy az Xbox2 Dx10-es lenne ,persze az tény hogy több van benne Dx9-nél.Ha valaki látott ilyen specifikációt linkelje be ide plíz.
  • BiroAndras #69
    "A többmagos prociké a jövő, de jelenleg zéró támogatásuk van a játékok alatt, ha a drivereket megoldják, akkor is sokára lesznek kihasználva."

    Szerintem nem olyan sokára. Az új játékoknál nem túl nagy munkával kihasználhatók. Főleg a renderelésre. De már akár a régebbieknél is segíthet, ha a render külön szálon megy (tudom, a tesztek szerint szinte sehol nincs így).
  • BiroAndras #68
    "Te nem szoktál GPU-driver release notest olvasni? Ezeket a hibákat szinte mindíg ők javítják. Az egy kérdés, kinek a hibája (eleve rossz volt a driver, vagy a játékfejlesztő csinál valamit rosszul)."

    Nem én fejlesztem a 3D motort, úgyhogy részleteket nem tudok, de gyakran hallok ilyen bugokról.
  • BiroAndras #67
    "A legtöbb mai játékkal min. 1600x1200-ban, vagy még ott sem..."

    Nem a mai játékokra gondoltam, hanem általában. Az a kijelentés, hogy "már nem kell gyorsabb GPU" erős túlzás. Annyit lehet max. mondani, hogy ma még nem kell.
  • [Jakuza] #66
    Jaj milyen butasagokat olvasok itt.Foleg az olyanok tetszenek, hogy az FX szeria azert lett rossz, mert az Xboxra fejlesztett kozben az Nvidia. LOL
    Nos hogy tisztan lassanak ezek a "szakertok"
    Az FX sorozatot az Nvidia a Taiwan Semiconductor Manufacturing Co.-ra bizta, aki a 90 nanometeres atalasert volt felelos.
    Kozben kiderult, hogy a technologia nem eleg kiforott es egy 350millio tranzisztort tartalmazo chipnel kulonbozo problemakba utkoztek.
    Ezert az Nvidia a kovetkezo sorozatoknal visszaallt a 110nm-re.
    Az is kiderult, hogy nem a gyartoban keresendo a hiba, hanem a technologiaban, mert az IBM is az NV40es chipeknel belesetalt ugyenezen hibakba (tul magas fogyaztasz,alacsony kihozatal)
    Nos az Nvidia inkabb visszatert a 110nanometeres technologiara inkabb es a 7800as chipeket is inkabb igy gyartja.
    Nezzuk mi tortent ATIeknal, ahol egy ismeros tunik fel a szinen, aki nem mas, mint a Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., aki az ATItol ugyanazt a feladatot kapta, mint anno az Nvidiatol, hogy a o hajtsa vegre a 90nanometeres gyartast az ATI reszere, mert az ATI is eltervezte az atallast.
    S lam milyen egyszeru az elet, ugyanazokba a hibakba beleszaladt o is mint mar regebben az Nvidia.
    Ha profan az elet es ez latszik a legvaloszinubbnek, akkor a mostani ATI VGA generacio nem lesz olyan jo, viszont a kovetkezo generacio ezzel szemben mint a konkurencianal egy sokkal jobb konstrukcio lesz.
    De azok az irasok, hogy Xbox, meg hogy felvasarolja az ATI-t az Nvidia akkora blodsegek, hogy az ember kopni nyelni nem tud mar a rohogestol.